Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:16

Dat zoutzak gevoel heb ik in de winter. Als ik met een fleecetrui en een winterjas op het paard zit... Dan lijk ik een keer zo dik :(
Ik heb zin in de zomer! :+

catzkillz

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:20

kledij die lekker zit en me niet stoort tijdens het rijden and that's it. Voor een gewone rit of les vind ik niet dat het nodig is om er piekfijn uit te zien, liever dat het paard goed is uitgedost met passend zadel, hoofdstel e.d.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:44

ik zit op paard omdat ik plezier wil hebben en lekker met hem door t bos wil. Ga me er echt niet zitten mooi zijn.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:53

Ik rij alleen met een naturel vachtsjabrak onder het zadel omdat dat in dit geval het beste ligt, verder heeft m'n zwarte paard zwart harnachement en beenbescherming. Rij altijd met m'n petri's omdat dit het lekkerste rijdt, handschoenen, rijbroek, zo'n sport-spul-shirtje ivm vochtafvoer en daarover een fleecetrui. En een goedkope winterjas. Alles moet goed passen en lekker zitten, vooral functioneel. Als het warmer is een polo of shirt met een bodywarmer en heb nog een dun softshelljasje. Veel in de uitverkoop gekocht afgelopen jaren, en voornamelijk in de kleuren zwart, beige en donkerblauw. Eigenlijk kun je daarom alles goed met elkaar combineren, dus staat altijd wel netjes weet niet of ik dan van de setjes ben hoor. Als je toch spullen moet aanschaffen kun je meteen kijken of het er ook in een kleur is die bij de rest past, het moet toch een kleur hebben. Heb van rijbroeken, shirts, vesten bij elkaar zo'n 3 setjes, is meer dan genoeg. Heb wel altijd m'n rijkleren aan op stal, m'n nette kleren vind ik zonde om bij de paarden te dragen.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:58

haha meestal ook gewoon niet op elkaar afgestemd als het maar lekker zit,
alleen ik heb nog weleens, wanneer ik klaar ben met rijden dat ik nog ff een boodschapje moet doen ofzo
en dan loop je in zo'n supermarkt met je zo niet op elkaar afgetemd outfit.
en dan denk ik wel eens had ik maar even......

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:02

Als ik rijd, wil ik wel alles netjes op elkaar afgestemd, maar ben niet van de kleurige ' setjes' en heb er ook geen talloze. Vind een goed zadel/hoofdstel/beenbescherming ook belangrijker.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:43

Ik heb altijd wel kleuren aan die bij elkaar passen, anders vind ik het zo lelijk!

Maar ik ben daarmee wel makkelijk, hou niet van felle kleuren dus heb alles in bruin/blauw/zwart dus dat matched altijd wel!
Heb wel witte peesjes, maar dat vind ik mooi erbij!

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:05

Mij maakt het echt niet uit hoe ik nou paard rij als ik maar lekker paard rij :+
al zit ik met een knal gele rijbroek met een paarse trui en een bruine cap en zwarte laarzen maakt me nou echt niks uit als het maar lekker zit.. tja ben der heel makkelijk ik :')

Wel vind ik een mooi passend zadel en hoofdstel wel belangrijk :P

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:16

Maar het kan ook beide. En goed passend zadel en hoofdstel en er netjes uitzien .... :')

Ik hou trouwens helemaal niet van die kleurtjes. Zowel voor mezelf niet als voor het paard.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:25

Zolang het warm en droog is, vind ik het goed. Ik trek sowieso niet de meest gekke kleuren aan, meestal bruin, zwart of zandkleurig, dus dat staat toevallig ook nog bij elkaar. Maar het moet vooral functioneel zijn. :)

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:37

Limonade schreef:
Maar het kan ook beide. En goed passend zadel en hoofdstel en er netjes uitzien .... :')

Ik hou trouwens helemaal niet van die kleurtjes. Zowel voor mezelf niet als voor het paard.

Ik trek zelf ook niet echt van die gekke kleurtjes aan maar is maar een voorbeeld..
dat het me dus niet echt uitmaakt als zou ik het niet kopen _O-

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:54

zadel, hoofdstel en singel zelfde kleur ja, en k heb zelfs een bontje onder m'n zadel.

maar voor de rest? tis geen modeshow hé

setjes? leuk maar o zo overbodig, wat doe je met al die bandages en getten en vooral 25 fleecedekentjes? als k een mooie onderlegger zie koop ik die ook wel eens ja, maar om dan meteen ook een serie bandages en dekens bij te kopen?

zelfde voor ruiterkleren: kingsland, pikeur, ... noem maar op. Vind ik wel mooi MAAR die prijzen! en dan nog liefst helemaal in lichte kleuren zodat na 2 keer dragen er mooie groene grasvlekken op zitten die er niet meer uit willen. Nee bedankt! Een goedkope rijbroek (dan koop ik me wel elk jaar een nieuwe als ik er zin in heb) en "oude" truien en t-shirts (k heb een stapeltje "werk-kleren" en een stapeltje "thuis/rij-kleren")

Toscaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:00

Ik ben zelf erg van de setjes,
Bruine broek, Licht Roze shirtje met Beige vest en Bruin dekje bijvoorbeeld.
Maar het moet wel confortabel zitten.
Je hoeft geen modeshow te lopen maar vind wel dat je er verzorgt uit mag zien.
Dus een beetje make-up vind ik best kunnen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:07

Ik heb wel echt altijd rijkleding aan omdat ik dat toch echt fijner vind zitten :o Maar ik let echt niet op kleuren oid :+

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:15

Het maakt niet zoveel uit. Paardemensen zullen sneller kijken naar hoe jij er uit ziet en hoe je paard er uit ziet dan mensen die bijv. In hun auto voorbij rijden en voorderest niets met paarden hebben. In de winter heb ik vaak een lekkere grote trui aan en warme thermolaarzen. In ze zomer doe ik wel meer aan setjes! Lekker buiten rijden met een mooi setje en dat ik match met me dekje! Heerlijk maar dat doe ik ook voor mezelf nattuurluk!:d

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:20

Ik ben nooit van de setjes geweest, vond het tijdverspilling en moest altijd errug lachen als mensen weer op de stalling verschenen met alles helemaal op elkaar aangepast :')
Nu let ik een heel klein beetje op als het me uitkomt. Maar heb ik toevallig een blauwe shabrak en zit mn blauwe rijbroek in de was dan pak ik gewoon m'n bruine rijbroek.
En wat betreft beenbescherming: ik heb een aantal setjes (2xzwart, 1xdonderrood en 1xdonkerblauw) en heel veel bandages maar deze gebruikt ik niet zo heel erg veel, het is me lastig om ze steeds op te rollen na ieder gebruik :D

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:23

ik draag nu in de winter omdat het zo koud is vaak chaps. die groten dan he over je hele been die je met een riem dicht doet. over een paardrijbroek en ik rijd met dressuur laarzen en zadel ;-) helemaal niks past bij elkaar maar het is wind dicht en lekker warm. mijn paard gaat er neit beter van lopen als ik er goed uitzie en ik voel me hier veel prettiger in. ik heb al een vriend. ik vind het helemaal prima zo ( al hoewel ik in de spiegel ook wel zie dat het er echt niet uitziet hihi). de blikken van mijn lesgenoten op de verreniging waren ook echt geweldig!!! ik fiets trouwens ook rustig met die chaps aan als het regent en / of heel hard waait als ik mijn regen broek niet kan vinden en ik geen auto heb. ik vind die dingen ideaal en echt niet alleen voor western rijders

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:13

Als ik zin/tijd heb dan wil ik nog wel eens in kleur gaan met mn paard z'n outfit. Maar meestal is het gewoon de eerste de beste rijbroek en een hoodie.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Het kan me echt niks schelen hoe ik er uit zie te paard. Ik stap net zo makkelijk met roze rijbroek, rood dekje, groen hoofdstel en oranje peesbeschermers op, bij wijze van. Mn paard vindt me alsnog wel lief dan hoor, haha.. En we worden toch vies, dus waarom mooie kleren aan doen? Gewoon wat lekker zit.. Alleen als ik weet dat we op de foto komen doe ik wel wat leuks aan. Ik heb wel 1 setje, wahha, en die bestaat uit een dekje, hoofdstel, rijbroek en een shirt, roze. Gebruik het alleen bijna nooit als set, maar ik hou gewoon van roze. :P

Ach, prima als mensen graag in een duur setje willen rondrijden, maar het paard merkt toch geen verschil. :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:22

ach vind het wel leuk om er beetje matchend uit te zien met pony.
gewoon spijkerbroen met mijn warme jas en een opapet.
pony heeft meestal groen oranje of zwart om.
ik heb meestal zwart of groen aan :P

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:24

Tja het liefst let ik er wel op, maar dat staat mijn portomonee niet toe helaas ;) ik trek met paardrijden dus aan wat te versleten is om normaal aan te doen.

merel32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:33

wat maakt het nou uit wat je aan hebt tijdens het rijden. Als je het maar lekker warm hebt. Idd met wedstrijden is het een ander verhaal.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:36

het maakt mij niet zo veel uit wat ik aan trek.

Ook hoef het niet alltijd te passen, ik probeer er wel op te letten maar lukt niet altijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:39

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:56

Ik rij altijd, in elk weer, seizoen, tijdstip ook 's avonds . Ik rij altijd buiten'en ik rij overal dus langs de weg, polder, fietspad, dorp, etc. Ik wil vooral ZICHTBAAR zijn. Dus ik heb een XXXXL fluoriscerende wind/regenjack. Ik zie eruit als michelinpop }:0 en het maakt me niet uit. Het moet praktisch, veilig, functioneel zijn en vies mogen worden :j . Ik blijf liever droog en warm. Krijg meestal wel leuke opmerkingen :D als ik knettergeel voorbij kom. :).

Tuurlijk ben ik ook wel eens in mijn mooie jeans met mijn " mooie laarzen" en een leuk t shirtje wezen rijden maar nee dat is geloof ik 2 keer geweest. Dat was dan toen ik eigenlijk niet wilde gaan rijden maar eenmaal bij mijn maatje toch besloot een klein ommetje te doen .... Al baal ik dan wel dat ik een uur in de wind "stink" en alles moet wassen daarna. Dus neeeee doe mij maar het eerste wat ik zei. 8-)