Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dier word deze winter ook op het bloed getest.. Maar heeft mogelijkheid tot vitaminen bak, altijd hooi (goed) ter beschikking, krijgt klein beetje bijgevoerd wanneer nodig, nog genoeg spekjes en in goede conditie... Altijd moeilijk geweest met verharen..
Aan het eind van het jaar zal het nog een keer moeten gebeuren en dan kunnen we het wel weer uithouden tot aan augustus
MartineC1711 schreef:Rajaniii schreef:@Martine
dat was ook zo maar het is nu alweer open terwijl er in de zomer niets aan de hand was. deken zit ruim genoeg alleen het is alwer helemaal open/ zit echt roze plekjes met korstjes enzo.
en deken met stukje hals: die over de schoft valt??
Misschien een halve hals idd!
Loes'sCorner schreef:Ik heb dus mijn haf geschoren maar snachts dus wel ewoon een regendeken op.
Romy_tessa schreef:Ik ga ook zo de eerste scheren. Ik had liever nog even gewacht maar na 20 min werken staat het schuim erop en 23 oktober is de eerste indoormarathon. Het kost ze in de trainingen nu gewoon te veel energie om zichzelf af te koelen dus dan maar vroeg het scheerapparaat er over heen. Ben alleen bang dat ze al snel voor de tweede keer gedaan moeten worden want de wintervacht is nu nog niet volledig uitgegroeid.
Vinden jullie het scheren niet vervelend? Wij hebben 7 shetlanders, door de dikke vachten met veel zand erin slijten mijn messen heel snel dus kan ong 3/4 pony's met één paar messen doen. Ik doe ook de benen helemaal want vind het er bij shetten echt niet uit zien die wollige beentjes met kaal lichaam, alleen het is zo'n priegel werk die benen. en doordat die shetten zo klein zijn zit ik meestal van onder tot boven helemaal onder de kleine scheerhaartjes. Hebben jullie daar ook last van?
Het liefst zou ik ook maar 1 keer per jaar scheren om die reden, maar vorig jaar zaten ze toen van november tot april alsnog zo dik in het haar dat het dit jaar toch maar 2 keer gaat worden. Maar zie er nu al tegenop
Zondag de eerste ronde en dan wss ergens in december nog een keer. Normaal proberen we ook altijd te wachten tot iets verder in het najaar zodat de vacht wat meer uitgegroeid is, maar het is nu echt geen doen meer
staan al te zweten als ze niks doen, en als ze aan het werk gaan worden ze echt kletsnat en sloom. Maargoed, leuk is anders vind ik hoor, dat scheren.
.
)
Ga maar eens sparen voor de heiniger progress..