WhySoWhite schreef:Quellian schreef:WhySoWhite, dat is niet te vergelijken.
Als een kind het niet naar zijn zin heeft, dan ga je daarover praten met school, desnoods gaat het kind naar een andere school. Helaas heeft een mens verplichtingen die vanuit de overheid gesteld zijn.
Bij een paard geldt dat niet, dus waarom zou ik mijn paarden dwingen en pushen waardoor ikzelf (én mijn paarden) opgefokt raken en niet meer eerlijk naar elkaar -kunnen- zijn? Waarom de boel zo uit de hand laten lopen?
Afstappen, aai over de hals en ga lekker freewheelen. We hebben allemaal onze dag weleens niet.
En daardoor heb ik dus een heel makkelijk paard die amper moeilijk doet.
Dan ga je naar je paard kijken, heeft niks met uit de hand laten lopen aan elkaar. Dat is gewoon een stuk opvoeding~!! en dan pas je jouw manier aan zonder opgefokt te raken. Als het niet van links komt dan komt het van rechts voor of achter maar dat paard doet toch zeker wat jij wilt. Zal wat zijn, zeg wil ik op stappen gaat me paard liggen.. .. Geen zin vandaag witje? Mwa kom maar kan je weer lekker buiten spelen... Zo werkt het bij mij niet hoor!
Prima dat jij het anders doet. Ik doe het op mijn manier en dat gaat al jaaaaaaaaaaaren goed
Ik geloof niet in druk en dwang. Ik hou ook niet van eisen en moeten.

als ik er later op terug kijk heb ik nog het schaamrood op mijn kaken hoe ik hem afgeranseld heb soms. Misschien valt het nog mee hoor, ik voel mij al gauw schuldig, maar ik durfde mijn paard een tijdje niet meer aan te kijken toen die fase voorbij was. 

een van de weinige mannen waar mijn poown wel van houdt