Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niels schreef:papagroom schreef:Een pension houder is ten allen tijde aansprakelijk ,voor alles wat op zijn terrein gebeurt.....grove nalatigheid daargelaten......bordjes met ,,,gebruik voor eigen risico,,,brengen daar geen verandering in.....
En in welke wet is dat te vinden?
MaxMindy schreef:En let maar eens op het word steeds strenger in mijn verzekering van het werk staat zelfs dat ik helemaal geen aanspraak kan maken op doorbetaling van loon als ik van mijn paard stuiter met of zonder cap
Dat is zo'n beetje de enige die ik in dit topic onvoorwaardelijk zou geloven

MaxMindy schreef:Ja zal het morgen even opzoeken in de polis en dan letterlijk hier neer schrijven .
Is echt van de zotte maar wel waar, of het rechtsgeldig is weet ik niet volgens mij moet je dan alle sporten
in die clausule opnemen maar dat weet ik zo niet.
MaxMindy schreef:Ja zal het morgen even opzoeken in de polis en dan letterlijk hier neer schrijven .
Is echt van de zotte maar wel waar, of het rechtsgeldig is weet ik niet volgens mij moet je dan alle sporten
in die clausule opnemen maar dat weet ik zo niet.

ikke schreef:Maar wacht even: aan die laatste twee regels liggen wettelijke verplichtingen ten grondslag. Het staat gewoon in de wegenverkeerswet dat het dragen van gordels en/of helmen verplicht is bij gebruik op de openbare weg.
Op basis van welke wetgeving denkt een verzekeraar mij te kunnen verplichten een cap te dragen? Dito voor die pensionhouder.
Wat iedereen hier denkt en vindt is niet van belang. het gaat erom waar in de wet de regels staan waarop die verzekeraar zich beroept. Verzekeraars staan namelijk niet boven de wet.........
Is het niet van de zotte dat een pensionhouder mij kan/moet verplichten een cap te dragen, waar ik kan doen en laten wat ik wil, op het moment dat de paarden op mijn eigen erf staan!?
. Als zwart niet je kleur is stal je je paard maar ergens anders daar heb je vrije keus in namelijk
. papagroom schreef:papagroom schreef:Een pension houder is ten allen tijde aansprakelijk ,voor alles wat op zijn terrein gebeurt.....grove nalatigheid daargelaten......bordjes met ,,,gebruik voor eigen risico,,,brengen daar geen verandering in.....
dat is consumenten recht.......je koopt een dienst,en die dient naar behoeven uitgevoerd te worden.....je huurt een veilige omgeving,dan kan de eigenaar wel zeggen dat het gebruik voor eigen risico is,,,,,maar hij heeft natuurlijk maar gewoon te zorgen dat alles veilig is...toezicht hoort daar bij...
krackertje schreef:Met betrekking tot de vraag van de TS ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of het gevolgen zou hebben voor de pensioneigenaar, omdat die tenslotte het niet-dragen van de cap door haar gedoogt
Dat is een aanname.