Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:Juist in de lagere klasse zullen veelal de wat barokker paarden wat lager score gewoon opdat hun bewegingspatroon wat anders is. .
laurae schreef:pien_2010 schreef:Juist in de lagere klasse zullen veelal de wat barokker paarden wat lager score gewoon opdat hun bewegingspatroon wat anders is. .
Onzin, ik heb met twee lipi's wedstrijden gereden en met beiden heb ik in alle klassen (met één Z1 gereden met de ander rijd ik nu M1) dubbele winstpunten gereden.
Dat is ook mijn meetlat: als ik dubbele winstpunten kan rijden stap ik over naar de volgende klasse. Zo weet je zeker dat je ook goede punten scoort in de volgende klasse.
Eclipse_ schreef:Ik zou het gewoon proberen, rijd een wedstrijd kijk hoe het gaat, werk aan het commentaar en start weer.
Is alleen maar goed voor de ervaring, als het alleen het wijken is wat nog niet echt lekker gaat kan iniedergeval de rest van je rijden wel al op L1 niveau worden beoordeeld. En gaat t niet, oefen je thuis even door en probeer je het weer opnieuw.
Iets té zelfverzekerd geweest over het wijken + algemene zenuwen van mezelf = niet handig. Maar gelet op het commentaar en thuis ging het gewoon goed, daar was het commentaar niet van toepassing.
lx3 schreef:Bewegingspatroon is inderdaad anders, dat heeft wel invloed op je punten.
laurae schreef:lx3 schreef:Bewegingspatroon is inderdaad anders, dat heeft wel invloed op je punten.
Nogmaals, daar heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Zeker met mijn huidige wedstrijdpaard rijd ik ook altijd mee voor de prijzen. Een "ander bewegingspatroon" hebben ze ook niet. Wat je wel vaak ziet bij barokke paarden is dat ze zelf in de krul gaan lopen (door hun speknek) in plaats van goed nageeflijk. Dat betekent ook dat de bewegingen korter en strakker worden. Dat heeft vanzelfsprekend invloed op je punten, maar dat heeft niets te maken met een ander bewegingspatroon.
Bij lusitano's en andalusiers zie je nog wel eens wat strakkere en stekerige bewegingen, maar daar heeft het overgrote deel van de lipi's geen last van.