Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:58

ik heb van br 2 rijbroeken die goed hoog vallen maar zijn zulke dunnen stofjes dat die snel gaan rimpelen en dan lijtk die kont nog dikker :=

ik wil graag zo'n jeans look broek dus natuurlijk wel stretch want er moet een flink gevaarte in passen en dan met zit en hoog aan sluitend erg lastig :D

busse ken ik niet zal eens googlen bedankt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:59

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:01

Klasien schreef:
* Horka
* Pikeur (t/m maat 46)
* Horze (iig tot maat 46) (http://www.horze.nl)
* Mondoni (Divoza) t/m maat heeeeeel erg goed gevuld ;) !
* Eurostar t/m maat 46
* Harry's Horse t/m maat 46
* georg schumacher (iig t/m maat 48)
* Tattini (maat 44 t/m 56 in ontwikkeling)
* Epplejeck t/m maat 46

....(wie vult het lijstje aan?)

Eppeljeck valt heel erg klein... Zeker in de taille of bovenbenen. Ik heb na zwangerschap maat 40, helemaal niet overdreven stevig in mijn ogen, maar kon bij hun geen enkele maat/type broek vinden die in verhouding klopte als je net wat steviger bent, maar niet lang. Heb tot maat 44 gepast en dat was aan de ene kant redelijk, aan de andere kant weer veel te groot/lang! Misschien kwam het omdat het de outletwinkel was, dat er mindere modellen tussen zitten, maar ik vind de verhoudingen van die broeken en de rekbaarheid niet zo fijn.

Heb een ander merkt broek die echt super fijn meerekt, zal eens kijken welk merk dat is en of die hier al tussen staat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:13

bedankt nickyu helaas zijn dat jodhpur broeken en die zoek ik nou juist niet :D die zijn er genoeg in mijn maat en hoogte op 1 of andere manier :=

nou ga maar eens rijden met mn horka broek die is ook nog wel te doen :=

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:17

Klasien schreef:
* Horka
* Pikeur (t/m maat 46)
* Mondoni (Divoza) t/m maat heeeeeel erg goed gevuld ;) !
* Eurostar t/m maat 46
* Epplejeck t/m maat 46
* Nedhorse t/m maat 48

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:23

Thanks meiden :D Ben ook erg blij met de laarzen (vooral errug blij dat ze om m'n kuiten passen :)) ).
Ze zaten eigenlijk ook meteen lekker, is best wel soepel leer.
Ben benieuwd hoe ze zitten met rijden, hoop het vanmiddag uit te testen (heb alleen nog zoveel te doen voordat we zaterdag op vakantie gaan... hoop dat het rijden er niet bij in schiet).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:27

Seven schreef:
bedankt nickyu helaas zijn dat jodhpur broeken en die zoek ik nou juist niet :D die zijn er genoeg in mijn maat en hoogte op 1 of andere manier :=

nou ga maar eens rijden met mn horka broek die is ook nog wel te doen :=

maar normale jeans broeken zijn er toch wel te vinden ?
zoals de hkm flash of beter nog de marga
en ekkia had der een paar .. chips hoe heette die ook alweer ..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:30

ja hoor zijn er genoeg maar dat zijn allen meer heupbroeken en die vallen bij mij door mn bouw dus extra laag ik heb dus een broek nodig die hierin berekend is ik heb er 1 aan gehad van eurostar maar die was nog niet optimaal en dan was ik al 180 lichter beetje overdreven denk ik dan := ik wil dat best betalen maar dan moet hij ook geweldig zitten

edit de hkm flash lijkt me wel wat weet jij hoe deze valt kwa hoogte ? of beter gezegd weet iemand wat de kruis tot tallie band maat is :o

en edit 2 de marga is ook erg leuk die spreekt me toch wel erg aan :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 03-03-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:35

Ik heb nog wel een tipje voor niet-paardrij kleding.
Het klinkt misschien stom, maar ga eens broeken shoppen op de zwangerschapsafdeling (van bijv h&m). Een collega van mij kwam met de tip, die heeft een kindje gehad. Zelf was ik er dus nooit opgekomen. Maar het voordeel is dat de broek blijft hangen op elastiek ipv op de knoop. Met een normale broek knel je nogal af en creeer je dus zo'n vetrol. En met een band niet :D.
Je hebt ook broeken met een hele kleine band ipv zo'n hele buik, dan zit de jeansstof ook wat hoger. Lang shirt eroverheen en niemand die het ziet :D

En voor de dames met brede schouders; koop truien en vesten voor mannen! Bij de h&m (bib afdeling) kocht ik laatst een jasje maat 50. Vooral vanwege enorm brede schouders. Mijn vriend heeft maatje S en ik pas bijna al zijn vesten! Ze gaan niet dicht, dus ik koop dan voor mn buik wel een maatje groter (M of soms L) maar die zitten als gegoten. Met een vrouwenmaat L heb ik soms al moeite, maar een mannnenmaat S'je kom ik zo in :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:45

duChambre, zakt een positiebroek niet snel af dan?
Sweaters en vesten zijn bij mij ook allemaal herenmaten. De damesmaten vallen te smal en te kort. Actiesport heeft ook wel eens leuke!
H&M ga ik eens kijken, die is vast goedkoper als de Actiesport ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:49

Ik vind de herenkleding gauw zo zakkerig zitten. Ik ben maar klein en als je dan van die wijde shirts aantrekt, dan lijk ik nog dikker :')

Hoe doen jullie dat? Ik draag wel altijd katoenen herenshirts met lange mouwen, die zijn langer en kan ik bij mijn broek instoppen. Maar verder draag ik nooit herenkleding.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:52

Een mooie getaillerder bodywarmer erover....
Ik heb ook altijd zo'n "zak" aan tijdens het rijden, of gewoon, wil graag wat over mijn kont heen hebben.
Dan doe ik een mooi getailleerde bodywarmer voor op t paard of een giletje voor zo....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:53

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:55

Ik laat mijn schoonmoeder de shirts altijd zo kort maken, dat ze juist niet over mijn kont komen ;) Vind het vreselijk als de shirts op mijn eendengat blijven hangen. Bodywarmers draag ik bijna nooit. Heb er ook maar eentje.

Met rijden heb ik altijd een fleecevestje of een Anky-vestje aan. De kleding moet bij mij niet te lang zijn, anders ga ik erop zitten....

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:55

@klasien; een positiebroek blijft natuurlijk hangen op de bolle baby buik. Die buik heb ik ook (of nou ja, niet in babyformaat natuurlijk) dus daarop blijft het elastiek hangen. Ik heb mijn eerte broek ongeveer een week geleden gekocht en hij zakt tot nu toe niet af. Een gewone broek zakt zelfs meer af.. ;)

@lies21; waar koop jij giletjes en/of bodywarmers? Ik kan namelijk nooit iets getailleerds vinden wat ook goed past.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:13

@duChambre.
Gilletjes haal ik bij de miss etam of de m&s, als je een paar goede koopt kan je er lang mee doen.
Kleed we af vind ik.

Bodywarmers heb ik gekocht bij Bon Prix toen, al een paar jaar geleden.
Heb er ook 1 bij de C&A gekocht...

Een bodywarmer vond ik voor die tijd ook lastig, je moet er net tegenaan lopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:53

bedankt maar fullie filler heeft enkel vanaf 44 en das mij te groot luxe probleem dus

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:59

Misterylady schreef:
Wie heeft er ervaring met de MH-laarzen?
Ik heb van horen zeggen dat ze echt veel meer meerekken dat de maattabel aangeeft.
En ik wil graag weten hoeveel cm ze inzakken. Ik denk namelijk dat de gewone Wide te hoog is en dan moet ik de short/wide maar die is bijna nergens op voorraad (alleen op bestelling).

Ik heb er ervaring mee, met verschillende modellen! Ik heb de dressuurlaars Firenze High rider maat 42/wide, de theromlaars Rimfrost 42/wide en de Sportive Highrider 42/wide. De laatste zijn ook het wijdst en het meest uitgelopen en ingezakt. De Firenze pas ik qua kuit echt NET aan en zijn nog niet zoveel ingezakt. De Rimfrost is een cm ofzo ingezakt en valt qua wijdte goed. Als je meer wilt weten mag je ze komen passen _O- hahaha

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:03

* Horka
* Pikeur (t/m maat 46)
* Mondoni (Divoza) t/m maat heeeeeel erg goed gevuld !
* Eurostar t/m maat 46
* Epplejeck t/m maat 46
* Fuller Fillies t/m maat 54
* Big Pearl (een Duits bedrijf dat rijbroeken op maat maakt t/m maat 54)
* HKM t/m 48 sommige typen 52, let op hkm valt met sommige typen maat kleiner heeft ook korte en lengte maten
* Busse t/m 46 sommige typen 50 ook lengte maten en hun sokken zijn een aanrader voor de bredere kuit
* Bonnie Doon sokken voor brede kuiten, past wel tot 52 cm
* ELT (gaat dacht ik tot XXL/46 en is zeer leuke en betaalbare rijkleding)
* Mountain Horse (t/m XXl - 48)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:04

tisby schreef:
Ik heb er ervaring mee, met verschillende modellen! Ik heb de dressuurlaars Firenze High rider maat 42/wide, de theromlaars Rimfrost 42/wide en de Sportive Highrider 42/wide. De laatste zijn ook het wijdst en het meest uitgelopen en ingezakt. De Firenze pas ik qua kuit echt NET aan en zijn nog niet zoveel ingezakt. De Rimfrost is een cm ofzo ingezakt en valt qua wijdte goed. Als je meer wilt weten mag je ze komen passen _O- hahaha

Is een beetje uit de richting voor mij :P

Hoeveel rekt de elastiek nog mee? Volgens de tabel zou ik namelijk niet in de laars passen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:09

ik heb ook ervaring met MH laarzen, ik heb de spotive highrider wide, en ik heb de rimfrost wide gehad.
zitten allebij erg goed, het elastiek rekt nog best mee maar als de laarzen net nieuw zijn is dat nog best stug.
ik vind het heerlijke laarzen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:39

Zo, heb vanmiddag voor het eerst met mijn nieuwe laarzen gereden. Geen centje pijn :D
Ze zaten eigenlijk meteen goed en mijn beenhouding is er nogal op vooruit gegaan. Is een stuk makkelijker om mijn been nu netjes lang en stiller te houden :))

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:27

goed nieuws :D

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:25

Misterylady schreef:
tisby schreef:

Is een beetje uit de richting voor mij :P

Hoeveel rekt de elastiek nog mee? Volgens de tabel zou ik namelijk niet in de laars passen.

Eh, ik wil het best voor je opmeten maar hoe doe ik dat? Wat voor kuitmaat heb je? En van welk model wil je het weten? De Firenze rekt het allerminst mee! De rest veeeeel meer omdat er meer elastiek inzit.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:58

Anoukie schreef:
Maar wat voor maat heb jij van rijbroeken normaliter?

heel wisselend, ik heb een Harry's Horse 46, maar ook een Harry's Horse 52... Hetzelfde met Horka... een 44 en een 46...
een Nedhorse 48, een Global 44... tsja, het is heel erg afhankelijk van het model en de stof denk ik... Ik heb hierboven ook al gezegd, ik check altijd de tailleband, als daar rek in zit, dan lukt het al vrij snel... maar als dat er niet in zit, dan ben ik kansloos :-(