ponyjaarmarkt bemmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:09

sabrina12 schreef:
Samir schreef:
Weet iemand hoeveel paarden er ongeveer komen bij de markt in Elst?

heb gelezen dat er vorig jaar 2350 paarden en pony's waren

Woow, zal er dit jaar wel heen willen... Maar helaas moet werken.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:55

Die bruine met al die bulten, dat was echt wel erg ja!
Of die cremello pony, die was echt vet onrustig heen en weer aan het dribbelen om dat touw heen...
En dan dat trekpaard. Daar kregen we al een waarschuwing bij dat we op moesten passen want hij trapte heel veel.
Maar al met al stonden er ook wel verzorgde tussen! :)
Vond die welsh met die maanoog schattig, die stond vlak bij die pony met die kapotte neus.
Maar die mini tinker (of wat het ook was) vond ik nog het opvallendst! :j
Wel jammer dat alles zo dicht op elkaar stond en dat je ogen en oren tekort kwam om niet vlak achter een kont van een paard te gaan lopen...
Ben zelf ook bijna omver gerent door zo'n kerel met z'n paard :')
Wij waren er ook al vanaf 6 uur ofzo tot 10.
Zaten aardig mooie tussen ook!
Maar ook een paar die op het eerste oog gezond leken, goed verzorgd, en dan achteraf toch heel naar aan het hoesten waren.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:59

Die bruine met die bulten heb ik ook gezien :n

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:08

What the **** was dat?
Gezwellen ofzo?
T leek net alsof iemand een rietje onder die huid heeft gedrukt en er dan doorheen had geblazen xD
zag er echt niet gezond uit joh... die viel mij ook als eerst op.
En vooraan stond een pony, graatmager... :brr:

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:17

ik ben ook geweest met 4 pony's om te verkopen van een vriendin, hebben er uiteindelijk maar 1 verkocht aan iemand die een paardje er bij zocht om in z'n weitje thuis te zetten bij de rest van z'n geiten en kippies.
hij had ook al een ezeltje gekocht, klonk in ieder geval wel leuk en leek me een net persoon.
de andere 3 hebben we maar weer mee naar huis genomen, weinig vraag naar en anders voor zulke belachelijke prijzen waar ze niet voor weg gaan :n
alle paardjes die we mee hadden kwamen uit goede ouders (vaders en moeders allemaal ster / eerste premies) en allemaal een vol papier, die gaan we echt niet verkopen voor de worst!

het viel me verder heel erg mee, veel minder stofjassen met stokken als "vroeger" , op een aantal uitzonderingen na ook allemaal paarden die er in ieder geval redelijk uit zien.
heb toch een aantal leuke pony's gezien, word het altijd weer verleidelijk om er toch een keer een mee te nemen maar heb me weer braaf gedragen en alles laten staan O:)

Cocodox

Re: ponyjaarmarkt bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:38

4 pony's, waar stonden die dan?
kleur, grootte, ras?
misschien heb ik ze wel gezien haha :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:26

probabeest schreef:
alle paardjes die we mee hadden kwamen uit goede ouders (vaders en moeders allemaal ster / eerste premies) en allemaal een vol papier, die gaan we echt niet verkopen voor de worst!

Maar waarom neem je die mee naar de markt? Dat vind ik niet de ideale manier om een goed dier te verkopen :o Maar ik ben idd ook wel benieuwd naar ras etc etc

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:24

iemand mijn vraag nog gelezen toevallig?

Wie weet hoe de bels heette op de markt?? ik denk dat dit paard ooit van ons is geweest,maar zag geen handelaar die mijn vragen kon beantwoorden?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:19

we stonden rechts naast de broodjes beenham kraam.
een hengstveulen van dit jaar was direct al verkocht zodra we de markt op liepen, de andere waren een jaarling vosje, een valk panterbont jaarling en een stekelharige zwarte appaloosa jaarling (allemaal NMPRS/NAS)
ach we wonen er 5 minuten rijden vandaan met de trailer, ze staan ook op marktplaats maar daar ook nog weinig reacties op vandaar dat we bedacht hadden om ze mee te nemen.
we gaan toch elk jaar om te kijken dus dan kan je er ook wel wat mee nemen.
we hebben ze wel constant vast gehouden, om ze nou vast te knuppen tussen al die andere zagen we weer niet zitten.
we stonden mooi bij een baal hooi dus ze hebben hun buikjes goed vol gegeten daar :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:33

volgens de eigenaar van mijn paardje worden paarden soms ook gesedeerd, om ze rustig te houden. Hij heeft meegemaakt dat iemand dacht een rustig paardje gekocht te hebben en de volgende dag trapte het beest de hele stal in elkaar!

Die 25 shetjes: ik moet er gelijk aan denken dat die pony's gebruikt zullen worden als bloedpony's... Bah!

Ik zou echt niks kopen op zo'n markt hoor!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:24

Klopt inderdaad soms doen ze dat ook.
Ik zou er ook niet snel wat kopen maar er staan (vaak als je vroeg bent) wel mooie/goede tussen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 01:50

max66 schreef:
volgens de eigenaar van mijn paardje worden paarden soms ook gesedeerd, om ze rustig te houden. Hij heeft meegemaakt dat iemand dacht een rustig paardje gekocht te hebben en de volgende dag trapte het beest de hele stal in elkaar!

Die 25 shetjes: ik moet er gelijk aan denken dat die pony's gebruikt zullen worden als bloedpony's... Bah!

Ik zou echt niks kopen op zo'n markt hoor!

het kan inderdaad voorkomen maar dat kan ook gewon bij iemand aan huis gebeuren, dus dat hoeft echt niet perse eraan te liggen dat het een paardenmarkt is,

en wat is er mis met bloedponys, die hebben het vaak nog beter als menig ander paard hier in nederland.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:30

Wat zijn bloedponys? O:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:14

merries worden eerst gedekt, en dan word er ik geloof 6 weken bloed getapt van de ponys 1x p.d geloof ik.
ze worden gedekt omdat er dan een bepaald hormoon in het bloed zit.

het gebruik ervan is volgens mijn voor medicijnen zoals de anticonceptiepil

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:37

na mijn weten 3 a max 4x p week getapt

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:06

bloedpony's worden ieder jaar gedekt omdat inderdaad in de eerste weken van de drachtigheid er een hormoon in het bloed zit dat wordt gebruikt voor het maken van medicijnen.
Bij het aftappen van bloed wordt zoveel bloed getapt dat de pony nog net op de benen kan blijven staan en dat een paar keer per week.
Het bloed brengt ongeveer 60 euro per liter op.
Vroeger werden bloedpony's helemaal "leeggetrokken" en dan door het hoofd geschoten..... (maar dit mag niet meer)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:23

wil geen discussie in dit topic maar ze worden dus echt NIET leeggetrokken, weet niet waar je dit vandaan hebt en ook niet tot ze nog maar net op de benen kunnen blijven staan.
weet niet waar je dat op basseert, ooits bij zo n stal geweest of info daarvandaan?

zullen we het verder gewoon bij de paardenmarkt in Bemmel houden.!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:54

vroeger gebeurde dat, nu niet meer gelukkig