Tarron schreef:Ook zie ik de jaarlijkse "instructeursdag" van de FNRS niet staan in het lijstje met mogelijke bijscholingen.
Deze zou er naar mijn mening zeker bij moeten staan.
Das vloeken in de kerk he
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shan schreef:Je bent ook niet verplicht die bijscholing te volgen, er zijn ook allerlei cursussen die je kunt volgen om punten te verdienen.
KarinvdM schreef:Nou, eerlijk gezegd vind ik het heel normaal dat je de bijscholingen moet volgen.
Citaat:Het klopt dat u, als u niet bent ingegaan op een uitnodiging voor bijscholing en ook niet heeft aangegeven verhinderd te zijn, maar in de toekomst nog wel te willen worden uitgenodigd, u daarna geen uitnodigingen meer heeft ontvangen. U kunt dat op dit moment inderdaad geen licentie aanvragen, maar zodra u een bijscholingsactiviteit heeft bijgewoond, is dit wel gewoon mogelijk. De punten die u voor deze bijscholing krijgt, tellen ook gewoon mee, u wordt dus niet ‘benadeeld’ ten opzichte van iemand die wel direct zijn licentie kan aanvragen (deze mensen moeten immers ook gewoon hun licentiepunten halen).
Zodra u een bijscholing heeft gevolgd (zie onze website voor de mogelijkheden), kunt u een licentie aanvragen. Het betreft in uw geval licentienummer 1: HI-2 Rij-instructeur allround. Het diploma 1e fase staat namelijk gelijk aan het huidige niveau 2 diploma.
Het is zeker niet zo dat uw diploma niet geldig is als u geen bijscholingen volgt. Uw diploma blijft gewoon geldig, ook als u geen licentie aanvraagt. Voor instructeurs is een licentie niet verplicht.