Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Puppetje schreef:Wij hebben naast onze gewone auto's een oldtimer gekocht die een zware twee-paards trailer kan trekken. Dit was voor ons een stuk goedkoper dan mijn vrachtwagen (4-paards). In de oldtimer ligt een gastank dus nog relatief goedkoop tanken en je betaalt geen wegenbelasting.
Prisjee91 schreef:ikke schreef:Ja, dat geloof ik graag. Die bak is net een jaar te jong om nog belastingvrij te worden!! Kun je beter iets meer betalen voor eentje die een jaar ouder is (en dus belastingvrij!!!)
Ik zou hem zowiezo pas volgend jaar kopen dus dan is ie wel belasting vrij.
ikke schreef:Nope, auto's na 1986 worden NOOIT belastingvrij!! Wet is aangepast, met dank aan jaloers groen-links.........

Prisjee91 schreef:Ik heb me E rijbewijs niet, kan ik eventueel wel gaan halen mocht dat nodig zijn.
Zit nu inderdaad te kijken naar een grijs kenteken dieseltje of een wat lichtere benzine auto (Suzuki Vitara komt me vader mee??)
Zit ook te kijken naar een Land Rover Freelander oid. Jeeps zijn véél te zwaar haha!
Maargoed, ik ga vanavond eerst eens met me vader praten en dan horen jullie het verder wel haha.
Prisjee91 schreef:Ja ik vond z'n 1,6 liter motertje ook een beetje zwak. Dan zou ik theoretisch zelfs aan me auto nu een trailer kunnen hangen..
annastasia schreef:Prisjee91 schreef:Ja ik vond z'n 1,6 liter motertje ook een beetje zwak. Dan zou ik theoretisch zelfs aan me auto nu een trailer kunnen hangen..
Niet dus aangezien je geen E hebt.
Je auto is leeg geen 1100 kg. max massa van een trailer is dan vaak al meer als wat jouw auto leeg weegt.
Dus theoretisch gezien mag het niet.
annastasia schreef:TS heb je je E rijbewijs?
Je huidige auto rijd 1:10, dat vind ik nou niet bepaald zuinig.
En dan met 20.000 - 25.000 km per jaar.
Als ik reken met € 1,65 p/ltr dan kom je uit op € 4125,- per jaar aan brandstof.
€ 1236,- per jaar aan verzekering
en € 412,- per jaar aan wegenbelasting.
Totaal € 5773,-
Zelf rijd ik een Passat 1.9 TDI 1:17
20.000 - 25.000 km per jaar
Reken ik met € 1,30 aan diesel dan ben ik € 1911,- kwijt aan brandstof.
Verzekering (beperkt casco) betalen we € 23,- per maand voor, dus € 276,-
wegenbelasting is € 106,- per maand, € 1272,- per jaar.
Totaal: € 3459,-
Ik zit altijd te schelden op de dure wegenbelasting, en ben aan het rondkijken voor een grijs kenteken auto.
Maar wij hebben een ''dikke'' auto, die met gemak een 1,5 paard trailer mag en kan trekken en wij besparen op jaarbasis € 2314,-!!!!!
Jouw verzekeringbedrag zal wellicht wel iets hoger zijn als dat van ons, maar dan nog kan een diesel auto voor jou echt wel uit.
Let er aub wel op wat het max koppel en Max vermogen is, de auto's die je tot nu toe genoemd hebt (oa de 307 CC) zijn qua vermogen echt niet geschikt als trekauto.