Ik ben belazert, iemand idee hoeveel dit ong kost?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Ik ben belazert, iemand idee hoeveel dit ong kost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:27

Voor wat het zitvlak betreft.. ik zou over die scheurtjes een stukje leer plakken (niet stikken!). Bij stikken heb je kans op plekjes die gaan irriteren bij het rijden. Plakken wil heel simpel.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:28

JamieShanin schreef:
Joanne1987 schreef:
beetje eigen schuld dikke bult dit... en ik denk zelf dat je weinig poot hebt om op staan... overal wordt gewaarschuwd voor dit soort dingen, daarom beter om idd persoonlijk te halen. heeft waarschijnlijk gewoon fotos van een ander zadel geplaatst. en idd, ze heeft met haar antwoord tegen jouw niets gelogen, alleen heb jij een ander beeld van gebruikssporen als de aanbieder... ik weet dat het kl*te is, maar zo werkt het wel...

niets gelogen???? sorry maar ze heeft een totaal anderzadel opgestuurd die totelos is...sorry maar dat is juist bedrog vind ik

ja het is een zwart zadel idd...
ik zocht bruin....

Maar nu spreek je jezelf wel een beetje tegen want eerder had je gezegd dat je wel het juiste zadel opgestuurd had gekregen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:31

Het zadel werd omschreven als 'oud en gebruikt' en aangeboden voor 50,00 euro. Dat is gewoon een bedrag om er vanaf te zijn en een duidelijke omschrijving. Ik zie het probleem niet. Ook al was het zadel wel mooi aan de buitenkant dan zouden mijn alarmbellen wel rinkelen omtrent de binnenzijde. Ik vind het pech en dat loop je snellen bij koopjes die 'te mooi lijken om waar te zijn'.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:32

Tja het is een beetje een moeilijke kwestie , als ik zie wat voor zadel je ontvangen hebt , dan vind ik de omschrijving "oud en gebruikt zadel" en de vraagprijs van 50 euro daar best wel bij passen eerlijk gezegd.

Je noemt een zadel niet oud en gebruikt als het alleen een kleine verkleuring of dof plekje heeft :P

Als jij vervolgens vraagt of het zadel geen beschadigingen heeft , en zij antwoord nogmaals dat het om een oud gebruikt zadel gaat , dan heeft ze dus NIET gezegd dat er geen beschadigingen op zitten.

Dat jij "oud en gebruikt" leest als slechts wat lichte gebruikssporen , dat is natuurlijk wel je eigen fout.
Ook is het je eigen fout dat je niet wat steviger doorvraagt naar de preciese staat van het zadel.

Het is niet netjes dat ze het niet zegt wat er allemaal kapot is ! Maar zolang ze niet keihard zegt dat het zadel geen beschadigingen heeft...liegt ze niet tegen je en ben je ook niet echt belazerd....

Maar als zij foto's opstuurt van een totaal ander zadel waardoor je de beschadigingen ook niet hebt kunnen zien , dan ben je natuurlijk wel belazert.

Maarja , dan moet je wel kunnen bewijzen dat je foto's van een ander zadel ontvangen hebt , dat zij dus echt expres foto's van een mooier zadel stuurt en zegt dat dat het zadel is dat ze gaat versturen als je het koopt , jij dàt zadel koopt , en zij een ander zadel op de post doet dan die jij vanaf de foto gekocht hebt.

Kun je dat bewijzen ?

Of zei ze bvb. nog dat het een voorbeeldfoto was en niet van haar zadel ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:35

Wat verwacht je dan voor 50 euro? Daar koop je toch ook geen goed zadel voor?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:41

russel schreef:
Sorry, maar was jij van plan om te gaan rijden op een zadel met verkoop waarde van 50 euro?

Mijn zadel was 1000 euro.. ga hier wel in mee eigenlijk
kan me niet voorstellen dat je een zadel van 50 euro op de rug van je paard legt..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:42

annebe schreef:
Persoonlijk zou ik het niet laten maken, maar eisen dat ze dit zadel terug neemt en geld terug stort.
Hoe is de boom?

Dat is wat ik zou doen.

en ik snap niet dat je er veel van verwacht voor maar 50 euro, dus ik vind dat je niet teveel moet zeuren.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:42

Wat ik niet begrijp is dat je het in je eerste mail hebt over een oud gebruikt JC zadel.
Vervolgens plaats je de link met foto`s en beschrijvingen.
Het is de laatste foto dus foto 8.
In de beschrijving bij de zadels staat toch dat het gaat over een Br zadel bij foto 8 dus de laatste?
tk br vzh zadel 18" s/m boom.prijs 100- foto 8.
Ik zie ook nergens een JC zadel staan of kijk ik nou zo scheel :?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:49

in de advertentie is het laatste een dressuurzadel en geen springzadel...
de mankementen, scheurtjes zitvlak zijn gemakkelijk te verhelpen, zadelmaker kan er een plakker overzetten.

Wanneer je verwacht dat je voor 50 euro een zgan nieuw zadel koopt, kun je vergeten.
Belazerd? alleen als je een bruin zadel hebt gekocht en ze je een zwart zadel heeft opgestuurd.
De verkoper was vaag in de antwoorden, maar je had zelf door kunnen vragen.
Had ik het zadel zo verkocht? nee... maar ik had het evenmin gekocht.

voor je doel, kleine reparaties en dan moet ie goed zijn... ben je nier verkocht aan dit zadel, mits de boom goed is.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:58

ik vind het echt schandalig dat ze dit zadel nog verkocht heeft :( dan verkoop je toch niet meer
ze had eerlijk moeten zijn ( maar helaas weet ik uit ervaring dat er veel van zulke op internet alleen aan der eigen denken )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:03

Ik vind dat bepaalde mensen hier een beetje vreemd reageren. Gelukkig weet ik wel zeker dat je voor 50 euro nog best een leuk zadel kunt kopen. in ieder geval beter dan in de staat waarin dit wrak verkeert. De verkoopster is niet eerlijk geweest. De ts zegt dat ze heeft gevraagd of het leer beschadigd was en als hierop is geantwoord dat het niet het geval is, dan is dit gewoon oplichting en niks anders. En dan ook nog een foto van een heel ander zadel van opsturen? Kun je draaien zoals je wilt, maar eerlijk is anders.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:06

Ik had zelf zulke zadels nooit te koop gezet, het gaat linea recta de vuilnisbak in.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:12

Wat jammer voor jou!

Is gelijk een ander zadel. Voor dat geld moet je inderdaad niet altijd veel verwachten, maar dit is gewoon gelogen en bedrogen. Als dit om 500€ had gegaan, waren hier andere reacties gekomen hoor..

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:13

Kijk maar even op de site van divoza, daar staat precies op hoeveel een nieuwe singelstoot kost e.d. valt allemaal reuze mee dus laat je niet gek maken en je kunt voor 50 euro best wel een leuk zadel kopen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:22

Ik heb haar MP advertentie gelezen... en zou zeggen "sorry, maar het past niet op mijn paard". Ben je er toch vanaf, zonder het op de beschadigingen te gooien.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:44

ja het is idd wel heel erg dat ze gwoon andere foto's heeft gestuurd dan die van het zadel :(
en ja mischien kun je niet zoveel verwachten voor die prijs, maar mijn zadel koste 75 en daar was helemaal niks mis mee ;)
ze heeft gewoon gelogen dus is fout :Y)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:01

Het is echt een handelaar zeg je? Is het niet zo dat zo'n persoon gewoon als winkel geldt? Dan zou ze zonder vragen/protest binnen tien of 14 dagen het zadel terug moeten nemen zonder opgaaf van reden.

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:35

Mariska_28 schreef:
Ik heb haar MP advertentie gelezen... en zou zeggen "sorry, maar het past niet op mijn paard". Ben je er toch vanaf, zonder het op de beschadigingen te gooien.

Dit lijkt mij de beste oplossing. In ieder geval het proberen waard! Anders kan je alsnog actie ondernemen...

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:43

ts had al aangegeven dat ze niet tevreden was met het zadel vanwege de beschadigingen, dus ik denk niet dat de desbetreffende mevrouw hier nog in zal trappen, helaas.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:13

over voor €50 geen zadel kunnen kopen dat goed is.
Ik heb genoeg heel goedkope zadels in mijn handen gehad, allemaal voor heel weinig geld op marktplaats/speurders/bokt etc weg kunnen halen.
Allemaal merk en voor heel weining. KN dressuur voor €60,- helemaal goed
Daaleman dressuur voor €30,- stip los, bij daaleman laten maken en controleren was €90 kwijt nu weer 100% in orde.
Kieffer VZH €45,- compleet met beugels en riemen, ook 100% in orde.
JC voor €75,- was werkelijk waar in absolute nieuwstaat! Volgens zadelmaker was er hooguit 20x mee gereden. (lichtbruin zadel zonder enige verkleuring bij de beugelriemen, dat zegt genoeg)
Max Benz €40,- helemaal in orde, in duitsland verkocht aan iemand voor bijna 20x het aankoop bedrag ;)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb of altijd geluk of ze zijn er gewoon te vinden.
Dus niet zeggen dat voor dat bedrag geen fatsoenlijk zadel is te vinden. Dat is absoluut niet waar, je moet alleen wel het risico durven nemen bij verzenden.
Ik kan het risico lijden, het is balen als het minder uitpakt maar dat is dan jammer.
Ik vind het dan ook niet eerlijk om iemand zo te lichten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:14

HAR-->TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:01

aafje87 schreef:
over voor €50 geen zadel kunnen kopen dat goed is.
Ik heb genoeg heel goedkope zadels in mijn handen gehad, allemaal voor heel weinig geld op marktplaats/speurders/bokt etc weg kunnen halen.
Allemaal merk en voor heel weining. KN dressuur voor €60,- helemaal goed
Daaleman dressuur voor €30,- stip los, bij daaleman laten maken en controleren was €90 kwijt nu weer 100% in orde.
Kieffer VZH €45,- compleet met beugels en riemen, ook 100% in orde.
JC voor €75,- was werkelijk waar in absolute nieuwstaat! Volgens zadelmaker was er hooguit 20x mee gereden. (lichtbruin zadel zonder enige verkleuring bij de beugelriemen, dat zegt genoeg)
Max Benz €40,- helemaal in orde, in duitsland verkocht aan iemand voor bijna 20x het aankoop bedrag ;)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb of altijd geluk of ze zijn er gewoon te vinden.
Dus niet zeggen dat voor dat bedrag geen fatsoenlijk zadel is te vinden. Dat is absoluut niet waar, je moet alleen wel het risico durven nemen bij verzenden.
Ik kan het risico lijden, het is balen als het minder uitpakt maar dat is dan jammer.
Ik vind het dan ook niet eerlijk om iemand zo te lichten.

Dat geeft mij gemengde gevoelens, zulke kussens kunnen niet anders dan keihard zijn, het leer idemdito. Vaak is zo een zadel niet meer onderhouden de laatste tijd en dat kan jarenlang zijn. Leer droogt dan uit en is niet meer op te vullen omdat ze het niet los kunnen maken en weer opnieuw stikken, omdat het op de stiksels gaat scheuren. Maar de meeste mensen weten dat niet.

Ik vind jouw verhaal twijfelachtig. Ik heb hier een zadel dat je voor 50 euro mag kopen, ziet er ogenschijnlijk gaaf uit, beetje verkleurd, een Barnsby, dus geen troep. Maar heb je het eenmaal gekocht dan heb je troep, want de kussens zijn veel te hard en het kan niet meer opnieuw opgevuld worden. Een leek legt het op zijn paard, die wil niet veel uitgeven voor een zadel en heeft geen idee.

ik zie dit als een ondergronds circuit en niet zoals het hoort. Iedereen die een zadel heeft liggen dat idd 100% goed is zoals jij dat klassificeert, weet dat het meer waard is dan 50 euro.

O ja over dat zadel van mij kan ik ook zeggen dat ik er ongeveer 20 x mee heb gereden, kwam met mijn paard mee en vond het toen al niets. Maar het ligt hier al 10! :D jaar en tja wegdoen voor 50 euro is een optie, gebruiken niet, want ik hou te veel van mijn paarden. ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:14

russel, zullen we het er maar op houden dat ik dan telkens schijt mazzel heb gehad? Alle zadels die ik in mijn handen heb gehad zijn stuk voor stuk in super staat geweest.
Die kieffer gebruik ik nu actief zelf, vulling is eruit geweest en heb hem opnieuw passend voor het paard laten vullen. Zelfs de aanschafbon van het zadel zat bij de koop erbij. Zadel is nog geen 4 jaar oud....
Max benz heb ik destijds voor mijn fjord gebruikt ook deze is leeg geweest en opnieuw passend gevuld voor de fjord, ook geen problemen.
De JC was te krap op de boom en is toen eigenlijk direct doorverkocht en ook daarvan weet ik 100% dat de nieuwe eigenaren geen problemen hebben of hebben gehad met het leer of de vulling.
Overigens weet ik ook zeker dat het zadel echt maar heel weinig is gebruikt voor koop en dat het niet ook nog eens heel lang in de kast had gehangen, model was namelijk het nieuwste en was nog geen jaar te bestellen toen ik het zadel kocht van verkoper.
Het KN doet het ook nog steeds uitstekend bij een bokker, de daaleman heb ik zelf nu in de opslag om dadelijk te gaan gebruiken voor een andere pony, die is helemaal uit elkaar geweest voor opnieuw vastmaken van de strip(veel voorkomend probleem bij daaleman) ook daar is niets mee aan de hand.

Dus zeg niet dat het niet kan... Nogmaals misschien heb ik mazzel gehad, maar je moest eens weten hoeveel mensen er zadels wegdoen terwijl ze eigenlijk niet weten waar ze het over hebben!(waardoor de prijs ineens giga kelderd)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:15

Ik ben het wel met Aafje87 eens, je kunt soms gewoon geluk hebben en soms pech, net zoals er mensen zijn die een zadel kopen voor de 'normale' prijs en troep krijgen.
En zo zijn er ook mensen die er gewoon vanaf willen en voor een schijntje een zadel weg doen.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:53

bedankt voor de vriendelijke reacties...
en minder bedankt voor de minder vriendelijke reacties.

Ik heb haar net een mail gestuurd met mijn ouders. Dus ik laat het jullie weten,

en je kan degelijk wel een goed zadel voor €50,- kopen.

ik heb een dr zadel van dalenman voor 75,- gekocht. Ik heb hem helemaal laten nakijken opvullen ect. door een zadel maker ik was er maar 45,- extra voor kwijt, omdat hij zo goed onderhouden was, de zadelmaken zei dat hij nog jaren mee kon. Daarna heb ik hem door zadelpas servis laten passen(er voor sorry :P)

en dat is maar 25,- duurder
dus het kan degelijk!