Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Nooit van jonge en/of spooky paarden gehoord, MelanieDie bepaalde dingen heel eng vinden? Dan zou je dus wel HC je eerste proef kunnen starten om je paard aan de 'enge' dingen te laten wennen en daarna voor het echt. Ik weet wel dat je ook af kunt groeten maar als paarden ergens langer dan 40 seconden aan het klooien zijn mag je niet verder rijden en dat kan met een HC start wel. Eigenlijk pleit ik niet eens zo zeer voor een klasse lager voor punten alswel voor een 1e proef HC en een tweede voor punten.
als je paard nog steeds overal van schrikt zou ik toch eerst even dooroefenen. Of afgroeten zodat je wel de 2e kan rijden.
Lynn_x schreef:Nee, maar het gaat erom dat je best een verliespunt kan rijden zonder gekke dingen te doen.
Citaat:En het gaat er gewoon om, waarom mogen springers wel in 2 klasses voor punten uitkomen? Er is toch gewoon HC? Als het dan niet gaat, start dan gewoon hc.
.Lynn_x schreef:Maar traver zijn 2 onderdelen, daar kan je je verlies niet op rijden als je met de andere proef wel gewoon winst rijd.
Het gaat er meer om dat sommige paarden bakkabouters bijv ook kunnen zien. Ja afgroeten, wat los je daar mee op? Zo goed als niks. Paard denkt; he ik doe stout, en ik mag eruit. Als je nou hc start kan dat over zijn, en voor je 2e proef zou je dan gewoon winst kunnen rijden. Waarom mag dat niet? Waarom met springen wel eerst het hele parcour een niveau lager kunnen later zien, en dan hoger?
kleinvosje schreef:Mee eens, Lynn_x, maar als ik kijk naar die van mij, hoe die kan stuiteren bij het inzetten van de travers, dan kan ik de rest van mijn proeven gevoeglijk vergeten. Dan zal ze juist bakkabouters gaan zien. Daarom zou ik ervoor kiezen om gewoon langer M1 door te rijden, totdat de travers wel goed bevestigd is.
Bij het springen een parcours lager starten wordt dan toch ook niet HC gedaan, dat is niet toegestaan. Je mag niet eerst een HC doen en daarna een normale, wel andersom. Die regel is gewoon gelijk, of het nou in 1 klasse is of in 2.

MelanieB schreef:
happyhop schreef:Het gaat mij erom buiten alle details van hc enz, dat het knhs 6 afdelingen vertegenwoordigt. En ik het zelf heel merkwaardig vind dat zij 1 van die 5 andere spelregels geven. Ik vind zelf dat dit niet kan.
Maar ik als 1 persoon kan daar weinig tegen in brengen maar als er meer zijn die dat vinden kan je er tegen in gaan en voor je recht op komen. Het knhs is er voor ons wij zijn hun leden. Het is een machts positie want ik kan niet ergens anders heen als ik het er niet mee eens ben. En echt gehoord worden doe je er niet.
Dus dat is mijn insteek hierin, wil helemaal niet de springers tegen dressuurruiter gedoe gaat het niet om.
Maar creeert het knhs dus nu zelf wel met deze actie...
kleinvosje schreef:Mee eens, Lynn_x, maar als ik kijk naar die van mij, hoe die kan stuiteren bij het inzetten van de travers, dan kan ik de rest van mijn proeven gevoeglijk vergeten. Dan zal ze juist bakkabouters gaan zien. Daarom zou ik ervoor kiezen om gewoon langer M1 door te rijden, totdat de travers wel goed bevestigd is.
Bij het springen een parcours lager starten wordt dan toch ook niet HC gedaan, dat is niet toegestaan. Je mag niet eerst een HC doen en daarna een normale, wel andersom. Die regel is gewoon gelijk, of het nou in 1 klasse is of in 2.