Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:14

Als je het kan betalen...
Voor anderen is het een strijd om rond te komen met basics :)

Maargoed, beroepsmisvorming :o

Buffelo

Re: Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:18

Ben ik wel met de bovenste eens, als je genoeg geld heb waarom niet?

Stel je hebt 25 miljoen op je bankrekening, dan ga je toch ook niet naar de zeeman? (geld niet voor iedereen)
Maar vind 1000 persoonlijk wel errug duur hoor voor een cap!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:32

Ik reageerde eigenlijk op de post van Ambre dat het leven een modeshow is :)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:42

Astaloca schreef:
Tja, maar waarom zou je wel een paard kopen van een ton?

Omdat je daar intens van kunt genieten? Een fijn talentvol paard kopen, daar kun je elke dag veel plezier van hebben, dat gevoel is machtig (oke, een ton hoeft dan ook weer niet..). Maar die cap, die zie je zelf toch niet als je hem op hebt! En dat draagcomfort vind ik echt niet zóveel belangrijker tov een cap van 200e. Die zitten ook lekker. Ik koop ook geen pikeur jas van 300 euro of een rijbroek van die prijs. Omdat een iets goedkopere van 150 ook prima zit en het is wat mij betreft dus geen modeshow.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik die Kep en Samshield oerlelijk vind :P Dus daarom wel een duur paard, geen kapitale cap.

Maar iedereen moet dat gerust zelf weten hoor! Ik zit er totaal niet mee als anderen het wel willen dragen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:08

De redenen die ik kan bedenken om een cap van 1000 euro te kopen zijn dezelfde redenen waarom iemand een spijkerbroek van 600 euro koopt, of een zonnebril van weet ik hoeveel euro. Of Uggs, om maar even een grijpbaar voorbeeld te nemen.

Uiterlijk vertoon & hype-gedrag.

Niet erg, maakt iedereen zich schuldig aan. Kom op, het kan iedereen toch wat schelen hoe je er uit ziet?
Door een item te kopen, te dragen, laat je zien dat je je met een bepaalde groep of een bepaalde status identificeerd.

Kortom, (en nogmaals dit is mijn gedachtegang) je koopt een cap van 1000 euro om te laten zien dat je die 1000 euro kan lijden en dat je daarmee bij 'de groep' hoort, wat deze groep dan inhoudt vul je zelf in.(sociale identiteit).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:21

SKZTx3 zo denk ik niet, ik spaar ervoor en koop het omdat ik het zelf verschrikkelijk mooi vind en mijzelf er dan goed in/bij voel :)

Wat een ander daarvan vindt zal mij een worst wezen, status doe ik het iig niet voor en ook niet om ergens bij te horen.....

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:15

Leuk voorbeeld over de Uggs, niet om het een of ander maar als je ze weleens aan hebt gehad weet je dat ze hemels zitten en dat je niets anders meer wilt. Als Uggs om uiterlijk vertoon ging was de groep die ze daarom had allang overgestapt op iets exclusiefs, want half Nederland draagt Uggs :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:28

Op zich vindt ik die cap van 1000 euro best mooi,maar om te nou te moeten hebben?nee dank je,dan pimp ik mijn paard liever met een mooi dekje wat iets meer kost dan een dure cap

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:12

Ik heb inderdaad een GPA cap voor de status. Ik heb er wel iedere cent voor gespaard en ben er ook ontzéttend zuinig op. :D
Tsja, ik heb het er voor over.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:14

Dát vind ik nou tof, dat je daar gewoon voor uit komt :D En dat je er zelf voor hebt gespaard!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:16

- Om een cap te hebben die niet zoveel mensen hebben
- Om een cap te hebben die super mooi is en lekker zit met een goede kwaliteit
- Voor de status. Iemand met een GPA cap neem ik toch echt wel (onbewust) serieuser (als goede ruiter) dan iemand met een goedkope cap.

Als je het geld hebt, waarom niet? Volgensmij is het ook (onbewust) een stukje jaloezie wat je toch omzet in 'waarom zou je dat doen. dat zou ik nooit doen' om jezelf zo te beschermen.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:20

Als iemand het geld heeft, waarom niet? Zijn jullie jaloers? ;)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:56

Geryon schreef:
- Voor de status. Iemand met een GPA cap neem ik toch echt wel (onbewust) serieuser (als goede ruiter) dan iemand met een goedkope cap.

Volgens mij is het ook (onbewust) een stukje jaloezie wat je toch omzet in 'waarom zou je dat doen. dat zou ik nooit doen' om jezelf zo te beschermen.

Dat eerste is dan wel heel erg naïef :=
En je tweede opmerking kun je beter op jezelf betrekken dan dat je voor anderen gaat spreken, want dat weet je natuurlijk niet. Ik heb het geld wel hoor, daar gaat het niet om. En met mij vele anderen, die dat liever uitgeven aan iets anders (bv een meer talentvol paard).

Worrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:59

Leuk topic! Ik wist niet dat er caps van >1000 € bestonden. Ik vroeg me wel meteen af of andere helmdragers, de heren motorrijders (sorry motorrijdende dames, ik laat jullie even buiten beschouwing) , óók exclusieve modellen van >1000 € kunnen aanschaffen.

En ja hoor:

http://www.exclusivehelmets.com/Belvedere_B23G23.aspx

Zal ook wel niet iedereen mooi vinden.

Nog een exclusieve van Karl Lagerfeld, een limited edition van slechts 100 stuks voor slechts €1350. Maar dan heb je ook wat en geen massa productie geval.

http://motorreporter.tv/?p=2041

Ik denk dat als Karl Lagerfeld een gelimiteerd aantal capjes voor amazones ontwerpt, ze het dubbele van de exclusieve motorhelmen kunnen opbrengen. Als je bedenkt wat voor toestanden het in de HM oplevert als er iets exclusiefs hangt...tsja...go ladies go

Die dure caps vind ik overigens niet zo waanzinnig mooi, die KEP vind ik er eigenlijk een beetje goedkoop uitzien, teveel verschillende kleuren, materialen en details. Maar als iemand het op z'n kop wil zetten, moet die dat zelf weten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:02

Tjuppie schreef:
Geryon schreef:

Volgens mij is het ook (onbewust) een stukje jaloezie wat je toch omzet in 'waarom zou je dat doen. dat zou ik nooit doen' om jezelf zo te beschermen.

Dat eerste is dan wel heel erg naïef :=
En je tweede opmerking kun je beter op jezelf betrekken dan dat je voor anderen gaat spreken, want dat weet je natuurlijk niet. Ik heb het geld wel hoor, daar gaat het niet om. En met mij vele anderen, die dat liever uitgeven aan iets anders (bv een meer talentvol paard).

Ik bedoel met dat eerste als eerste indruk he. Ik ga er niet vanuit dat iemand beter kan rijden wanneer diegene een GPA cap op heeft.

En dat tweede betrek ik niet op mezelf.. Aangezien ik het er ook wel uit voor wil en kan geven. (althans, mijn ouders)

Kijk het verschil is dat jij het liever uit wil geven aan iets anders, maar sommige mensen kunnen én zo'n dure cap kopen én een meer talenvoller paard kopen. Mensen die dat niet kunnen zijn vaak jaloers. En dat kan ik best begrijpen :) En niet omdat ik dat zelf ben, maar als ik het niet kan betalen, zou ik wel jaloers zijn.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:07

Nee hoor, als je zo'n paard kunt kopen kun je ook gerust nog zo'n cap kopen. Maar zoals je aan mijn eerdere berichten kunt zien vind ik dat zinloos. Heeft totaal niks met jaloezie te maken, ik vind het zelfs zonde dat een (bv.) Emmelie zo'n lelijk ding op zet, terwijl de GPA veel verfijnder stond.

Maar dat is misschien wel hetzelfde als dat hele vermogende mensen graag Chanel dragen. Ook dat vind ik zinloos voor mezelf. Wederom niks met jaloezie te maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:12

Het was maar een voorbeeld. Kan er even niet zo gauw één bedenken die wel zegt hoe ik het bedoel, maar ik neem aan dat je het wel snapt ? Als je ervoor moet sparen zegt dat dat je niet óók iets anders duurs kan kopen, en daarom willen mensen het geld er niet aan uitgeven en zijn vaak jaloers op mensen die geld uit kunnen geven aan heel veel dure dingen. Ik zeg ook niet dat alle mensen jaloers zijn, maar volgensmij is dat wel vaak zo het geval.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:36

Zou zelf nooit een cap kopen van 1000 euro. voor 100 euro meer kan ik mijn paard opnieuw kopen :')
en stel je voor ik zou ermee vallen :oo ik zou meer om de cap dan mn hoofd geven.

Ik vind het dat als je met zo'n cap rijd je alleen maar wilt laten zien dat je centen hebt, en je het sjiek vind zoiets op je hoofd te hebben. ik zelf heb een cap van 40 euro, maar hij beschermt tenminste en daar gaat het om ;)

maar goed, dit is voor ieder zich. als iemand een cap van 1000 euro wilt hebben, zal die veel om zn hoofd geven en wat andere van hem/haar denken..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:48

Geryon schreef:
- Om een cap te hebben die niet zoveel mensen hebben

Als je een cap wilt hebben die niet zoveel mensen hebben, dan moet je je cap in het buitenland kopen. :P Heb ik ook gedaan, en niemand in de omgeving heeft dezelfde cap als ik.

Denk dat er idd wel een status symbool aan hangt, om niet 'net als de rest van het gepeupel' een simpele cap te hebben.
Anderzijds, je koopt ook een stukje kwaliteit en veiligheid. Als ik mijn oude horka-champion-cap die ik jarenlang met veel plezier gebruikt heb, vergelijk met de cap die ik nu heb, dan is het draagcomfort al ver20-voudigd. Moet je nagaan hoe fijn licht, ademend en comfortabel zo'n dure cap zou moeten zitten!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:01

Ik heb het antwoord al voorbij zien komen...als je genoeg geld hebt, waarom niet? Een cap heeft ook nog eens een functie.
Overigens zal iemand die geen verstand heeft van paardrijden (iemand zoals ik) helemaal niet zien dat een cap duur of goedkoop is. Eigenaren schaffen die cap dan ook aan omdat hij lekker zit, mooi is, veilig is.
Ach , de 1 wil een mooie cap, de ander zit op een Chesterfield bank, de ander draagt dure sieraden en dan heb je nog de mensen die alles hebben...

almoami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:04

op de cap zitten swarovski steentjes, hartstikke mooi, maar ajmmer genoeg veelste duur

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:06

liss schreef:
is het geen cap bezet met swarovski ofzo?

Ja wel. 8-)
Die kan je bij divoza kopen ;)

navre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:57

Ben het eens met Yelly

annalien12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:06

als ik de miljonair was enhat meer dan 10000000000000000000 miljoenen zauw ik er meschien 1 kopen maar dat heb niet... ik niet weten waarom ie zo duur is zeker met parel of zo

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:10

Ik vind het echt belachelijk, die cap van 1000 euro moet je net zo goed weggooien als je bent gevallen als die cap van 100 euro..