Anoniem schreef:Waar woon je ergens TS? misschien is er een bokker met wat ervaring die je kan komen helpen?
Ik woon in Noord brabant, Steenbergen. (dat ligt tussen Bergen op zoom & roosendaal)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ariebren schreef:Joline,
Sorry hoor, lezen kan je ook niet.
De zweep wordt als laatste middel gebruikt om het paard erin te krijgen.
En wat is het doel ????
Het paard op de trailer krijgen als het nodig is.
En een zweepje op hun reet, is veel minder erg als de klap die ze krijgen in de wei van een gezelschaps paardje.
En als ze dit een keer meegemaakt hebben dan lopen ze daarna er gewoon in.
)
wonderx schreef:ik heb een new forest x welsh ze is 5 jaar.
we hebben haar gekocht en toen liep ze keurig de trailer op maar toen ben ik naar de manege geweest en wilde ze er niet meer op toen heeft een man haar overgepakt
(hij wilde even helpen zonder toestemming)
en toen is hij teg en haar beginnen te schreuwen en nu wil ze de trailer niet meer op!!
heeft iemand goede raad? DRINGENT HULP NODIG!!!!!!!
zijn er al een aantal genoemd

Ariebren schreef:Zoek het lekker uit met zijn allen.
ik geef een paar eenvoudige systemen aan om een paard te laden.
Er zijn ook mensen die er heel veel geld aan verdienen om je paard te laden.
Eigenlijk moet ik dat ook gaan doen.
Cursus geven, flink geld vangen, en dan je paard de trailer op laten lopen.
Niemand boort je door
wonderx schreef:wij hebben ook al gebrobeert met longerlijnen maar daar loopt ze dwars doorheen!!!
en je hebt nou eenmaal niet altijd een muur voorhanden dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?gisa schreef:Ook ik ken alle trucjes en oplossingen om een paard in een trailer te krijgen, 35 jaar ervaring, alleen moet je je eerst eens afvragen waarom een paard zich niet in zo'n hok op wielen wil laten opsluiten.
Een paard is een prooidier en zal alles doen om zich te beschermen tegen roofdieren. Zijn belangrijkste wapen is vluchten. Als je dat vluchten gaat beperken met muren, longes, hekken, bezems ect. maak je het paard bang en zal het proberen weg te komen of zich op zijn minst verzetten. Als je een paard tot iets dwingt, gedraag jij je als een roofdier en het paard zal jou steeds minder vertrouwen.
Omdat een paard een kuddedier is, is hij doorlopend op zoek zijn naar een leider (een leider is iemand die je ten alle tijden kunt vertrouwen en die jou wil steunen).
Aan ons mensen de keuze of wij ons willen verlagen tot roofdieren of dat wij de figuur in het leven van een paard willen zijn waarop het blindelings kan vertrouwen.
Ik wil door onze paarden als leider gezien worden en met een simpel handgebaar de paarden kunnen vertellen dat zij de trailer in moeten stappen. Ik plaats de relatie met een paard op de eerste plaats en krijg daar heel veel genegenheid voor terug in de vorm van paarden die heel graag met mij willen werken.
Joline_ schreef:Aangezien ik zelf ook op zoek ben naar de juiste manier om mijn paard te kunnen laden kan ik je
niet helpen.
cissy schreef:Gisa, helemaal mee eens! Het is nl gewoon te trainen als je weet hoe het moet....
Ariebren, ik stop dan geen tabakje in mn mond en geniet niet van al die vreselijke trailertaferelen op een wedstrijd maar mijn paard rent bijna voor me uit de trailer in en dat zonder dwang te hebben gebruikt. Ik zie dat toch liever dan het corrigerende tikje zoals jij dat beschrijft.
Ik laad ze zeker niet met koekjes en koedjiekoedjie kom dan paardje... maar ik ben wel heel duidelijk aanwezig en dan heb je die zweep helemaal niet nodig. Ik snap wel degelijk dat je soms op moet treden maar dat is het uiterste redmiddel niet het enige.
En waarom in de open ruimte gaan staan met de trailer? Omdat je dan vele malen meer respect van je paard krijgt als hij ontdekt dat je m er toch opkrijgten je hebt nou eenmaal niet altijd een muur voorhanden dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Wonderx, ook voor mensen met een kleine beurs is er een oplossing, lees mijn site maar eens door.