Tjuppie schreef:Tja Doerakje, het is helemaal geen onzin wat ik zeg. Ik heb vele paarden op alle niveau's, maar ik heb er geen die 2x op een dag lopen hoor. En de goed getrainde paarden houden het gerust 2 uur achter elkaar onder het zadel vol, dus met de conditie is niets mis.
Heb ook zat hele hete paarden, maar geen een die beter wordt van 2x per dag werken. Ze moeten fris blijven in de kop (althans dat is mijn mening) en de hele dag op het land is super goed voor het lijf. Als je paard 's avonds stijf is na een training 's ochtends, maar wel de hele dag buiten heeft gestaan, is er iets niet goed aan je training. Dat mag een keertje, maar zeker niet dagelijks. Dus voor de 'stijfheid' die jij noemt, gaat het ook niet op.
Ik train ook wel eens 2 keer per dag. Okee, dat is niet helemaal waar, maar het komt sporadisch wel eens voor dat ik 's ochtends rijd en mijn moeder 's avonds nog een keer. Nu moet ik erbij zeggen dat ik hem dan 's ochtends alleen losmaak en mams binnen half uurtje klaar is (en hij dan alleen hoeft te lopen, niet hard werken) Maar ik maak er geen gewoonte van.