Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:00

Sence schreef:
[

Idd zeg.. belachelijk

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:48

Sannnn schreef:
janouke schreef:
haha jhaa maar sommige maakt dat wel wat uit, sommige vrienden van mij zullen echt niet snel tegen iemand praten die er niet zo uitziet als hun. En ik kan je vertellen dit komt regelmatig voor

Dat zegt dan eerder wat over jouw vrienden...

Juist....
Ligt dan ook maar weer eraan wat je onder het woord 'vrienden' verstaat.

Ik heb verschillende kleren, tot vestjes van Anky tot vestjes van de zeeman/c&a.
Pikeur, eurostar en HH.

Eigenlijk vanalles wat :D

Moet zeggen dat ik het geld eerder aan goed passend tuig voor mijn paard
uitgeef dan een te duur jasje voor mijzelf.

En dan ben ik toch wel weer heel blij, dat ik een ander leven heb, dan me druk te moeten maken wat ik voor een merk kleding moet kopen en wat ik aan moet }:0 En dat ik op een stalling sta waar niet word gekeken wat voor een kleding dat je aan hebt.

_lautje_

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:12

Ik draag zelf altijd merkkleding en niet omdat ik het mooier vindt, maar vanwege de kwaliteit. Overigens beperk ik dit tot de broeken en jassen,l puur omdat ik shirtje en truien van paardenmerken vaak lelijk vindt en zonder van mijn geld.
Maar nog nooit heb ik ook maar iemand vuil aangekeken op concours omdat iemand geen dure kleding aanhad :+

En dat Janouke haar vrienden het nodig vinden om niet met mensen om te willen gaan die geen dure kleding hebben vind ik helemaal zum kotsen... Dit zijn allemaal puberende kinderen (of net die fase voorbij) met ouders met geld (neem aan dat ze het op die leeftijd nog niet zelf verdienen) die het zo krijgen. Waar haal je dan de arrogantie vandaan om je beter te voelen.
Gelukkig maak ik het niet mee (ook op de grote(re) concoursen) dat dit zo een rol speelt en ik weet in mijn ponytijd (EK niveau) dat het echt nog niet zo was.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:20

Bij ons let er niet echt iemand op!! soms vindt ik die duurdere dingen weer te overdreven

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:42

_lautje_ schreef:
Ik draag zelf altijd merkkleding en niet omdat ik het mooier vindt, maar vanwege de kwaliteit. Overigens beperk ik dit tot de broeken en jassen,l puur omdat ik shirtje en truien van paardenmerken vaak lelijk vindt en zonder van mijn geld.
Maar nog nooit heb ik ook maar iemand vuil aangekeken op concours omdat iemand geen dure kleding aanhad :+

En dat Janouke haar vrienden het nodig vinden om niet met mensen om te willen gaan die geen dure kleding hebben vind ik helemaal zum kotsen... Dit zijn allemaal puberende kinderen (of net die fase voorbij) met ouders met geld (neem aan dat ze het op die leeftijd nog niet zelf verdienen) die het zo krijgen. Waar haal je dan de arrogantie vandaan om je beter te voelen.
Gelukkig maak ik het niet mee (ook op de grote(re) concoursen) dat dit zo een rol speelt en ik weet in mijn ponytijd (EK niveau) dat het echt nog niet zo was.

Nou nu dus wel!!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:47

Horse1996 schreef:
Bij ons let er niet echt iemand op!! soms vindt ik die duurdere dingen weer te overdreven

Hoi Sanne }:0

Appy_Powerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:57

Zou je meer worden geaccepteerd als je Merkkleding aan hebt ?

OMG!!! Het zou mij werkelijk aan mijn merkloze reet roesten of ik geaccepteerd wordt door de "upper-ten" of niet!!
Ik heb toch zo'n grandioze hekel aan mensen die denken dat ze meer zijn dan een ander, alleen omdat ze meer geld hebben. :(
Als zij een scheet laten stinkt die toch ook? Wat zijn "rijke" mensen nu meer dan een ander?
Sommige merkkleding zijn qua kwaliteit beter, maar dit hoeft ook niet altijd.

Buiten dat: als er een andere staller aan het rijden is kan ik niet direct zien of het van Anky, HH of whatever is..... en dat zal wel komen omdat het me geen ene moer boeit. Als ik een item leuk vind, dan koop ik het. Niet leuk, dan mooi laten liggen ook al staat er Anky op (ik ben ook helemaal geen Anky fan :o ) Gelukkig hebben we niet van die omhoog-gevallen mensen op stal. Iedereen laat elkaar zoveel mogelijk in zijn of haar waarde.

Mijn antwoord op de stelling: Misschien zou je meer worden geaccepteerd met merkkleding, maar zegt m.i. meer over het gepeupel om je heen.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:09

Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is.
Maar ik vind het wel vaak dat mensen van rond de 16tot20 als ze zelf in dure kleren lopen, heel erg omlaag kijken naar mensen die het niet hebben.
& ik vind het de grootste bullshit, en ik hoor het idd ook wel vaak hier. van oh moet je dat zien, of moet je die zien.
en dat zijn voornamelijk de kinderen die alles krijgen van paps & mams.
Ach gewoon niet zoveel van aantrekken je rijd voor je zelf, je draagt wat JIJ mooi vind, en wat een ander er van vind? laat het lekker wezen!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:10

Op internationale wedstrijden zie je ze nooit in HH oid, maar in de koninklijke stallen hebben ze wel gewoon HH halsters :+

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:11

Citaat:
Nou nu dus wel!!

Je hoeft niet metteen zo aangevallen te reageren, jij hebt misschien wel duurdere spullen oke niks mis mee. Er word hier ook niet gezegt dat iedereen met dat dure spul arrogant is en uit de hoogte, ;)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:47

Nee ik vind dat jullie heel negatiev doen over mensen met merkkleding, als een paar arrogant doen hoeft niet iedereen dat te zijn!!

En veel dragen die kleding ook omdat de kwiliteit gewoon veel beter is!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:56

janouke schreef:
Nee ik vind dat jullie heel negatiev doen over mensen met merkkleding, als een paar arrogant doen hoeft niet iedereen dat te zijn!!

Lees mijn post dan ook. er staat toch dat niet iedereen zo is?
tuurlijk zal allemaal best. en als ze het er voor over hebben laat ze ook lekker. ik heb zelf ook wel al mn jassen van kingsland maar k heb gewoon n rijbroekje van ES of van HH aan hoor.

je hoeft je alleen niet zo aangevallen te voelen. want het gaat hier niet over iedereen. maar over de mensen waarbij de gemiddelde bokkers het gewoon opvalt ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:48

janouke schreef:

Dat de kwaliteit beter is heb ik ook al gezegd.

Maar de manier waarop jij reageert zegt in mijn ogen genoeg over het onderwerp. Waarom hap je anders zo?
Ik heb zelf ook vaak rijbroeken aan van merken, puur omdat die veel langer mee gaan en meestal fijner zitten. Maar ik kijk nooit minder naar mensen die dat niet doen, dat mensen dat wel doen zegt in mijn ogen genoeg over die mensen. En niet om het 1 of ander.. Maar soort zoekt soort. Ik denk dat dat ook de reden is dat jij je zo aangevallen voelt. Daarbij komt dat ik zei dat het wat over jouw vrienden zegt. Niet over de rest van de mensen toch? :)* Ik heb het niet over iedereen, maar over jouw vrienden. Jij bent degene die zich hier verder aangesproken over voelt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:07

:')
Ik lach me echt dood om dit topic.

Ik heb absoluut helemaal geen kleding van de duurdere 'paardenmerken'. Ja, okee, ik heb Mountain Horse thermolaarzen, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind de paardensport ook al duur genoeg. :j
Bij ons op stal zie je verder ook geen mensen met dure Merkkleding rondlopen. Ik kan je trouwens wel garanderen dat als ik vanaf het begin in een mooie ES broek, Anky top, Kingsland jas en Petrilaarzen had gelopen, dat ik weldegelijk anders aangekeken zou worden.. Maar of dat op een positieve manier is.. ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:37

Sann jij zegt wat ik due bedoel. Helaas dat janouke zilch zo aangevallen voelt dat ze mij pb's moet sturen over dat ik zo erg opschep....

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:40

Ik vind dat je gelijk hebt Sannnn

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:55

Ik ken jou Lau en jij schept alles behalve op. Dus dat zij die pb-tjes stuurt zegt nogmaals meer over haar.

Wij hebben hier nu een groot indoor concours aan de gang waar grote namen in de springwereld rond lopen. Die doen gewoon super gezellig en tegen iedereen hetzelfde, ook al rij je in de B met een HH broek op een goedkoop paard dat niet goed springt. Who cares? Als je maar lol hebt toch. Het is een hobby en het hoort leuk te zijn, je doet het voor je plezier.
Dus het hangt ook maar net af in wat voor kringetje jij zit en met wie je om gaat. Wie jou vrienden zijn. Prima, maar dan ben jij net zo oppervlakig. Soort zoekt soort. Ga dan niet doen alsof je anders bent. Sorry, maar daar kan ik dus echt niet tegen. :r

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:59

ik zou zeggen :waarom super duur doen terwijl het ook wat goedkoper kan (moet het wel goed zijn) :D (ik zeg niet dat duurdere kleding nie goed is maar ik zeg ook niet dat goedkope kleding slecht is het is eve goed logish :D)

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:39

Dat zal je altijd houden... Zulke mensen bestaan nu eenmaal.
Ik sta nu op een stal (luxer kan niet) waar eigenlijk iedereen wel wat van merken aan heeft. Niet om mee op te scheppen ofzo maar omdat het veel gedragen wordt en dus fijn moet zitten en lang mee moet gaan. De mensen zijn juist super aardig en geven elkaar zelfs regelmatig complimenten :j

Zelf heb ik altijd pikeur broeken en een kingsland jas. Ook om die reden. Van truien en shirts pak ik gewoon wat ik niet meer normaal aantrek.

Voor de wedstrijden moet ik nog een nieuw tenue kopen. Heb echt een jasje van 10 jaar oud wat ik toen tweede hands heb gekocht :o maar werd er toch 1e mee. En mocht ook op de hoefslag rijden :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:38

Maar CinTwiZo, hoe zouden mensen op jouw stal reageren als er iemand met haar paard komt te staan die eigenlijk helemaal geen Merkkleding draagt? Daar gaat dit topic eigenlijk om :)

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:39

Gewoon goed..... Het gaat bij ons niet om wat je draagt maar over hoe aardig je bent :D

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:11

Jaaaaa het is echt heeeeeeeeeeeeel belangrijk wat je aanhebt _O- _O- _O-

En de mensen die niet met anderen willen praten omdat ze geen merkkleding aanhebben ?? :(:) Eigenlijk een beetje sneu

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:39

Maar andersom gebeurt het ook, vergeet dan niet. Dat is ook behoorlijk sneu ;)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:47

Andersom ook?? Inderdaad net zo sneu ook al kan ik me daar wat minder bij voorstellen maar het kan best natuurlijk.
Mijn motto: leven en laten leven.

Persoonlijk zal het mij aan mn derriere oxideren wat iemand wel of niet draagt. Als je maar goed van hart bent, dat is wat telt

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:56

De kwaliteit is echt niet altijd beter hoor, mn tweede GPA rijbroek is nu alweer aan het aftakelen, de naden springen een voor een allemaal kapot, na 2 maand vind ik dat voor een broek van 250 euro best snel ;) volgende x maar weer een epplejeck broek dus!

wel een hele andere discussie overigens;)