Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:24

Ik meld me ook: ben niet mega lang 1.73 weeg 60 kilo maar heb wel lange benen.
Het probleem met zadel ken ik inderdaad.

En ik koop/kocht ook altijd eurostar klarissa in een lengte maat maar helaas, deze gaat uit het assortiment :( nu opzoek naar een andere broek die goed zit.
Laarzen is ook altijd een probleem en moeten aangemeten worden.

zal straks nog ff een foto plaatsen op mijn bijrijdpaard van 1.65

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:36

EL4a1990 schreef:
Laarzen is ook altijd een probleem en moeten aangemeten worden.

Mijn laarzen vind ik het kleinste probleem; die koop je niet wekelijks. Ik heb mijn laarzen op maat laten maken en daar bestveel voor betaald. Maar daar doe ik dan ook al járen mee!

muppetmayo

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:18

HIer nog iemand die zich meld.
1.85 lang, en enorme stelten. Helaas zit het grootste gedeelte hiervan in mn bovenbenen, waardoor ik altijd ruzie heb met een zadel.
Ook het onder het paard uitkomen, drijven etc komt mij erg bekend voor :o
(wie koopt er met deze lengte dan ook een haflinger :+)
Gewone broeken haal ik meestal bij de Vero Moda of Only. Deze hebben lengtemaat 36 :)
Mijn rijbroeken en leren rijlaarzen haal ik in Duitsland. Dat is de enige plek waar ik lange broeken kan vinden tot nu toe. Wat een feest toen mijn rijbroek ineens echt bij mn enkels dicht kon *\o/*
http://www.equiva-online.com/ en nog een ruitersportwinkel in Kleve.
Eerstgenoemde heeft trouwens hele mooie leren rijlaarzen in echt bizarre maten! Enorm assortiment. Zelfs een vriendin die net zulke stelten heeft als ik, had daar laarzen aan die nog te hoog waren... En in hele smalle tot hele brede kuitmaten :) (lager was natuurlijk ook mogelijk)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:25

EL4a1990 schreef:
En ik koop/kocht ook altijd eurostar klarissa in een lengte maat maar helaas, deze gaat uit het assortiment :( nu opzoek naar een andere broek die goed zit.

Wat? Gaan die uit het assortiment? Waarom? :n Dat vind ik zulke fijne broeken en heb ook alleen maar die broeken. Andere vind ik al gauw te duur (en die Eurostars zijn al niet erg goedkoop) of geen fijn stofje, of... of...

Als iemand een gouden tip heeft voor soortgelijke broeken (die bij voorkeur geen 150 euro of meer kosten)??

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:49

Hier ook 1.83m met verschrikkelijk lange benen. Plaatje interesseert me totaal niet en ik zit prima op mijn buffelpony van 1.35 :Y)

Toen ik nog dressuur reed had ik ook altijd problemen met rijbroeken, lengtemaat is zelfs nog erg kort en ging vaak pijn doen aan mijn kuiten met drijven en zadels zaten ook nooit lekker. Inmiddels rij ik western en dat zit qua zadel sowieso al een stuk fijner met lange stelten en ook gewoon met een spijkerbroek rijden is makkelijker qua lengte hoewel ik daarvoor eigenlijk ook minimaal een 38 lengtemaat nodig zou moeten hebben en die zijn vrij moeilijk te vinden maar een 36 lengtemaat kan er ook nog wel mee door, alleen een beetje hoog water wat niet altijd even charmant is :') .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:54

Bella123 schreef:
EL4a1990 schreef:

Wat? Gaan die uit het assortiment? Waarom? :n Dat vind ik zulke fijne broeken en heb ook alleen maar die broeken. Andere vind ik al gauw te duur (en die Eurostars zijn al niet erg goedkoop) of geen fijn stofje, of... of...

Als iemand een gouden tip heeft voor soortgelijke broeken (die bij voorkeur geen 150 euro of meer kosten)??

Volgens mij gaan ze er niet uit maar heten ze anders tegenwoordig.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:04

Bella123 schreef:
EL4a1990 schreef:

Of gewoon alvast een stuk of wat inslaan? :D

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:25

ik meld me ook aan ..
idd broeken zoeken met lengtematen, zonder lengtemaat begin ik er niet aan =P
en mijn rubberen rijlaarzen komen denk ik net tot het dikste van mijn kuit..veel te laag dus,
maar nog even sparen voor goede laarzen of chaps =D

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:36

Ik kom me ook maar even melden. Ben 1.84 en 61 kg, met enorm lange benen. Op zich ben ik erg best blij mee, maar soms is het idd lastig. Mijn leren laarzen heb ik bij Lipica laten maken en hebben 57 cm hoogte en 35 breedte. Sinds een paar maanden heb ik eindelijk een dressuur zadel waar ik mijn benen wel in kwijt kan, de Prestige Topdressage. Voorheen had ik een Rossner Sydney Plus, maar daar ging mijn been steeds over de wrong heen, en heb ik mezelf in een soort houding met mijn been ' geperst ' waardoor het er wél netjes uitzag, maar totaal niet comfortabel zat. Dus mijn nieuwe zadel is me echt heel wat waard!
Mijn paard is ruim 1.70 cm en daar pas ik precies mooi op. Als 3 jarige was dat trouwens wel anders... Gelukkig is hij precies groot genoeg geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:15

Bella123 schreef:
EL4a1990 schreef:

Of gewoon alvast een stuk of wat inslaan? :D[/quote]

Daar had ik ook aan zitten denken :P maarja das zo duur in een keer als je er nu 2 of 3 koopt!

in de Epplejeck zeiden ze dat het model er helemaal uit gaat maar weet dus niet zeker of dat waar is. hoop eigenlijk van niet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:18

Misschien alleen bij de Epplejeck?
En anders allemaal massaal naar Duitsland ;)
Ik koop mn rijbroeken echt nergens anders meer :) (prijs is daar ook veel gunstiger overigens)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:27

Ik heb ook lange armen, zoo vervelend! :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:29

haha ja ik ken het :)
heb nu een nieuw dressuurjasje in een lengte maat!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:32

Ik meld me ook.
En ik rij het liefst op pony's. Niet de hele kleine.
Maar daardoor lijkt het algauw niet mooi meer.
Dus ben ik zowat genoodzaakt om op paarden te gaan en dat gaat lastig bij ons in de les.

Even een fototje:

Afbeelding

Pony is niet eens zo heel klein
BTW ben 1.75

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:37

Ik meld me ook!
Ik ben 1.85, heb gelukkig geen problemen met gewone broeken, LTB of dept, met rijbroeken is het wel beter zoeken. Ik heb eerder problemen met truien en vesten, die zijn vaak veelste kort en dan neem ik een grotere maat en dan kan ik er in zwemmen :') Mijn paard is 1.72 dus dat valt wel mee :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:42

Let niet op de foto :P het gaat om de lange benen ;) paardje is 1.65
Afbeelding

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:46

Hier nog 1 met lange stelten: 1.83m en ik rij op een paard van 1.60m en 1 van 1.65m. Maar: in een springzadel met redelijk korte beugels, dus dat lijkt altijd anders!
Altijd lengtemaat (rij-)broeken: Pikeur Janett mt 88 en Robby's mt 44 vallen redelijk lang.
Maar die zijn toch weer wat breder op de heupen dus doe ik ze een paar x na het dragen in de droger en dan scheelt het toch iets :Y)

Mijn paardje van 1.60m met springzadel:
Afbeelding

Mijn Barokke Fries van 1.65m met dressuurzadel KN Symphonie:
Afbeelding

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:00

hier hoor ik ook thuis. Ik ben 1.88, en heb 2 fjorden. Ik geloof best dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, maar ze kunnen me best hebben. Ik heb wel het probleem dat meestal mijn knieholte onderaan het zadel zit en mijn laarzen dan onder het zweetblad blijven steken. Ach en drijven moet je eigenlijk met je kuiten doen. Mijn hielen zitten toch te ver weg..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:04

en ik meld me ook !
ben ongeveer 1.75 met enorm lange benen zit ook altijd met de rijbroeken :j
en natuurlijk ook rijjasjes want daarvan zijn de meeste mouwen te kort :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:06

Livito schreef:
en ik meld me ook !
ben ongeveer 1.75 met enorm lange benen zit ook altijd met de rijbroeken :j
en natuurlijk ook rijjasjes want daarvan zijn de meeste mouwen te kort :')

Niet alleen rijjasjes helaas :(:)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:12

nee dat helaas ook niet , blazers moet ik een maat groter kopen anders past het niet .
en jassen ook hihi ! en aangezien ik best dun ben moet er wel iets met een taille om zitten anders ziet het er niet uit :P

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:12

Ik ben 1.78 en heb ook lange benen!
Vooral met leren laarzen is het een drama, het wordt meteen weer mega duur.
Ik heb lengte maat 54, kuit maat 34 en schoen maar 39. :Z
Misschien iemand een idee waar je iets goedkoper dan leren laarzen vandaan te halen zonder dat het meteen achterlijk duur word?

Edit: die korte mouwen komt mij ook heel erg bekend voor! :O

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:15

debsoleino schreef:
Ik ben 1.78 en heb ook lange benen!
Vooral met leren laarzen is het een drama, het wordt meteen weer mega duur.
Ik heb lengte maat 54, kuit maat 34 en schoen maar 39. :Z
Misschien iemand een idee waar je iets goedkoper dan leren laarzen vandaan te halen zonder dat het meteen achterlijk duur word?

Edit: die korte mouwen komt mij ook heel erg bekend voor! :O

mondoni :j
cavallo :j

beide laarzen pas ik ook , ik heb hoogte 50 kuit 35 en idd ook maat 39 .

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:16

hier nog een reus van 1.87m en 77kg.
vooral een dráma met chaps, laarzen en broeken haha.
ik rijd op friesjes van max. 1.65 schofthoogte haha. zal zo wel even een foto zoeken

Afbeelding