Paard verkocht, nu problemen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Paard verkocht, nu problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:28

Ik denk dat je blij moet zijn dat je niks meer hoort, hoe wrang dat misschien ook is.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:16

Je hebt idd wel gelijk, maar jammer dat 't nou zo moet. Dit was niet wat we in gedachten hadden.. |o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:17

Dat snap ik....

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:03

Ik heb vroeger ook een paard gehad welke niet goed was.
Gelukkig hebben wij het laten keuren voor de koop waardoor we een rechtszaak konden aanspannen.
Later nog naar utrecht geweest om het extra te laten keuren en te kijken hoe lang de gebreken al aanwezig waren.
Het paard was zeer waarschijnlijk bij de verkoop gedrogeerd :-(

Ik denk dat jij eerlijk bent geweest en zolang ze het paard niet hebben laten keuren voor de koop is dat niet handig van hun dus ik denk dat ze jou weinig kunnen maken.

Sterkte

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:54

Idd, als ze niet aan hun onderzoeksplicht hebben voldaan (= keuren) hebben ze geen poot om op te staan.. Bovendien is het tussen 2 particulieren zowizo lastig. Ik zou me niet te veel zorgen maken.
Als particuliere koper tegenover een bedrijf word de particulier vaak in zn gelijk gesteld. maar dat is hier niet het geval.

Jammer dat je niets van het paard hoort, maar ik denk idd dat je daar maar blij om moet zijn. Dat getouwtrek kost een hoop kruim, dat moet je denk ik ook niet willen..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:01

noppie70 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! :) Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest! :j Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!

Hier heb je toch een probleem: hij was niet vrij van gebreken en dat wisten jullie allebei.. maar het staat er niet!
Gebreken horen hierbij te staan, dit is de plicht van de verkoper om te melden!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:32

mondeling melden is voldoende.. als het maar gemeld is.
Mijn ervaring met een koopcontract is dat het leuk isvoor het idee, maar als puntje bij paaltje komt heb je er niets aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:24

Hoe bedoel je dat Esmir. Als verkoper of koper?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:15

Nou ja, het is natuurlijk nooit handig om het wel mondeling te melden en vervolgens niet te noemen in het koopcontract. Maar goed, in dit geval heeft de TS nog een lading mailverkeer liggen waarin het wel 'op papier' staat, dus dat scheelt.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:46

44Myrthe44 schreef:
noppie70 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! :) Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest! :j Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!

Hier heb je toch een probleem: hij was niet vrij van gebreken en dat wisten jullie allebei.. maar het staat er niet!
Gebreken horen hierbij te staan, dit is de plicht van de verkoper om te melden!

Heb het nog even nagekeken, vrij van kreupelheden heb ik in het contractje neergezet. Omdat zijn kramptrekken in de advertentie is genoemd en uitgebreid mondeling besproken..had het er even verkeerd neergezet, foutje :D

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:47

NiFallor schreef:
Nou ja, het is natuurlijk nooit handig om het wel mondeling te melden en vervolgens niet te noemen in het koopcontract. Maar goed, in dit geval heeft de TS nog een lading mailverkeer liggen waarin het wel 'op papier' staat, dus dat scheelt.

En zo is het, advertentie, mail en sms :o

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:11

Babootje schreef:
Hoe bedoel je dat Esmir. Als verkoper of koper?

Ik bedoel dat je als verkopen moet melden dat het paard een gebrek heeft. of mondeling of in de advertentie vermeld, of idd schriftelijk in bijv. een koopcontract.

TS, maak je er maar geen zorgen om, ze kunnen jou niets maken..

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:43

Het bewijst maar weer eens.....houdt je paarden?, zorg voor een goede rechtsbijstand. Je kan als dierenhouder, zowel paarden of honden e.d, niet zonder een goede rechtsbijstand. Voor je weet zit je in de problemen en als je paarden verkoopt moet je helemaal aan de rechtsbijstandsverzekering. Het lijkt wel of dit zo langzamerhand in de mode raakt, ik hoor dit zo vaak en heb het ook zelf een keer mee gemaakt. Mensen kochten bij mij een totaal gezond paard waar ze eerst ( omdat ze hier op vakantie waren) een dikke week op gereden had. Mijn vraag, toen ze het paard wilde kopen, of er niet eerst een keuring zou moeten plaats vinden, werdt weggewimpeld. Na 3 maanden min of meer het zelfde verhaal. Kosten dit, hoge kosten dat.. een hoop dreigementen, paard deugde plotseling nergens meer voor. Ik heb het in handen gegeven aan mijn rechtsbijstand die er gauw klaar mee was, scheelt ook een hoop koppijn :D

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:57

Je hebt wel gelijk hoor..we zijn niet rechtsbijstand verzekerd en 1 afsluiten op het moment dat de problemen begonnen had geen zin omdat je er dan al in zit. We zijn nu een maand verder na dagtekening sinds ik mijn verweerbrief heb gestuurd. Ik heb me wel voorgenomen, mochten ze nu weer beginnen dan geef ik het ook over aan een advocaat oid. Zij weten dan toch beter hoe je zoiets af moet handelen.. :j

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:31

Ja lastig! Ik hoop dat je niets meer hoort.. ZO wel, kan je info inwinnen bij een rechtswinkel. DIe kunnen je gratis adviseren. Je zou kunnen vragen wat je kansen zijn. Vaak kost zo'n procedure meer dan wat het paard gekost heeft.. Ook voor hun.. En als zij verliezen zullen ze wss ook jou kosten voor een advocaat ed moeten vergoeden. Misschien zijn hun daar inmiddels achter en hebben ze eieren voor hun geld gekozen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:33

esmir schreef:
mondeling melden is voldoende.. als het maar gemeld is.
Mijn ervaring met een koopcontract is dat het leuk isvoor het idee, maar als puntje bij paaltje komt heb je er niets aan.

Nee, ik bedoel jouw ervaring met een koopcontract. Mijn ervaring is juist wel dat het scheelt. Maar daarvoor moet je in sommige gevallen wel een rechtszaak voeren. En als je dan geen rechtsbijstandverzekering hebt, kom de kosten in eerste instantie voor jouw rekening. Daarom doen sommige mensen dat niet. Maar ingeval je een koopcontract hebt, heb je zeker wel meer kans op een rechtszaak te winnen, afhankelijk wat erin staat natuurlijk.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:53

Ja dat is zeker waar!!!

Ik bedoel voorafgaand aan een eventuele rechtzaak..

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:20

:) moet je er wel ff rekening mee houden dat de "startkosten", dus de Griffie kosten nu 1500 euro zijn ( dankzij deze nieuw regering fors verhoogd) . Daar begin je dus mee, dan je advocaat nog, je moet tegenwoordig al een hongerloontje hebben wil je nog voor korting in aanmerking komen. Dus een rechtzaak gaat ten alle tijden veel geld kosten en is dat het het paard wel waard?

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:23

TS, Heb je ondertussen nog iets gehoord van je paard of zijn nieuwe eigenar