de beperkingen van internet komen sarcasme/grapjes niet altijd ten goede, ook ezels niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als een paard slim was dan liet hij geen mens op zijn rug zitten.
dus volgens jou is het niet mogelijk dat een paard iets 1x doet en het dan door heeft? Helaas, ik heb dat toch met regelmaat zien gebeuren, daar zijn echt geen 100 herhalingen voor nodig.
Eva_D schreef:Als je bijvoorbeeld een mens opsluit in een hok met een pedaal erin en als je daarop staat gaat de deur open heeft die dat meteen door.
Waarom? We kijken naar de pedaal, zien hoe hij bij de deur zit en hoe de constructie werkt en leggen meteen het verband dat daarop staan deur open moet betekenen.

colette_007 schreef:Waratje: noem dan eens 1 voorbeeld van iets wat veel paarden maar 1x hulp op hoeven krijgen en dan meteen weten wat de bedoeling is.
pearlie schreef:Paarden herkennen wel soortgenoten inderdaad, die van mij ziet z'n 'maatjes' al van ver af aan komen!
Maar ze herkennen zichzelf niet, die van mij in ieder geval niet.
Sta met paard voor de Divoza (Leek) om een zadel te passen, gaat ie eerst hinniken naar het blikken paard wat daar voor de deur staat, en even later naar zichzelf in de spiegeling van de deuren.... eh..... ja komt heel intelligent over!
Mijn paard reageert ook op trailers, ook zal zijn ze leeg. Ze kan dus blijkbaar wel een verband leggen dat in die karretjes vaak een soortgenoot zit!
suvan schreef:colette_007 schreef:Waratje: noem dan eens 1 voorbeeld van iets wat veel paarden maar 1x hulp op hoeven krijgen en dan meteen weten wat de bedoeling is.
Stroomdraad. De meeste hebben maar 1 keer "de hulp" nodig om te weten dat dit pijnlijk is en ze er weg moeten blijven. Sommige "ezels" stoten zich meerdere malen aan dezelfde steen. Maar ik ben Waratje niet dus wellicht dat deze andere voorbeelden weet?