Nieuw soort rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 04:57

Geen leren zitvlak
Goede prijs kwaliteit verhouding
Heb een smalle taile en een hekel aan een riem, veel broeken zitten voor mij daarom niet fijn

Verder meer keus voor de heren onder ons. Mijn man rijdt ook maar ga maar eens op zoek naar een mannen broek. Ze zijn er wel, maar veel keuze (prijs, model, kleur) is er niet.

linnnh

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:38

Geen dank :)

Nou ik zou wel graag een donkerbruine of zwarte rijbroek willen, met zakkies achterop en dan strasssteentjes aan de randjes van de zakken :)) hihi

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:44

Wel:
Fijne maar stevige stof
Neurtrale kleur
Steekzakken of anders het jeans-pocket idee
Een hoge brede band (echt hoog dus tot je taille).

Niet:
Heup model of een hele smale band bovenaan
Ribstof
slappe stof, slechte kwaliteit stof

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:05

@ doei : wat is brutelle precies?
@ hestejenete: Wat bedoel je met golden dress?

Jullie brengen me op goeie ideeën! :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:45

Eh, ik heb altijd best wel wat wensen:
- lengtematen
- kunstlederen zitvlak, maar dan wel een soepele
- het liefst in een iets donkerdere kleur zitvlak kleur dan de rest van de stof, heb het idee dat m'n kont hierdoor dunner lijkt :D
- keuze uit verschillende kleuren
- geen heupbroek! (geeft niet zo'n mooi effect met opstappen, hoevenkrabben, etc :o )
- steekzakken met drukknoop, of een andere manier dat ze dicht kunnen
- fijne stof die lang mee gaat en mooi blijft

Ik heb vaak dat waneer een broek goed zit om m'n heupen hij veel te wijd is om m'n buik, en als ie goed zit om m'n buik is ie weer te smal om m'n heupen. Dus als er wat meer broeken komen waarbij ze hier rekening mee houden zal heel fijn zijn :')

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:59

Sorry ik bedoelde bretels :+

Afbeelding

En dan niet echt letterlijk Bretels toepassen, maar in de trend van die sferen zegmaar...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:03

Wat ik regelmatig heb met rijbroeken is dat de taille te strak zit, omdat mijn buikomvang niet naar verhouding is met mijn heupen en billen. De rijbroek past dan meer dan perfect om mijn heupen maar zit te strak in mijn taille. Ik zeg niet dat je enkel nog rijbroeken moet maken met een bredere taille, maar als er een bepaald model uit zou komen in de lijn dat dat wel heeft zou ik daar heel gelukkig mee zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:15

Iris82 schreef:
Wat ik regelmatig heb met rijbroeken is dat de taille te strak zit, omdat mijn buikomvang niet naar verhouding is met mijn heupen en billen. De rijbroek past dan meer dan perfect om mijn heupen maar zit te strak in mijn taille. Ik zeg niet dat je enkel nog rijbroeken moet maken met een bredere taille, maar als er een bepaald model uit zou komen in de lijn dat dat wel heeft zou ik daar heel gelukkig mee zijn.

Herenbroeken hebben dat wel :). Tenminste, als je verder in je benen ook niet teveel rondingen hebt... of kinderbroeken, die hebben dit ook :) En die zijn nog goedkoper ook :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:19

Herenbroeken is evt wel de moeite waard om naar te kijken, maar ik houd ook nog wel van kleurtjes.
En herenbroeken zijn naar mijn mening vaak wat minder gekleurd. Kinderbroeken. Bedankt voor de tip, maar daar pas ik wrs niet in. :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:22

Ik ga met de Bokkers hierboven mee. :)

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:11

Wat ik belangrijk vind aan een nieuwe rijbroek:
-Als de broek vanachter met zo van dat kunstleder is, mag dit niet te hard zitten & het moet ook soepel zijn.
-Mooie pasvorm dus niet dat het lijkt dat je in je broek hebt gedaan ofzo :P
-Kleuren niet té overdreven (liefst gewoon neutraal)
-Nergens schurende plekken
-Mag niet te hard spannen aan je heupen
-Een zakje in de broek om bijvoorbeeld je gsm in te steken

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:45

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
Model voor korte beentjes. Mijn rijbroeken zitten altijd vervelend lang (hangen over mijn jodphurs heen)
-Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt?
Goed elastische bovenkant en niet zo'n strakke boord er op.
-Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
Dat bijna alle rijbroeken tegenwoordig met kunstleren zitvlak zijn of kunstleren knieën. Ik zoek me rot naar goede broeken die dat niet hebben.
-Wat voor stoffen vind je fijn?
Ik heb nu een broek van Boss, die stof vind ik heel fijn. Glad, stevig, elastisch.
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Rijbroeken zijn mij vaak te lang. In laarzen zit dat erg vervelend, dus rij ik met jodphurs, broek er overheen en dan m'n chaps er overheen. Een speciaal kort model zou dus wel fijn zijn, of in ieder geval dat je verschillende lengtematen hebt.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:48

Ik wil trouwens echt geen kunstleer er aan hoor, gaat niet om de soepelheid. Ik hou niet van dat geplak in het zadel. Gewoon kunnen schuiven, dan leer je het best in balans zitten ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:51

2 maten gewone en lengtemaat is noodzakelijk; goede pasvorm; elastische ademende stof in zomer en of winteruitvoering; soepele leren zit (de meeste goedkopere broeken hebben zo'n stijve leren zit), steekzakken. Geen bandplooi o.i.d. en niet te hoog in het middel. Pikeurbroeken vind ik eigenlijk het fijnste, maar zoooo duur.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:56

Voor mij mogen er wel wat leuke kleurvariaties inzitten (limegroen, mooi blauw, misschien is oranje), maar niet te veel kleuren samenvoegen in 1 broek
Ruime steekzakken, (kunst)leren zitvlak
Zie laatste vraag
Eigenlijk alles, in de winter Felours (of hoe schrijf je dat?), in de zomer gewoon katoen.
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is
Ik ben heel smal, maatje 34, maar heb wel lange dunne benen (lengtemaat 34) dus ofwel zijn ze te kort en zitten ze vanboven goed, ofwel zijn ze lang genoeg, maar te los aan de kuit waardoor de klitteband niet meer past en ze heel onaangenaam zitten in rijlaarzen, of ze zijn vanonder goed, maar passen voor geen meter rond de heup... ik heb al vanalles geprobeert en tot nu te telkens klittenband losgemaakt en terug zelf vastgestikt.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:21

geen klittenband om de enkels maar iets anders waarmee het rijbroek niet omhoog kruipt. Bij kniegedeelte goed vastgenaaid, ook voldoende ruimte biedt bij buigen van knieën (animo is vooral goedpassend voor mij maar duur!) want op dat gedeelte gaat bij mij telkens stuk.
lederen zitvlak tot aan de knieën want dat gaat bij mij niet stuk. Steekzakken vind ik heel belanrijk en wil ook 2 zakjes hebben op het kont gedeelte waarmee je kan afsluiten.
klittenband om de enkels, slechte naaiwerk waardoor snel stuk gaat.
Moet ik ff uitzoeken.
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
kruisgedeelte bij herenbroeken morgen wel wat losser zitten en vaak is het rijbroek bij de riemgedeelte wat te groot want er is heel veel ruiters die slank zijn...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:31

Veel is natuurlijk al genoemd , heb niet alles doorgelezen maar ik vind de rijbroeken met kunstleren zitvlak vervelend die ,als je daarmee op het paard gaat zitten, het deel zitvlak bij je knie van z'n plek afhalen.
Hmm is het een duidelijke uitleg?
Ik bedoel zeg maar, dat dat gedeelte dan te ver naar beneden zakt :Y)

Dit had ik vooral bij 1 global rijbroek, die overigens ook belachelijk hoog zat.
Paar x mee proberen te rijden maar een zware not done :n

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:36

Ik ben voor een lijn rijbroeken waarbij de zomerversie(echt dunne versie) nét zo lekker zit als de winterversie(een lekkere warme broek)!
stof gebruiken die niet steeds verder uitrekt hoe vaker je hem draagt.
Steekzakken!
Lederen zit:)
Leuke verschillende kleuren maar geen lollypop kleuren:)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:39

Mijn ideale broek: De Pikeur Montana maar dan met:
- klepzakjes op de achterkant
- elastiek onderaan ipv klittenband
- de kniestukken ed. gestikt met sterker garen zodat die stiksels langer vast blijven zitten
- nog steeds ook in lengte maat uitgevoerd
- met een winterversie die niet zo glijerig voelt op je paard als de huidige uitvoering

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:39

rijbroek :( een kriem om een goede te vinden

goede pasvorm, hoge band (ik kan geen druk onder mn navel verdragen) jeans, volledige zit, fijne stof die zowel elastisch als stevigheid geeft

brede taille band die hoog sluit, lange pijpen en niet te breed bij de enkels

Dat alle jeans als heup of ander lager model vallen, dat de broeken bij de enkels zo wijd zijn dat er altijd een bult onstaand.

elastische stof die wel stevigheid geeft, niet te los valt en mooi blijft ondanks wassen en gebruik, niet te gladde stof

De modellen die ik mooi vind zijn vaak te laag kwa band en dan te strak, verder sluiten veel niet aan na mn kuit waardoor je bulten krijg in de laarzen, jeans vinden zoals ik hem wil is helaas helemaal onmogelijk :(

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:31

_Arwen_ schreef:
Iris82 schreef:

Herenbroeken hebben dat wel :). Tenminste, als je verder in je benen ook niet teveel rondingen hebt... of kinderbroeken, die hebben dit ook :) En die zijn nog goedkoper ook :')

Iris, ik heb exact hetzelfde als wat jij omschrijft!

Eurostar heeft kindermaten maar dan ook nog eens met lengtematen!
Die zijn echt megalang (soms een beetje te :o ), maar zitten niet strak aan je buik! (bij mij zelfs te los,... ze zijn ook wel heel hoog)
En ze zijn inderdaad nog goedkoper dan de damesbroeken, omdat het een kindermaatje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:35

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek?
~ Een felle kleur met een rustige kleur (bijv. beige-oranje)
Zakken en een zitvlak.
~ Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
Als een rijbroek afzakt of schuurt tijdens het lopen/rijden
~ Suede, katoen
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is!
~ Ik heb lange benen, maar wanneer ik een rijbroek pas worden de benen te slobberig.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:49

Het zal vast wel al gezegd zijn,
maar denk ook aan de lengte-maten.
Ik ben redelijk lang en dun, dus broeken zijn vaak te kort, ookal doe je vaak lange sokken erover...
toch zou het fijn zijn als ze wat langer zijn :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:54

Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek:
Spijkerrijbroek, sttekzakken
kunstlederen zitvlak en klittenbandjes bij de enkel
geen zitvlak, drukkende naden, ergens niet goed aansluiten
in de zomer: van die gladdere, elastische stof, inde winter: dikkere, zachte stof (weet de namen niet :') )
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken?
Ze zijn altijd veel te kort en te breed (zelfs de lengtematen). Ik ben 1.80 en dun, is zó moeilijk om een betaalbare rijbroek te vinden!

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:59

het is leuk om je paard ze naam op de rijbroek te doen met steentjes maar gaat dat er niet af met het wassen? :Y)