Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hollywood86 schreef:pairadice schreef:Daar zou je niet de Rijdende Rechter voor hoeven kijken. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen namelijk, dit ongeacht of er een contract is getekend.
En hoe zie je dat voor je dan? Iedereen moet verplicht de 4 jarige universitaire rechtenstudie volgen?

russel schreef:Ik zou met smile betalen, je weet nooit of je nog terug wilt.
Ik ben een notoire stalverplaatser geweest....gelukkig nu niet meer nodig, maar ik ging altijd puur lopen omdat het voor mijn paard geen echte paardenverzorging was, maar het kon altijd nóg erger dan dat ik er voor had...iets wat je niet weet, want afspraken werden in mijn geval nooit nagekomen....en als je zonder morren gaat, kan je wellicht wel terug komen..
Vjestagirl schreef:celano schreef:
Wat een asociale tip.....
Ongelofelijk dat mensen dit aan durven te raden...
Als jouw stalhouder je paard aan het hek knoopt met de mededeling 'niemand die het bewijs kan leveren dat jij hier betaald' dan ga je toch ook uit je plaat...
UniFlap schreef:Ik wil hier even op inhaken want ik het eigenlijk een soort zelfde vraag.
ook geen contract, mondeling maand opzegtermijn. MAAR: er wordt geweigerd m'n paard meer ruwvoer te geven op advies van de DA.
Hierbij ook het feit dat stalgeld omhoog gaat per 1 februari.
Ik ben in staat op 1 maand vanaf de dag dat ik opzeg in acht te nemen. Dus mocht dit vandaag zijn; 11 februari weg gaan.
Is dit dan wel een verzachtende omstandigheid?
GamblersCup schreef:Dat kun je ook anders bekijken: je betaald een bepaald bedrag, en dat is voor een bepaalde hoeveelheid service en een bepaalde hoeveelheid hooi. Als alle paarden op advies van de DA (en ik onderstreep het niet, want de reden is niet belangrijk voor de pensionhouder) meer hooi moeten hebben, dan kost het de pensionhouder alleen maar nog meer geld. Dus als je extra hooi wilt, lijkt het me logisch dat je er meer voor betaald.
En 11 Februari weggaan: betaal jij altijd voor de eerste van de maand? Dan moet je ook voor de eerste van de maand opzeggen. En niet 11 Januari opzeggen, 11 Februari weg. Tenzij de stalhouder het daar mee eens is.
UniFlap schreef:Ik wil hier even op inhaken want ik het eigenlijk een soort zelfde vraag.
ook geen contract, mondeling maand opzegtermijn. MAAR: er wordt geweigerd m'n paard meer ruwvoer te geven op advies van de DA.
Hierbij ook het feit dat stalgeld omhoog gaat per 1 februari.
Ik ben in staat op 1 maand vanaf de dag dat ik opzeg in acht te nemen. Dus mocht dit vandaag zijn; 11 februari weg gaan.
Is dit dan wel een verzachtende omstandigheid?
Je staat versteld hoe mensen zijn als je gewoon eerlijk en open bent over wat je denkt en voelt. Kortom bespreken met de staleigenaar. Wil of kun je niet meer betalen meld dit dan ook mocht je eventueel weg gaan weet de stalhouder ook waarom en kun je laten altijd zonder nare gevoelens elkaar in de ogen kijken.