Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:57

tja, daar heb ik ook wel eens over nagedacht.
Ik denk dat mijn vader ze nog wel zou kunnen verzorgen, maar na een tijdje wel zou
verkopen omdat ze dan weinig/geen beweging zouden krijgen.
Wel zou ik graag willen dat ze bij elkaar blijven en bij een goed tehuis terecht komen.

co2

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:34

Voor de gein zeggen mijn zus en ik dat we elkaars paarden overnemen, als denk ik dat ze niet zit te wachten op mijn 4 paarden erbij :D In de praktijk zal de boel wel verkocht of weggegeven worden als ze een fijn nieuw baasje krijgen. Verder niemand in de familie die op mijn beesten zit te wachten :n

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:44

hoi hoi
daar denk ik nog niet overna dat wil ik nog niet
daar ga ik pas overna denken als ik wat ouder ben

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:14

Ik vind eigenlijk dat je daar over na moet denken voordat je een paard aanschaft! ;) Dat beest is nl. de dupe, op het moment dat jou iets overkomt en jij niks geregeld hebt. Wie weet waar ie terecht komt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 19:15

sflj schreef:
Ik vind eigenlijk dat je daar over na moet denken voordat je een paard aanschaft! ;) Dat beest is nl. de dupe, op het moment dat jou iets overkomt en jij niks geregeld hebt. Wie weet waar ie terecht komt?

inderdaad, daarom ook dit topic, daar ik een "probleem"paard heb die niet meer de handel in kan, een paard die wel de handel in kan en goedkoop staat, maar dagelijks gevoerd moet worden, en noch mijn vriend, noch mijn familie échte paardenliefhebbers zijn.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:18

Ik heb een paar jaar geleden in een word-documentje getypt wat er met mijn paard moet gebeuren, mocht ik komen te overlijden. Het paard gaat dan naar mijn zus(dus ze blijft op het zelfde plekje), en en het geld voor de kosten voor stalling/onderhoud/medisch en dergelijke mag ze van mijn spaarrekening halen. Al hoop ik natuurlijk dat dit niet gebeurd!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:22

Dan gaan ze naar mijn ouders. Ze weten dat ze mn oudje dan mogen laten gaan, inslapen of schieten, beiden is prima.
Mochten ze om wat voor reden dan ook niet (meer) voor mn beestjes kunnen zorgen, laten ze ze inslapen of schieten. Ik wil absoluut niet dat ze in de handel terechtkomen en mijn ouders gelukkig ook niet. Wat dat betreft is het goed geregeld, al hoop ik natuurlijk nooit dat het nodig is.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:26

dan gaan mijn paarden naar mijn moeder.( vader is helaas niet meer onder ons)
mocht het zo zijn dat mijn moeder er ook niet meer is, dan zijn de rest van de paarden voor ons.
(mijn zusje (11 jr) en ik)

spoenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:38

Mijn paard gaat terug naar zijn fantastische mede-eigenaar en Lana (shet) komt in de tuin of bij mijn grootouders te staan.

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:51

Het is, hoe vervelend ook, één van de eerste dingen waar ik over heb gedacht toen ik mijn veulen kocht. Het is toch een verantwoordelijkheid die je aangaat en het kán gebeuren dat je eerder komt te overlijden dan je paard. Die van mij gaat naar de stal waar ik vroeger een geweldige verzorg-shet had, een beter plekje dan bij die mensen kan ik mij niet bedenken. En toen ik het vroeg was het antwoord volmondig ja, ik hoorde ze nog net niet denken: 'Joehooee, liever nu dan morgen'. Haha, nee hoor grapje, maar ze bewonderen mijn ukkie enorm en zullen mocht het noodlot toeslaan voor hem zorgen alsof het een kind van ze is. Beter kan niet, toch?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:36

Zo lastig te antwoorden.. Tuurlijk denk je direct aan jezelf en hoe jij het voor hen (je paard(jes) zou willen.. Echter.. jij bent dr niet meer.. Ik heb 1 heel goede paardenvriendin en ben er van overtuigd dat zij de juiste beslissing zou nemen.. Ik wil mijn nabestaande neit opzadelen met de zorg voor mijn paard.. das heel simpel.. dus laat de keuze aan hen, en wil zeker niet dat zij zich er schuldig over zouden moeten voelen, omdat ik zoveel van het beestje houd.. Dus wat voor 1 mijn nabestaande het beste is en 2 voor mijn paard..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:37

mijn paarden gaan (met geld uit de verkoop van mijn huis) naar mijn vriendin. En vice versa. Geregeld dus.

MissyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:04

lastig, ik denk dat mijn paard verkocht al worden

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:09

Mijn pony zal sowieso wel blijven staan waar die nu staat; vervolgens zullen mijn ouders hem gewoon blijven voeren en zal hij daar met heel vroeg pensioen gaan (net of ie nu zo hard moet werken :')) Mijn zusje zou hem wel poetsen, en denk dat de kleindochter van de stalhulp hem af en toe zal rijden, gewoon een relax ritje wat nu ook voorkomt.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:13

Hier ben ik over na ga denken toen ik op vakantie ging. Raar moment om er over na te denken maar, ik ging met het vliegtuig en je weet het maar nooit.. :+

Aangezien m'n vriend, ouders en verdere familie blanco zijn met paarden, heb ik tegen m'n vriendin gezegd: als er iets gebeurt dan, zijn beide paarden voor jouw. Vriendin heeft zelf altijd gereden, helpt mij altijd en rijdt ze af en toe ook.

Dit staat nu nog steeds vast. Mocht er dus wat gebeuren dan, komen ze goed terecht. Wel met de afspraak: wordt er eentje of beide verkocht dan, krijgt m'n vriend een deel van het geld.

Rythm_Hooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:55

Ik heb het veel te druk om dood te gaan maar mocht er ooit iets gebeuren dan zal mijn wederhelft voor de paardjes zorgen. Hij moet wel want anders zal ik hem de rest van z'n dagen lastig vallen door rond te spoken haha! }:) Daarnaast heb ik mijn ouders nog als extra vangnet en met de oude eigenaresse van Ito zijn wij overeengekomen dat als er ooit iets zou gebeuren waardoor ze niet bij ons zou kunnen blijven zij er voor haar zouden zijn. Dat zijn zulke fantastische mensen die zou ik Pien ook toevertrouwen... _/-\o_ maar goed, ik ga nog helemaal nergens heen en de paardjes staan aan huis op eigen grond. We hebben een verzekering die bij het overlijden van 1 van ons de hypotheek in z'n geheel meteen aflost dus ikzelf, dan wel mijn partner dan wel mijn ouders zouden niet ineens met kosten zitten van een hypotheek. De hooizolder ligt vol stro en hooi, zakken brok heb ik ook voldoende dus voor de komende 3-4 maanden hebben ze alleen hoefsmid/DA kosten. Ik moet nu al oppassen dat mijn moeder m'n huis niet kraakt terwijl ik nog leef want ze vind het veel te leuk allemaal dus met de dagelijkse zorg zou het ook goed komen. Is wel een geruststelling hoor... :j

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:51

We hadden het er vandaag weer over... Hij zegt nu heel stoer dat die ze dan gaat verkopen maar ik weet zeker dat sowieso mijn ruin pensioen krijgt op zijn weiland :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 07:07

Ik heb zelf geen paard, maar mijn halfbroer's tante reed op een nogal dure stal (ik weet echt niet waar of hoe die heet) en daar was een van de regels: "baasje dood, paardje dood". Ze wou erg graag bij die rijclub, en je denkt ook niet dat je zal sterven voor je paard. Op een dag, gaat ze rijden op haar paard, zonder tok, want ze is een ervaren amazone. Paardlief steigert, tante knalt met d'r bol recht op het zand, maar jammer genoeg ligt er niet genoeg pistezand om haar val te breken, dus tante in coma, na 6 maanden hebben ze de machines afgezet. Broer ging naar begrafenis, zag paardlief, en dan is het weggebracht en afgemaakt. Best wel jammer voor zo'n toppaard met een super afstamming!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:50

Goed onderwerp om over na te denken dit :j
Ik heb de afspraak met mijn moeder dat mijn paardje naar de slacht gaat mocht er iets met mij gebeuren. Ze is al 21 jaar oud, haar benen zijn niet 100% meer dus ik wil niet dat ze nog in de verkoop terecht komt.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:02

Ik vind het best apart dat sommige mensen er niet aan gedacht hebben, wat er met hun paard gebeurt als zij wegvallen.
Mag ik vragen waarom je/jullie er niet over na gedacht hebben? Iets als 'Als ik er niet over na denk, gebeurt het ook niet?' Of er gewoon nooit mee bezig gehouden?

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:25

die 2 vn mij mogen niet weg.
mijn vriend erft ze dn en mijn pony blijft vn mijn vriend. zijn huidige verzorgster mg er dn vnlles meedoen wt ze wil mits ze goedvoor hem is.
mijn kwpn mg in de wei zijn verdiende oude dgen slijten en mischien een verzorgstertje om ermee te knuffelen krijgen.
hij heeft genoeg meegemkt om zomr weg te doen. hij verdient gewoon een super plek.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:35

Als ik zou overlijden, zou mijn paard verkocht gaan worden.. mijn ouders kunnen het financieel niet dragen en hebben ook echt geen verstand van paarden...
Wel wil ik zeker dat hij naar een zeer goed adres gaat

Idd.. wel een interessant topic... Ik d8 er toevallig een paar dagen geleden aan als mij wat zou overkomen, wat te doen met eddy? (mijn paardje)