Een oude cap ontleed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:26

Janine1990 schreef:
.

Heyy??? Waar is Perryy??

geerte

Re: Een oude cap ontleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:52

Wat leuk om zo'n cap een keer uit elkaar te zien ik heb deze cap vroeger ook gedragen...

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:02

Janine1990 schreef:

Haha na zoveel jaar is het een goede cap geweest, hoe kom je erop hem te ''ontleden''. :P
Mijn cap is nog niet zo oud, dus die ga ik niet slopen.. een oudere die vaak gebruikt is heb
ik niet echt meer. XD
Grappig om te zien :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:06

Hee, ik heb dezelfde cap en ben er talloze keren mee gevallen.. Vroeg me al af of het tijd werd voor een nieuwe, ook al rij ik niet meer zo heel vaak met cap.. Zie nu toch wel dat het dus best wel een goede kwaliteit cap is!

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:12

Hey wat leuk dit eens te zien! Denk dat een hoop caps van tegenwoordig daar nog een voorbeeld aan kunnen nemen!?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 17:05

wouterfl schreef:
Hey wat leuk dit eens te zien! Denk dat een hoop caps van tegenwoordig daar nog een voorbeeld aan kunnen nemen!?

Niet alles wordt slechter hoor... :+

Denk dat de huidige caps net zo goed zijn, of zelfs beter.
Daarbij meende ik (correct me if I'm wrong) dat het zelf beter is dat een helm kapot springt bij een heftige val, dan dat hij blijft zitten. Maar dat kan ik ook hebben gedroomd.. Pin me er iig niet op vast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:45

Ik betwijfel of jouw oude cap eigenlijk nog wel zo veilig is.
De bescherming komt uit de schokabsorberende werking van de (piep)schuimlaag, niet uit de harde schaal.
En die piepschuimlaag bevat aardige hoeveelheid butsen.

De harde schaal kan bij een val je hoofd juist nog extra verwonden, als de schokabsorbtie tussen je hoofd en de schaal (in het geval van jouw cap de voering) niet meer voldoende werkt. Dan komt dus eerst de cap op de grond en in die cap buts jij daarna nog eens tegen de harde binnenschaal.
Je hebt dan als het ware twee botsingen, de cap met de grond en je hoofd met de grond(via de cap-schaal).

Nieuwe technologiën zijn er niet voor niets, in de productontwikkelingen gaat men niet voor minder veilig maar juist voor veiliger.

Ik krijg in elk geval al koppijn als ik naar de cap kijk, wat een warm ding moet dat geweest zijn zeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:47

Klopt hoor, Marije_jiplover, ik kan me ook zeker voorstellen dat het niet meer zo'n heel veilig ding was... :j

En warm wastie zeker :') En na al die jaren ook erg smerig... O:)