Op een 26 jarige pony rijden., zielig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iljatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:39

Kan nog makkelijk. Als je paard niet aangeeft dat hij niet meer kan,, lijkt me dat prima.

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:48

Ik vind dit niet zielig, op de ponyclub waar ik rij, heb ik mij eerste les gehad op een pony die ruim in de 30 was. Ik vind dat je niet naar leeftijd moet kijken, maar moet kijken hoe de pony er uit ziet en of hij er nog plezier in hebt. je hebt pony's de 18 zijn en eruit zien als 25, maar daar tegenover heb je ook paarden die 25 zijn die er uit zien als 18. dus het is maar net hoe het dier eruit ziet.

MxP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:16

Nee, het is niet zielig MITS op de goede manier.

Dat je wel degelijk rekening houd met hem en zijn gebreken als hij die heeft.
Gewoon lekker rustig aan doen, ik denk dat het juist gezond is om hem in conditie te houden. :)

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:31

Als het paard het nog leuk vindt en het nog goed aankan dan zou ik geen reden zien om ermee te stoppen :+
Het is natuurlijk wel bij elk paard verschillend maar als hij nog aan die ''eisen'' voldoet vind ik het niet zielig :)

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:33

Als hij het nog leuk vindt en het nog goed aankan zie ik geen reden om er mee te stoppen :+
Lijkt me dan ook niet zielig.. :)

0kayleigh0

Re: Op een 26 jarige pony rijden., zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:34

kan zeker als hij het nog leuk vindt!!! :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:34

Mijn verzorgpony is ook 26 en die rij ik ook nog hoor. Hou wel rekening met zijn leeftijd, maar hij wil soms nog als een gek door de duinen racen. En dan mag ie best ff lekker hollen, vindt ie heerlijk.... Hij heeft nog een goeie conditie

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:35

MxP schreef:
Nee, het is niet zielig MITS op de goede manier.

Dat je wel degelijk rekening houd met hem en zijn gebreken als hij die heeft.
Gewoon lekker rustig aan doen, ik denk dat het juist gezond is om hem in conditie te houden. :)

Dat geldt voor elk paard.
Je kunt op een jonger dier ook niet maar wat aan doen. Je moet al ruiter altijd verantwoordelijk met je rijdier omgaan en rekening houden met zijn wensen en beperkingen en wat goed voor hem is en wat niet.
Geen enkele leeftijd is bij (volwassen) paarden een contra-indicatie om het te rijden. Oftewel het is niet de leeftijd die bepaald of een paard al of niet bereden kan worden.

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:54

als ie het gewoon nog leuk vind tja dan kan je gewoon best nog wel rustig rijden zou alleen niet meer (heel) hard gaan galloperen dat word tocht wel iets te veel voor de benen. ook gewoon niet meer springen dan gaat het nog makkelijk :D

TheStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:15

Ik reed nog op mijn welsh toen ze 30 was, en tot ze kreupel werd ook bereden volgens de vee arts kon het geen kwaad moest wel rustig aan doen