Het leed dat korte benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:58

ik ben 1.60 , ik lijd er niet echt onder, het is eigenlijk wel handig :P zo zit ik ponies niet in de weg :P
Afbeelding
Haflinger van 1.45 :P Ik kan me beugels wel 1 of 2 gaatjes langer doen, maar dit zit het lekkerste voor mij :P
Inmiddels alweer een tijd niet gereden, maar reed ook nog een tijd een Gelder merrie bij van 1.63 :+ zal wel grappig gezicht zijn :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:01

Ik mag eigenlijk niet veel klagen ben net geen of net wel (?) 1.70, ik weet niet precies hoe groot ik ben.. Heb altijd op pony's gereden, paste daar eigenlijk nog wel wonderbaarlijk goed op (althans, ik zou geen hele smalle D pony meer moeten hebben, die in m'n profiel met wedstrijden was ik een jaar of 14), en dat was een smalle D. :P Althans ik moest ook niets hebben van grote paarden, voelde me daar altijd zo'n ukkie op. Dacht dat het er echt uit zag als het grote paard dat met het kleine meisje ervandoor gaat. Ik heb in verhouding ook iets langere benen, rijbroeken zijn standaard iets te kort maar ach dat zie je toch niet. Gewone broeken daar in tegen heb ik juist weer wat minder last, of nouja die koop ik eigenlijk net iets te groot dat ik er altijd standaard een riem in moet. Dan is de lengte goed... en zitten ze me gewoon het fijnst. :)

Maar goed, altijd pony's en ging langzaam over naar kleine paarden. Moest toen al behoorlijk wennen, tot ik ineens 2 grote reuzen onder m'n kont kreeg die zadelmak moesten. Uhh oké? Hoe ga ik dat weer fixen, immers moet je er ook nog eens makkelijk op komen. Maar na die 2 voel ik me gek genoeg ineens een stuk beter op van die reuzen (1.70+), en zag eens een foto van mij op eentje tegen de 1.80 aan en vond dat er niet eens heel gek uit zien. M'n benen vond ik ineens niet meer lelijk dik zoals ik altijd vond. :')

Dus tip, beugels op de goede maat en hakken uitdrukken! :P ;)

Syberdepiep

Re: Het leed dat korte benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:03

Wees blij dat je niet zo groot bent. Ben zelf bijna 1.80 met kort bovenlichaam en extreem lange benen (binnenbeenlengte over de 1 meter) en armen, en verder is alles in verhouding dus best groot, altijd maat L/XL. Veel kleding wordt alleen maar breder in de grotere maten, daarom is het meestal net te kort. En dat is enorm lastig, lengtemaat kleding is nog te kort, zeker met shirts en truien altijd lastig, valt niet mee dan nog wat leuks te vinden wat ook nog goed past. Voel me ook echt een reuzin. Hakken draag ik niet omdat ik me dan nog extra lang voel en helemaal boven iedereen uitsteek. M'n jongere zusje is nog langer dan ik en heeft hetzelfde probleem, bang dat je eruitziet als een travestiet. En alles moet erop aangepast worden, maatgemaakte rijlaarzen, extra lange zweetbladen, heb een friese ruin van 1.68 die gelukkig groot toont want dat is ook net aan qua lengte. Toen ik hem kocht erg bang geweest dat ie toch te klein was, maar hij is behoorlijk gegroeit in de hoogte en breedte gelukkig. En wat dacht je van bepaalde auto's waar je amper inpast, beenruimte in de trein/bus, extra hoge fiets, leuke mannen die een kop kleiner zijn. Zou heel graag een stuk krimpen, rond de 1.60 of zo. Enige voordeel van lange benen, ondanks ze moeilijk stil te houden zijn, is dat als een paard bokt of wegspringt ik er meestal prima op blijf zitten omdat m'n benen rondom de buik sluiten. Als je korte benen hebt wordt je sneller gelanceerd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:34

Met paarden vind ik het juist handig, ik pas makkelijk op de pony maat en mijn kleine arab!(ik ben 1.64)
En je kan je benen beter stilhouden (sttt, niet verklappen)
Met kleding is het wat lastig, maar....als je hakken aandoet ziet het er allemaal best goed uit! *D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:33

Niet echt dat ik er grote problemen mee heb, maar het is irritant, mijn benen passen nu net op een d-pony, maar op een fries staat het echt niet.(kom nog maar net bovenzadeldekje uit.)Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:37

Ben zelf 159 en mijn Fries 163 ong.
Ik vind mezelf er prima op passen:

Afbeelding

Het vinden van goede broeken, chaps etc is wel lastig :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:40

xJasmijn schreef:
Marlllot schreef:
bij mij is het juist tegenovergesteld.. ik ben 181 en heb in verhouden wel goed,
maar hele lange benen :')

Ja ik heb thet ook andersom, ben 1.75 en vind me benen veel te lang :') m'n benenzijn zijn gewoon langer dan m'n bovenlichaam :=

Zo raar is dat toch niet? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:48

Als je benen niet langer zijn dan je bovenlichaam dan scheelt er meestal iets ....

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:29

*steekt vinger op*

Ik heb ook van die worstjes :+ Zou ook liever mooie slanke lange benen hebben, al is het maar voor paardrijden en niet eens voor op het strand (hoewel het daar ook mooi staat :D )

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:17

Ik meld mij ook... ik heb ook van die korte pootjes :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:32

Hier ook korte pootjes. Maar vind het niet zo erg. Heb een klein paard waarop ik makkelijk kan en kan ook nog heerlijk op de pony's rijden.
Afbeelding
1,63 op 1,44
Afbeelding
En hier op 1,40

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:37

geerte schreef:
Ik meld mij ook... ik heb ook van die korte pootjes :')

Ik ook! Vind het echt verschrikkelijk ;(

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:10

Ik heb er ook last van.. zoooo vervelend!
Op me werk heb ik ook altijd een krukje nodig, of hulp van iemand anders omdat ik er gewoon niet bij kan!
Ook altijd een krukje nodig met opstijgen omdat ik gewoon amper bij me beugels kan komen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:31

Ik ben 1.70 maar heb korte pootjes en een lang lichaam. Broeken zijn bijna allemaal te lang en t-shirts, blousjes, topjes etc bijna allemaal te kort. En als ze dan goed zijn krimpen ze weer in de was. :\

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:45

Ik zal het dan ook maar toegeven...... ik heb er ook enigszins last van. Veel mensen valt het trouwens niet echt op, en in het gewone leven heb ik er eigenlijk ook weinig last van (behalve broeken tot de grond). Maar verhoudingsgewijs heb ik een vrij lang bovenlichaam en niet al te lange benen (en hoewel niet heel dik, zeker niet slank).
Ik heb wel het idee (ik weet immers niet anders) dat ik er nadeel van heb als ruiter zijnde; een minder solide zit, doordat m'n been niet optimaal om het paard kan liggen, en een relatief lang bovenlichaam dat sneller uit balans raakt. Niet dat ik er daardoor vaak aflig ofzo, maar naar mijn idee wel een minder mooie zit, waaraan ik (door mijn bouw) niet 100% verbetering aan kan brengen. Daar baal ik weleens van.....

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 01:07

joehoe.. nog een ukkie hier..
het is niet eerlijk!! die lange, slanke dames met die heerlijk lange benen, dat als een plaatje op dat paard zit.. kom ik met me korte beentjes..
foto van mij en me paardje;
Afbeelding
hij is 3 jaar en hoop dat ie niet nog een groei speurt gaat krijgen want dan gaat ut er echt niet meer uitzien..

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:38

Ik meld me. Ik heb ook van die korte worstbeentjes. Ik ben 1.65, en mijn pony 1.48 ofzo? mijn bovenlichaam is best lang, maar mijn benen... Daarom ziet het er nog prima uit op mijn poown.
http://i55.tinypic.com/nwwjty.jpg
Op mijn kleintje :')

Laarzen passen mij ook niet, prikken in mijn knieholte. Rijbroeken die in de breedte passen, moet ik omvouwen aan de onderkant. Het is verschrikkelijk :')

De beugels heb ik zo dusdanig kort dat ik het overige stuk riem 2 keer door dat lusje moet halen _O-
Drama, drama...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:45

Ok ik meld mij hier ook. Alleen heb ik er wel minder last van als ik op een westernpaard klim :D En idd chaps zijn te lang voor mij en dan heb ik ook nog eens het probleem dat ik van die lekkere stevige kuiten heb(not). Ik kom in bijna geen enkele normale chaps.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:34

ik ben 1.48 op die foto en het paard 1,60?!

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:43

Ach joh, jullie benen doen het tenminste, wat kan de rest je schelen... Ik moet nu ongelofelijk hard trainen om überhaupt weer op m'n paarden te komen....

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:06

Och, was ik maar iets kleiner. Ik ben ong. 1.75m en redelijk smal. Rijbroeken, rijlaarzen en een zadel vinden dat past is echt een ramp.
Mijn paard is 1.68 en ik vind haar echt een ukkepuk lijken onder mij;

http://iloveu8.hyves.nl/album/65181187/Bokt/yYdjLGWX/fotos/1304779684/0/Xh7R/

Hier op mijn vorige pony van 1.48;
http://iloveu8.hyves.nl/album/65181187/Bokt/yYdjLGWX/fotos/1304779684/0/Xh7R/#media=2.1270097165.9lqn&__state__=2

En hier op mijn projectje van 1.54m(let maar effe niet op mijn houding :o );
http://iloveu8.hyves.nl/album/65181187/Bokt/yYdjLGWX/fotos/1304779684/0/Xh7R/#media=1.1299237315.7ezF&__state__=3

Wil nog iemand een stukje been hebben??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:12

ik ben 1,64 maar mijn benen zijn veel korter dan mijn bovenlichaam, rijd nu op een heel erg smalle pony van 1,55 en past net vind ik, lijk anders zo dik op hem
Afbeelding

en laarzen passen, een hel! zou nieuwe laarzen krijgen voor het slagen van mijn HAVO... maar goed, niets pastte dus behalve de hele dure :+ uiteindelijk maar wat meebetaald en gewacht tot de dagen dat je op 1 product naar keuze 25% korting krijgt

ik ben trouwens geen 14 of 15 dus krijg ook geen groeispurt meer zoals heel veel nog wel krijgen hier.

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:15

mm, rot :/ ik heb wel dikke benen, maar ze zijn vrij lang, en daarop een kort bovenlichaam, dat ziet er ook vrij raar uit :+
oh, en suikermeisje, rijd je toevallig op manege Brunssummerheide? De omgeving lijkt zo op die van de Brunssummerheide

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:29

nee haha, is mijn eigen pony en was bij 't Reelaer in Raalte op kamp toen we daar gingen rijden,

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:33

offtopic; suikermeisje, is die foto in lunterse zandgat gemaakt? :D