Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Als TS dan niet de moeite neemt...om wat voor reden dan ook.....om goed getoileteerd in de ring te verscheinen vind ik dat getuigen van disrespect
Suzanne_J schreef:papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Als TS dan niet de moeite neemt...om wat voor reden dan ook.....om goed getoileteerd in de ring te verscheinen vind ik dat getuigen van disrespect
Dit is dus precies wat ik ook al de hele tijd bedoel!![]()
Hier in Belgie moet je regelmatig zelf een dag opofferen om te gaan jureren ( zonder enige vergoeding)
En als ik mijn hele zondag kwijt ben, om 25 ruiters te gaan jureren, en eentje besluit geen zin te hebben om in te vlechten, dan moeten ze echt niet denken dat ze meer krijgen dan een 5.
Citaat:Suzanne_J schreef:
papagroom schreef:
Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Citaat:Dit is dus precies wat ik ook al de hele tijd bedoel!
Hier in Belgie moet je regelmatig zelf een dag opofferen om te gaan jureren ( zonder enige vergoeding)
En als ik mijn hele zondag kwijt ben, om 25 ruiters te gaan jureren, en eentje besluit geen zin te hebben om in te vlechten, dan moeten ze echt niet denken dat ze meer krijgen dan een 5.
Citaat:Met alle respect, maar jureren doe je toch voor je plezier? Je offert je dag op zeg je, je vindt het dus eigenlijk niet zo leuk?
Kan je beter thuis blijven toch? Gulpje schreef:Met alle respect, maar jureren doe je toch voor je plezier? Je offert je dag op zeg je, je vindt het dus eigenlijk niet zo leuk?
Je gaat als schrijver of als jury (als je een cursus hebt gevolgd) Ik vind het heus niet erg om te doen, en het is ook best leuk. Maar als de ruiters zelf al weinig moeite willen doen, ja dan heb ik wel het idee dat ik mijn tijd verdoe. Suzanne_J schreef:Gulpje schreef:Met alle respect, maar jureren doe je toch voor je plezier? Je offert je dag op zeg je, je vindt het dus eigenlijk niet zo leuk?
Hier in Belgie moet iedereen verplicht enkele keren per jaar jurerenJe gaat als schrijver of als jury (als je een cursus hebt gevolgd) Ik vind het heus niet erg om te doen, en het is ook best leuk. Maar als de ruiters zelf al weinig moeite willen doen, ja dan heb ik wel het idee dat ik mijn tijd verdoe.
Maar ook voor de jury's van Nederland, die dus blijkbaar geheel vrijwillig gaan, vind ik het meer dan normaal dat je even je paard invlecht voor een wedstrijd. Kijk, ik lig er niet wakker van als iemand niet invlecht, dat zijn je eigen zaken, maar je kunt niet verwachten dat je een even hoog punt krijgt voor verzorging als iemand die wel invlecht. Een 5 is nog voldoende en is dan ook gewoon terecht.
.wouterpaard schreef:Citaat:Suzanne_J schreef:
papagroom schreef:
Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Als TS dan niet de moeite neemt...om wat voor reden dan ook.....om goed getoileteerd in de ring te verscheinen vind ik dat getuigen van disrespectCitaat:Dit is dus precies wat ik ook al de hele tijd bedoel!
En als ik mijn hele zondag kwijt ben, om 25 ruiters te gaan jureren, en eentje besluit geen zin te hebben om in te vlechten, dan moeten ze echt niet denken dat ze meer krijgen dan een 5.Citaat:Met alle respect, maar jureren doe je toch voor je plezier? Je offert je dag op zeg je, je vindt het dus eigenlijk niet zo leuk?
Dit vraag ik me ook af, dus als jij er tegen je zin in zit dan moeten we het doen met een 5 als we onze paarden niet invlechten? En als je iets anders niet aanstaat ook?Kan je beter thuis blijven toch?
papagroom schreef:wouterpaard schreef:Off topic haha mogen wij koudbloeden er ook een puntje bij als we wel invlechten? En twee als we een dubbele doen?;)
Wouter is van zichzelf al mooi genoeg toch....

pizza64 schreef:Ik vind het raar, het lijkt alsof het hele punt verzorging valt of staat met het wel of niet hebben van knotten.
Terwijl in de reglementen staat dat het dus niet verplicht is. Het blijft een lastig punt verzorging, smaak komt hierbij wel heel erg om de hoek kijken en over smaak valt niet te twisten.
@papagroom hoe kun je dat nu controleren, serieus uitvoeren, voor hetzelfde heeft pa, moe,zus of vriendin staan wassen en vlechten.
daantjuhhh schreef:pizza64 schreef:Ik vind het raar, het lijkt alsof het hele punt verzorging valt of staat met het wel of niet hebben van knotten.
Terwijl in de reglementen staat dat het dus niet verplicht is. Het blijft een lastig punt verzorging, smaak komt hierbij wel heel erg om de hoek kijken en over smaak valt niet te twisten.
@papagroom hoe kun je dat nu controleren, serieus uitvoeren, voor hetzelfde heeft pa, moe,zus of vriendin staan wassen en vlechten.
Nee het is ook niet verplicht om een perfecte uitvoering van een figuur te doen.
Maar hoe perfecter hoe hoger het cijfer....
pizza64 schreef:daantjuhhh schreef:Nee het is ook niet verplicht om een perfecte uitvoering van een figuur te doen.
Maar hoe perfecter hoe hoger het cijfer....
Bij de uitvoering van de oefeningen kan ik het hiermee eens zijn, je voert het voor de neus van de jury uit hij kan precies zien wat je doet en hoe je het doet. Maar wat is nu qua verzorging perfect de jury ziet wat hij voor zich krijgt maar heeft niet gezien hoeveel moeite iemand er al dan niet voor heeft gedaan......
daantjuhhh schreef:pizza64 schreef:
Bij de uitvoering van de oefeningen kan ik het hiermee eens zijn, je voert het voor de neus van de jury uit hij kan precies zien wat je doet en hoe je het doet. Maar wat is nu qua verzorging perfect de jury ziet wat hij voor zich krijgt maar heeft niet gezien hoeveel moeite iemand er al dan niet voor heeft gedaan......
Nou dat vind ik dus helemaal verkeerd beredeneerd.
Om een oefening perfect uit te voeren heb je thuis ook wel wat voorbereiding voor nodig.
Dat gaat wel wat verder dan een uurtje.
Dat ziet een jury toch ook niet.
Mijn paard heeft veel moeite met de zijgangen, dat kost mij letterlijk bloed zweet en tranen zeg maar.
Terwijl een volte of een middendraf er zo uitfloept.
Een jury kan niet zien dat ik thuis al maanden zweet met lessen voor de zijgangen terwijl we weinig tijd besteden aan die middendraf.
Fleur_V schreef:Pas bij minder dan een 4,5 gemiddeld heb je verlies.Verder vind ik de redenering van de KNHS een 5 is voldoende nogal krom, aangezien je met alleen maar 5 geen winstpunten rijdt, maar zelfs een verliespunt.
Dan zou je met een proef met alleen maar voldoendes toch een verliespunt rijden.