Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tteettt

Re: Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:17

@Jill des te meer respect heb ik ervoor wat jullie bereikt hebben. Toen jij 13 was en Armani kreeg (overigens in mijn ogen super Pony) wisten jullie toen ook al dat het niet heel waarschijnlijk zou zijn dat je met hem in het kader zou komen? Want dat is wat ik bedoelde met achter de muziek aan lopen. Wij kwamen er pas achter wat er echt nodig is toen onze dochter eind 13 was, zou je zeggen is immers nog lang geen 16, maar de enige optie die er dan nog is, is het kopen van een hele dure al op nivo zijnde Pony, en dit is natuurlijk lang niet voor iedereen weggelegd!

Daar zit eigenlijk mijn punt ook, als je kind in Tennis of voetbal, Hockey turnenen of welke sport dan ook aanleg heeft, dan worden ouders meteen betrokken dm van talenten trainingen voorlichtingen etc, en in de Pony sport moet je als ouder eerst zelf nog uitzoeken dat er überhaupt talenten plannen zijn. En dan kom je ook weer terug bij Sponsoren ja een sporter is gewoon pas interessant als hij/zei ook naam hebben. Wat natuurlijk logisch is. Komt natuurlij bij dat er met sponsoren paarden sport andere bedragen gemoeid zijn dan sponsoren van een voetballer. Best wel lastig allemaal, maar ik denk wel noodzakelijk om naar te blijven kijken, zodat Nederland wel mee kan blijven draaien in de top!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:20

ja precies :j

Nou toen ik armani kocht wisten mijn ouders nieteens wat een kader was :')

Ik word regelmatig benaderd door mensen die armani wel willen rijden, deze mensen hebben echter niet door dat er naast een goede pony ook een heel management nodig is om te presteren in de topsport. Het is dan ook moeilijk om met mensen in zee te gaan die nog helemaal niets van topsport afweten en die je moet gaan uitleggen wat een imperial is..eer dat je daar bent ingegroeit is de tijd alweer voorbij

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:37

@Jill klopt helemaal, voordat je hoger op kan kijken in Pony sport komt er gewoon heel erg veel bij kijken, en als ouder moet je dan ook wel echt achter je kind staan, want in de Pony sport is het ook nog eens zo dat je altijd mee moet, en dan heb ik het nog niet over het geld!

Andere kant is we genieten er wel heel erg van, want het is ook mooi om van dicht bij te zien hoe zo,n sport ontwikkeling werkt! Wij hebben ook echt gekeken of het mogelijk was om voor periode een Top Pony erbij te nemen, om mogelijkheden te creëren, nou kopen is geen optie kwamen we al heel snel achter. En als je gaat huren of leasen dan komt er ook meteen de begrijpelijke druk van eigenaren bij dat de Pony wel in top mee moet blijven draaien. En daarom zei ik ook dat als je die ambitie hebt dan moet je eigenlijk op je 12e als wel een Pony Z2 hebben gereden, die ervaring heb je als ruiter gewoon nodig.

En dan heb je dus je Top Pony, maar dan komen ook nog de lessen, en begeleiding en wedstrijden etc etc,dus ja best Pittig voor ruiter en ouders! Denk dat heel veel mensen zich niet eens realiseren met welke druk sommige ruitertjes rond rijden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:52

Vroeger was mijn droom ook om Z2 te rijden en dan met de 'top' mee te mogen draaien.
Mijn ouders hebben alleen niets met paarden, en hebben dus ook geen idee wat ervoor nodig is om uberhaupt in de buurt van de top te kunnen komen.
Toen ik 12 was heb ik een leerpony van ze gekregen, super beest, heel veel van geleerd maar wel al 15 en qua beweging heel normaal. Liever gingen ze niet te vaak op pad met de trailer, pas na 2,5 jaar mocht ik op wedstrijd. En les? dat hoeft toch niet zó vaak?
Nu heb ik een paard van ze gekregen, een paard met fijne gangen waar ik fijn mee uit de voeten kan en goed in de basis mee kan komen. Misschien zit de subtop er ooit ook nog wel in. :Y)
Maar nog steeds; hoewel mijn ouders zich al iets meer in de paardenwereld verdiepen gaan ze liever niet iedere week met de trailer op pad, ik denk dat ik dat zelfs wel uit mn hoofd kan zetten. :P

Misschien als mijn ouders waren meegegaan in mijn eerdere wens had ik wel op een rabo-dag mee mogen rijden, misschien was ik er wel doorgekomen...
Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik gewoon in de basis mee rij, als ik nu zie hoeveel mensen moeten laten voor de sport. Ik hou van uitslapen :+ dat had ik, mocht ik met de top meedraaien, toch een stuk minder kunnen doen. :Y)

Als ik later een kind krijg wat aangeeft ook 'heel goed en ver te willen komen' in de paardensport ben ik eerder geneigd, dan mijn ouders, mij achter die wens te scharen en wat meer mogelijkheden te bieden.

Jill; dat jij er bent 'gekomen' zonder ouders uit de sport, met zelf opgeleide paarden, dat verdient het ook gewoon om geselecteerd te zijn. Het is echt super dat je ouders zo achter je staan. +:)+

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:32

BrittOllie schreef:
Er zijn per provincie nou ook speciale dingen waar je les kunt krijgen.
Hier krijg je ook een jas, dekje en lessen en geloof dat pk dit sponsort.

Er is een wedstrijd of iets anders per jaar ofso, daar kun je aan mee doen op elk niveau en geselecteerd worden.

doen er niet veel aan mee, en wat ik soms zie rondhupsen op concour met al die jassen en dekjes dat is niet altijd veel soeps ;)
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..

Weet niet precies wie dit organiseert en dergelijken maar valt op te googlen ;)

Wanneer en waar voor krijg je dat? hier in friesland, volgens mij niet.

ik heb btw respect voor mensen die zelf naar de top klimmen,(met een paard die nog nooit wedstrijden heeft gelopen, zelf opleiden en dan van de B naar de top, zonder al te veel poes pas.)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:08

Ayla_4Ever schreef:
BrittOllie schreef:
Er zijn per provincie nou ook speciale dingen waar je les kunt krijgen.
Hier krijg je ook een jas, dekje en lessen en geloof dat pk dit sponsort.

Er is een wedstrijd of iets anders per jaar ofso, daar kun je aan mee doen op elk niveau en geselecteerd worden.

doen er niet veel aan mee, en wat ik soms zie rondhupsen op concour met al die jassen en dekjes dat is niet altijd veel soeps ;)
Zitten ook gewoon mensen in uit de B, L1 en soms ook nog wel mensen die nooit een winstpunt of prijs halen..

Weet niet precies wie dit organiseert en dergelijken maar valt op te googlen ;)

Wanneer en waar voor krijg je dat? hier in friesland, volgens mij niet.

ik heb btw respect voor mensen die zelf naar de top klimmen,(met een paard die nog nooit wedstrijden heeft gelopen, zelf opleiden en dan van de B naar de top, zonder al te veel poes pas.)

Ben ik ook benieuwd naar!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:49

Brittollie: dat zijn rubrieken die zijn gesponserd door het rabobanktalenteplan!!

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:58

janouke schreef:
Brittollie: dat zijn rubrieken die zijn gesponserd door het rabobanktalenteplan!!

maar voor het rabotalentenplan moet je toch Z rijden met winst?
(las ik een tijdje terug ergens op internet :P )

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:01

Klopt Baleno, in de Z rubrieken op regio kampioenschappen zijn scouts aanwezig en dan krijg je dus een uitnodiging.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:13

je hebt soms rubrieken op gewone wedstrijden die worden gesponsort door de rabobank en dan kan je zon dekje winnen en een tas ofzo maar het echte talentenplan is idd pas vanaf Z1, dan moet je naar Ermelo en krijg je training

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:15

tteettt schreef:
Klopt Baleno, in de Z rubrieken op regio kampioenschappen zijn scouts aanwezig en dan krijg je dus een uitnodiging.

ooo... op die manier nu snap ik em weer (ik snapte het gisteren even niet meer :+ )
maar wat voor uitnodiging precies ? :P

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:45

om een training te volgen op het KNHS centrum in Ermelo waar je weer beoordeeld wordt en aan de hand daarvan kan je gekozen worden om de wintertrainingen te krijgen ;)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:33

janouke schreef:

Wat brittollie volgens mij bedoelt is van het HTC overijssel, heeft niets met de rabo te maken

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:54

Ik vind dat ze dit per regio aan moeten pakken en dan vooral puur het trainingsniveau.
Je ziet vaak op wedstrijden ruiters die echt heel aardig kunnen sturen.
Als je ze vervolgens vraagt van wie ze les hebben antwoorden ze: 2 keer in de week verenigingsles.
Ze hebben dom weg geen geld over of ervoor over om lessen van 95 euro per uur te nemen.

Als dan de 'kundige' trainers per regio hier een plan voor op zouden stellen dat deze ruiters / amazones meer begeleiding krijgen op hoger niveau denk ik dat dat zoizo al een heel eind zal helpen in zowel de verdere ontwikkeling als het zicht op de hogere klasses voor de ruiters zelf.