Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chaos schreef:Ik train ze allemaal tot 3kwartier. Wat rijden jullie lang?
hij is nog in top conditie dus gaat allemaal prima!
carlijn22 schreef:ik weet niet of dit hier goed staat, maar ik heb een vraag.![]()
de titel zegt ht al: hoe lang rijdenn jullie je paard per dag?
en welke disciplines?
graag ras en leeftijd van je paard, want alsie een 20 jaar oude knokkige arabier is is het iets anders dan een 7 jaar oude fjord bij wijze van spreke.
ik hoop dat dit onderwerp nog niet geplaatst is, ik heb gezocht maar geen vragen met echt goede antwoorden.
groetjes Carlijn
Darkness85 schreef:Toen ik nog wedstrijd reed en ook trainde reed ik elke dag wel een uur tot 1,5u. Dressuur, springen of een buitenrit. Als ik een dag niet reed longeerde ik 30 min. Soms los, soms met de pessoa.
Nu rijd ik hem hooguit 1x in de week. Voor de rest staat hij uit z'n neus te eten op de wei.
Ik heb een KWPN Tuigpaard van 17.
Boompje1985 schreef:bedenk bij wat je ook doet een normaal gezond paard op volwassen leeftijd heeft een prestatie piek van 20 tot 30 min. dit is wat je eigenlijk op een manege paard ook dan rijd begint met 10 tot 15 min warmlopen dan begin je met je disipline kan zijn dressuur,springen zo'n 20 tot 30 min. Buiten rijden telt even niet mee in dit verhaal. daarna begin je met je afbouw cooling down wat heel belangrijk is en niet overschat mag worden, spierpijn vermijd je een groot deel door goed uit/droog te stappen.
De ene keer maak ik een buitenrit van ong 1,5u, de andere keer rij ik denk ik een half uur tot drie kwartier in de bak. Ook gooi ik haar nog wel eens los in de bak met of zonder een hindernis wat ze helemaal geweldig vind. Verschilt enorm dus! We rijden recreatief.