Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:00

Voor mijn buitenritten zweer ik bij mijn soft shell rijbroek, Mountain horse winterlaarzen/schoenen, BR waterdichte winterjas, Roeckl gevoerde leren handschoenen. (En na afloop een kopje warme chocomel :P )
Het zijn misschien dan wel niet de goedkoopste producten, maar ze zijn hun geld dubbel en dik waard :j

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:52

wat een leuke topic, en wat een goede tips. Ik had pas een winterrijbroek gekocht maar na alle goede tips over de action legging heb ik die ook maar gekocht. Super! Wat een fantastisch ding zeg, lekker warm, rekt alle kanten op en super zacht van binnen! En voor dat bedrag, Lang leve de action *\o/* En lang leve alle tipgevers :j :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:55

Ik heb idd gewoon altijd een action legging onder mijn rijbroek ,
ook onder mijn spijkerbroek trouwens :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:51

Wij hebben hier geen Action...... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:53

jesse_rulez schreef:
Voor mijn buitenritten zweer ik bij mijn soft shell rijbroek, Mountain horse winterlaarzen/schoenen, BR waterdichte winterjas, Roeckl gevoerde leren handschoenen. (En na afloop een kopje warme chocomel :P )
Het zijn misschien dan wel niet de goedkoopste producten, maar ze zijn hun geld dubbel en dik waard :j

Eng. Ik heb exact dezelfde spullen van dezelfde merken, behalve de handschoenen!

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:54

De softshell rijbroeken vallen die kleiner als normale rijbroeken?
Zit er wel rek in??
En moet je er dan bij flinke kou toch nog een legging onder???

Ik ben een echte koukleum en rijd alleen maar buiten
Als rijschoenen gebruik is lowa sneeuwschoenen, geen koude voeten meer!
En als jas heb ik een megadikke teddyfleece geval
Maar mijn bovenbenen waren ijsklompen met een dure thermolegging en dikke rijbroek erover. dus dat moet anders dit jaar

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:35

De action heeft nu ook thermo panty's en thermo kniekousen (1,12)

Handschoenen heb ik de sealskins bij de paardendrogist vandaan en daaronder de merino liners http://www.paardendrogist.nl/product/70 ... rs/305502/ Ik haal er ijs mee uit de waterbakken zonder koude natte handen te krijgen.

Onze dochter heeft de caphoes, helemaal ideaal, soms zelfs te warm

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:37

Het blijft een geweldige foto Yvonne :D .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 01:44

taggart schreef:
Zit er wel rek in??

Ze vallen wel kleiner, ze rekken wel, maar iets minder dan een "normale" rijbroek.
Of het voldoende is moet ik deze winter nog testen :D

Bij de lidl lagen nog wat warme vesten dus daar heb ik er nog 1 van meegepikt :D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 12:40

Ik heb 2 weken geleden de Roeckl Polartech ofzoiets gekocht. MEeen, dat zijn fijne handschoenen :j . Ze zijn alleen niet helemaal waterdicht, maar wel waterafstotend.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:59

Ik heb ze ook gekocht, dus ben blij dat jij tevreden bent, ik heb ze nog niet uitgetest :D
Samen met mijn Ariat laarzen hoop ik de winter te doorstaan!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:26

Ik heb de roeckl goretex net besteld,die zijn wel waterdicht.
Softshell rijbroek is ook besteld,ben heel benieuwd!

Helentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:46

ik heb zelf gevoerdelaarzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:23

taggart schreef:
Zit er wel rek in??

Ik heb een softshell thermobroek voor over mijn rijbroek, hier hoeft dus verder niets meer onder.
Ik vind deze broek vrij groot vallen maar dat zal misschien ook zijn omdat het over je rijbroek heen moet passen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:26

Ik heb al jaren alleen maar een buitenbak, maar ik rijd gewoon in mijn rijbroek en normale handschoenen. Je handen zijn als het goed is in beweging, dus van koude handen heb ik sowieso geen last. Zelfde verhaal met rijlaarzen. Verder gewoon een dikke regenjas, en ik probeer tussen de buien door te rijden. Maar ik heb geen extra maatregelen, alleen als ik op stal zelf bezig ben draag ik wel handschoenen, want het is bij ons snel onder het vriespunt in de winter!

Tosko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:40

Ik had op een site een paar geweldige handschoenen gevonden. Speciaal voor paardrijden. Ik weet alleen niet of ze echt warm zijn. Volgens mij zijn ze niet waterdicht, maar ik vond ze wel handig omdat je middelste vingers wel bij elkaar zitten :) http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4600017

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:48

een thermolegging onder je rijbroek ? Past dat wel ? en kan je je dan nog bewegen ?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:18

Zit prIma :j een thermolegging is niet zo ik.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:40

Die softshell rijbroeken vind ik wel een uitkomst.!Lekker water en wind dicht.Heb een kentuky mt 36 die valt wat groot en een eurostar die valt wat kleiner dat is een 76 (en dat is als ik me niet vergis een 38 lengtemaat). Ze hebben ook echt een rijbroek model en ik draag er verder niets extra's onder. Beide broeken hebben zo'n zacht fleece laagje.
Bijkomend voordeel is dat ze niet verkleuren in de was en erg mooi blijven. De kentuky heb ik 2 winters zeer veel gedragen en ziet er nog als nieuw uit. Verder heb ik een lekkere water en wind dichte jas van Kentuky en draag daaronder een paar laagjes . Heb voor dit jaar ook nog een paar laarzen die wat ruimer zitten waar ik eventueel extra dikke sokken in kan doen. Normaal gesproken zijn mn voeten met rijden het probleem niet dat is eerder als ik op stal rondloop op schoenen/laarzen met een dunne zool. om zo o te lopen heb ik een paar ariats die een aardige zool hebben. Heb voor mn handen wat verschillende handschoenen en heb een paar die van of neopreen of ook softshell gemaakt zijn en die zitten lekker warm en blijven goed droog en voor het echte koude weer een paar winterhandschoenen bij de welkoop vandaan die ik geimpregneerd heb zodat ze goed water (en ook wat meer ) winddicht zijn ,daar heb ik ook bijna geen koude vingers in...
Ben benieuwd hoe de winter zal verlopen. Het is tot nu toe nog vaak goed weer geweest om buien te rijden!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:55

Ik heb net nog maar 2 paar handschoenen besteld.
Zag dat de paardendrogist ook gewatteerde roeckls heeft.
Heb ik ook nog een paar fleece gevoerde er bij besteld,die zijn dan meer voor nu.
Morgen komen de goretex binnen,die zijn dan voor met regen of koude wind.
Ik denk dat ik het weer overleven ga!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:53

Beeezel schreef:
Susyb schreef:
Zijn ze ook waterdicht.. wat eeen geweldig ding om te zien! en ook in grote maten?

Jazeker waterdicht! :)
En ja, ook in best grote maten. Ik heb een Maddox, en ik heb er werkelijk niets op aan te merken.
De aanschafprijs is even slikken, zo rond de 200 euro, maar als ik dat vergelijk met wat een geld ik de jaren daarvoor al aan mutsen, jassen, leggings etc heb uitgegeven; is z'n overall zijn geld wat mij betreft in goud waard.

Ook niet onbelangrijk; er zitten ritsen aan je benen, zodat schoenen aantrekken makkelijk gaat. Er zit een soort bretels aan de broek vast, zodat het ook fijn zit, en dan die riem is ook erg prettig. Een stuk minder hobbezakkerig zo.

toevallig kwam ik vandaag deze tegen http://www.piafferuitersport.nl/opruimi ... rmooverall €149,= helaas alleen in xl

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:08

Lekker warm en dik aankleden, en proberen geen kou te vatten!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:44

Heeft iemand hier ervaring met een thermobroek die geschikt is voor lange mensen? Ik zie wel veel thermobroeken te koop op internet, maar ik ben zelf erg lang en kruis-voet moet bij mij eigenlijk wel 90cm zijn...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:22

Lied: ik heb zelf van die motor-onderkleding van de Lidl (vriend rijd motor, vandaar). Dit die ik aan onder mijn rijkleding. Ik weet niet precies in welke maten het is. Wel lekker warm :)

Vandaag heb ik thermo-laarzen van de welkoop gekocht! :)
Die knalroze caphoes vind ik ook wel een idee, past mooi bij de rest van mijn knalroze dekjes/deken

:D

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:36

Ik zag hier ergens op bokt dat die caphoezen er in allerlei kleuren zijn, miss ook maar eens aanschaffen :P

Bedankt voor de tip, maar ik wil eigenlijk zon thermo overbroek.. die ik in de winter over mn normale kleding kan doen als het koud is. Lijkt me vooral ideaal als ik uit mn werk kom, gewoon broek even over spijkerbroek doen en rijden maar :)