Kind laten rijden met Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:05

Zou wel kiezen voor een lichte. Anders rijdt dat echt niet fijn.

_ping_

Re: Kind laten rijden met Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:20

ik zou er echt een aan doen
zit misschien voor me zelf er ook een te kopen

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:34

Mijn dochter van 7 maakt ook regelmatig een flinke smak van haar shetlander. Ze rijdt zonder bodyprotector omdat ik vind dat dit haar tijdens een val zal belemmeren en ze nu meer elastisch valt.
Met buitenrijden en springen zou ik er wel over nadenken, maar in de bak... Nee, voorlopig niet.

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:16

Hier ook geen bodyprotector!
Waarom niet, ik ben dat gebetuttel een beetje zat.
Wel geen fietshelm...is ook zó'n discussie..Straks moeten we ook nog met een bodyprotector gaan fietsen en met kniebeschermers aan voor het geval dat..
Het werkt alleen als het goed past..een buurmeisje dat constant aan haar fietshelm zit, of aan de bodyprotector die verschuift..dat vind ik gevaarlijker dan zonder.
En ik lees ook dat de bodyprotector de rug en buik beschermt, maar weer voor meer nekletsel zorgt....

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:13

risicobeperking mbt veiligheid vind ik nou niet precies "gebetuttel ".
ieder zn keuze, maar vind je bericht een beetje denigrerend overkomen naar de mensen die wel voor een bodyprotector kiezen.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:36

ik zit in een bestuur van een manege. In overleg met de instructie promoten wij wel het gebruik van een bodyprotector.
Afgelopen jaar hebben wij 2 keer een val-incident gehad met een ambulancerit naar het ziekenhuis: 1 x gebroken ruggenwervel en 1 x dubbele inwendige bloeding. Beide gevallen waren denk ik wel minder ernstig geweest als deze mensen een BP aan hadden gehad.
Echter ken ik ook iemand die met zijn BP bleef hangen aan het zadel...

Ik ben wel voor het gebruik, alleen gebruik ik er zelf geen...(heb uiteraard een cliché reden: ik rij al meer dan 20 jaar...al bied dat geen bescherming :D)

Ik denk dat je moet doen waar jij je zelf het fijnst bij voelt. Je zou eventueel kunnen overleggen met de instructie van je dochtertje?

Beccatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:02

Ben zelf 13 en rijd op een paard van 1.70 ong., dus dat is ook best een roteind naar beneden(wat nogal vaak gebeurd :o )! Ik deel de protector met de eigenaresse van het paard(mijn bijrijdpaard) Dat is zo'n opblaasbaar geval... Is super duur, maar dan heb je wel wat!

xnicotina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:06

Kan nooit kwaad. Ik koop er ook 1 zodra mijn donna is ingereden.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:08

Zeker weten, je zal het jezelf nooit vergeten als er iets gebeurt omdat ze geen bodyprotector had.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:11

Hier nog geen idee of we een toekomstig ruitertje in huis hebben, (of 2 ;)) maar mochten ze een pony willen als ze groter zijn, dan gaat die cap op en een bp om. Al is het maar voor als ze zelf gaan ravotten. Kinderen horen zich lekker vrij te voelen in wat ze doen en mama voelt zich een stuk vrijer en veiliger als ze weet dat ze minder risico lopen om zich echt te verwonden. 2 vliegen in 1 klap dus :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:45

Let bij het kopen van een BP vooral op de pasvorm en koop hem niet op de groei. Vraag de winkel ook of je mag passen op het paard. Zittend in het zadel zit zo'n ding ineens heel anders en komt de onderkant bv tegen de lepel aan.
Een goed passende flexibele bp zou geen ernstige beperking in je beweging moeten zijn.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:40

Ik vind een bp maar niks. zeg nu zelf wie heeft er vroeger als kind wel 1 gehad? daarbij vind ik ddat juist de harde schaal voor meer ongelukken zorgt. vriendin van mij heeft 2 wervels in haar rug gebroken door een bp die verschoof toen ze viel

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:08

ik geef eerlijk toe dat ik het na al die jaren nog steeds ondingen vind. als Orun instructrice raad ik ze niet af als mensen ernaar vragen.. maar geef wel mijn eigen mening en ervaringen, en die zijn tot nu toe nog niet echt positief
van de week kwam er weer een leelring met een nieuwe BP..
nou.. speciaal aangemeten door een erkende winkel.. ding was echt veel en veel te groot, heb haar er niet eens mee op het paard gezet omdat ze zichzelf zou ophangen :n
de passende exemplaren ook weinig voordeel van gehad;
klagende kinderen ivm niet kunnen op of afstijgen,. vaak blijven vasthangen als ze eraf moeten ( ook niet fijn). weinig bewegingsvrijheid zowel op het paard EN als ze eraf vallen, benauwde kinderen in de zomer omdat die dingen loeiheet zijn.
nee, de voordelen heb IK in ieder geval nog niet gezien.
als ouders perse zo'n ding omwillen bij hun kind, prima, maar iedereen krijgt wel mijn ervaringen te horen, en dan mogen ze ermee doen wat ze willen.