Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zo werk ik met een merrie die een hekel heeft aan de deken op- en afdoen, dus die maakt altijd een bijtbeweging en pakt soms zelfs geïrriteerd een stuk van mijn jas vast als ik de voorsluiting van haar deken dichtdoe. Van mij (en de anderen die met haar omgaan
) mag ze dat gewoon doen, maar tot daar en niet verder. Ik weet dat niet iedereen de deken altijd even subtiel opgooit en snap dus dat ze er een negatieve associatie mee heeft. Zolang ze haar ongenoegen kan uiten zonder mij daarbij te bijten of een andere manier pijn te doen mag ze.. in 6 jaar tijd heeft ze 1x in het begin met haar tanden tegen mijn arm geschraapt, ze schrok daar zelf net zoveel van als ik geloof ik, en ze weet sindsdien precies tot hoever ze mag gaan. WildWings schreef:Het is denk ik gewoon een kwestie van wat je zelf wilt en welke 'afspraken' je met je paard(en) maakt. Dat je het één toestaat betekent niet meteen dat je alles maar goed vindt, zolang je per situatie maar duidelijk en consequent bent en je paard weet waar hij aan toe is- en je jezelf, je paard of andere mensen niet in een gevaarlijke situatie plaatst.
WildWings schreef:Zoals ik al zeg, het hangt af van de afspraken die je met je paard maakt. Het lijkt nu alsof je insinueert dat ik de paarden waarmee ik werk niet goed zou opvoeden, en dat is jammer, want niets is minder waar.