Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je handschoenen?

Ja, altijd.
382 (61%)
Soms.
137 (22%)
Nooit.
99 (16%)

Totaal aantal stemmen: 618

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:41

Op de manege rijd ik altijd met handschoentjes, bij mijn verzorgpaard alleen als het koud is.

Ikwashier

Re: Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:18

Ik gebruik meestal wel handschoenen, met heel erg warm weer niet. Mijne zijn inmiddels aardig versleten, dus moet eigenlijk nieuwe hebben. (Zwarte) Weet iemand fijne handschoenen onder de €30?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:19

Ik heb altijd harry's horse. Als ik handschoenen draag ga ik veel meer op mijn handen letten en dat is wel nodig haha.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:21

ik heb altijd handschoentjes aan .
omdat ik heel snel blaren krijg,

meestal heb ik Harry horse

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:21

Ik rijd alleen met heel warm weer met handschoenen, verder niet..
Maar vind handschoenen niet fijn rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:24

Als het heel koud is of met wedstrijden. De rest van de tijd lekker met blote vingers. Geen ringen om, daar krijg ik blaren van. Verder gaat het prima zonder.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:24

In de zomer rijd ik met van die katroentjes, zijn geloof ik 8 Euro of zo en ze gaan ook maar 1 zomer mee. Verder heb ik nog twee paar in verschillende diktes voor herfst/voorjaar en de winter. Ik vind de handschoenen van BR erg fijn. Ik heb ooit hele fijne leren van Kingsland gehad, maar die zijn nu een beetje boven budget...

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:25

Ikwashier schreef:
Ik gebruik meestal wel handschoenen, met heel erg warm weer niet. Mijne zijn inmiddels aardig versleten, dus moet eigenlijk nieuwe hebben. (Zwarte) Weet iemand fijne handschoenen onder de €30?

Van BR, zijn heel dun en soepel!

Ik rijd eigenlijk alleen in de winter met handschoentjes. Zomers eigenlijk nooit.

Vroeger reed ik een pony en toen had ik altijd last van blaren, (en daar had ik echt bij alleen die pony last van), dus daar reed ik met handschoentjes.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:29

Ja, altijd.

Ik heb van die spring-teugels bij mijn Fjord en daar haal ik op den duur gewoon mijn handen aan open. Daarnaast durft ze nog wel eens te gaan 'duiken' en daarbij de teugels uit je handen te trekken.
Ik heb momenteel handschoentjes van Sectolin en nog een oud paar van hetzelfde merk, die ik gebruik voor het longeren.
Ik doe nooit zo heel lang met mijn handschoentjes; ze zijn meestal zo weer kapot... :o

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:35

Je hoeft geen handschoentjes te gebruiken als je het niet wilt.
Ik gebruik ze ook niet altijd(gebruik ze vrij weinig)
Ik heb ook nooit blaren gekregen, dus daarvoor hoeft het ook niet ;)
Je moet gewoon zelf kiezen *D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:40

Japeloup schreef:
Ik rij alleen met handschoenen tegen de evt kou
Ik snap je hoor Joviban. Laatst hoorde ik ook een leuke opmerking over het dragen van een (trouw) ring: ze zei, nee kan geen ringen dragen, die snijden in mijn vingers.

Dat is bij mij toch ook echt zo, en dat is niet omdat ik trek... := Ik rijd namelijk met het gewricht tussen de bovenste twee kootjes van mijn vingers, terwijl de ring laag zit. En toch kan ik geen ring om hebben bij het rijden.

Ik heb overigens ook altijd handschoenen aan, anders krijg ik blaren. Gewoon poezelige vingertjes, denk ik :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:49

Ik rij altijd met handschoenen. Heb die light & grip ofzo van Roeckl. Ik zweer er bij. Als ik ze niet draag of handschoenen aan heb die minder ruw zijn moet ik teveel moeite doen om teugel vast te houden en daardoor zere hand krijg. (nee niet doordat ik trek maar gewoon een zwakke hand heb)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:51

Ik rijd tegenwoordig vrijwel altijd zonder handschoentjes. Op deze manier kom ik niet in de verleiding te veel met m'n handen te rijden, of te streng te worden. Je wordt immers afgestraft doordat je blaren krijgt. In de winter draag ik meestal wel handschoenen. Met bevroren handen rijdt het zo lastig.

(Heb nooit gestemd, maar dat is dus niet helemaal waar. Ik zou nooit met handschoentjes rijden wanneer het hier nooit zo koud zou zijn dat je wel moet.)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:54

altijd, ik vind zonder handschoenen niet fijn. Ook al is het 30 graden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:55

Heb heel lang wel met handschoenen gereden, maar die ben ik kwijt en dat waren de enige waar ik mee kon rijden. Dus dan maar gewoon zonder en blaren krijg ik toch niet zo snel.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:58

Eigenlijk vind ik het fijner zonder, maar ik krijg snel blaren dus rijd altijd met.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:03

Ik heb ook snel last van blaren, en rijd dus altijd met handschoenen aan. Heb bijna altijd HH handschoenen, die vind ik het fijnste, zijn maar een tientje (geloof ik kan ook €15 zijn) en gaan redelijk lang mee!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:25

Ben toch wel benieuwd waarom er een aantal zijn als je met handschoenen rijdt, dat je dan meer met je handen rijdt. Kan iemand mij dat uitleggen? :Y)

patatjemayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:27

ik gebruik geen handschoenen, lijkt me met dit weer ook erg warm sowieso?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:28

Altijd. :j

(Tenzij ik met een halstertje en 2 touwtjes rondhobbel... :') )

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:28

Altijd, heb een nare val gemaakt in het verleden waar mij vingers helemaal open waren gescheurd, heb er nog littekens van. Altijd met handschoenen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:31

Ik rij nooit met handschoenen, alleen op wedstrijd, omdat het dan moet :)
Ik kan ze gewoon niet aanhebben en erger me er kapot aan.

Zelfs afgelopen winter met -17 zonder gereden en ik kwam er gewoon met warme handjes af :D

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:33

vibabu schreef:
Ben toch wel benieuwd waarom er een aantal zijn als je met handschoenen rijdt, dat je dan meer met je handen rijdt. Kan iemand mij dat uitleggen? :Y)

Het is niet zo dat ik het zonder handschoenen niet doe. Het is zo dat ik er ongenadig hard op gewezen wordt wanneer ik het wel doe. Op die manier leer ik het wel af.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:40

Maar blaren hoeven echt niet te maken hebben met wel of niet veel met je handen rijden :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:12

Bij mij wel. Als paardje sterk wordt wil ik ook nog wel eens sterk worden. Ik ga er altijd maar vanuit dat de mond van het paard gevoeliger is dan mijn handen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die blaren krijgen door het materiaal van de teugels of weet ik veel wat, maar dat is bij mij niet het geval, en dus werkt het bij mij.