Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:41

_gitte_ schreef:
op buitenrit (al is het maar een halfuurtje) zet ik ALTIJD mijn cap op,je weet nooit wat je gaat tegenkomen.
maar thuis in de bak zet ik hem niet altijd op,waarom dat weet ik eigenlijk niet daar heb ik eigenlijk nog niet op nagedacht maar de bak is een vertrouwde omgeving en (je weet het natuurlijk nooit zeker) daar weet je wat er wel en niet kan gebeuren.
dat is mijn persoonlijke mening

maar ik vind het een keuze die ieder voor zich moet uitmaken.
vind je het onverantwoord dan rij je gewoon met cap.
vind je het wel verantwoord,fijn dan rijd je gewoon zonder.
ieder beslist voor zichzelf en is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet vind ik.

^^Zelfde ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:43

Vjestagirl schreef:
Vind dat daar best een clausule bij mag komen bij verzekeringen, dat als je niet toerijkend beschermd was terwijl je deed wat je deed (of dat nou sporten, klussen of autorijden is) dat ze dan niet betalen.

Is dat nog niet zo dan? Op maneges is bv het rijden met cap verplicht voor de verzekering, dus ik neem aan dat als ze dan letsel oplopen door geen cap gebruik dat er niet wordt uitgekeerd (en terecht).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:43

Ik heb geen cap op omdat ik echt heel heel goed kan rijden! En ik val nooit want ik heb een hele goede band met mijn paard :o

:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:44

Lusitana schreef:
Vjestagirl schreef:
Vind dat daar best een clausule bij mag komen bij verzekeringen, dat als je niet toerijkend beschermd was terwijl je deed wat je deed (of dat nou sporten, klussen of autorijden is) dat ze dan niet betalen.

Is dat nog niet zo dan? Op maneges is bv het rijden met cap verplicht voor de verzekering, dus ik neem aan dat als ze dan letsel oplopen door geen cap gebruik dat er niet wordt uitgekeerd (en terecht).

Ik denk dat je als manege aan moet kunnen toenen dat je veilig werkt. Dus dat als mensen je aanklagen voor wat dan ook, dat je aan moet kunnen geven dat je er alles aan gedaan hebt om het te voorkomen. Het verplichten van een cap zal daar wel onder vallen. Maar bij gewone ziekekostenverzekeringen is dat (nog) niet zo.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:45

sporter schreef:
Ik heb geen cap op omdat ik echt heel heel goed kan rijden! En ik val nooit want ik heb een hele goede band met mijn paard :o

Meen je dit nou sirieus?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:47

Lusitana schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee tuurlijk niet. Als je in de auto zit zonder gordel word dat ook gewoon vergoed :S

Marian01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:49

Ik rijd (meestal) met cap. Enige keer wanneer ik het niet doe is als het zo koud is als nu..dan moet ik met muts rijden omdat ik anders stik van de oorpijn van de kou. En ik start wel met cap over muts, maar het gaat altijd zo jeuken...dan doe ik hem af..anders loop ik weer een hele dag/avond te krabben. Ik heb nu een "motorhelm muts" besteld..die schijnen niet te kriebelen, en dan gaat capje weer gewoon 100% op. Rest mag iedereen het zelf weten. Ieders eigen hoofd, leven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:50

sporter schreef:

En je paard kan niet vallen?

SkyenPixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:51

ik rij thuis ALTIJD zonder cap, en bij les moet je een cap op dus dan doe ik dat ook, en op wedstrijden ook.!!
Waarom ik zonder cap rij is omdat het lekkerder rijd vindik, van zo'n cap krijg je hoofdpijn. en als het lekker weer is lekker de wind doorje haren.. *D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:54

Een helm is niet zweterig en daar krijg je geen hoofdpijn in. Dat is ook meestal een teken dat je cap gewoon te klein is.
sporter schreef:
Nee tuurlijk niet. Als je in de auto zit zonder gordel word dat ook gewoon vergoed :S

Echt? Jee, dat vind ik wel erg hoor. Dat strijkt dan toch met de verplichting?
Ik vind dat nou echt iets van eigen schuld dikke bult hoor. Dan maar voor de gevolgen opdraaien als je zo bewust zonder gordel/cap rijdt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:54

Ik rij altijd met cap! En tegenwoordig ook met BP :o

Ik heb in mijn jongere jaren wel vaak zonder cap gereden }:0 Nu ik ouder ben en kinderen heb ben ik me meer bewust geworden van de gevaren. Niet dat ik slechter ben gaan paardrijden! Maar omdat een ongeluk in een klein hoekje zit!
HEt geeft geen garantie maar je bent wel beter beschermd EN je kan na een ernstig ongeval nooit zeggen: Had ik maar...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:55

Lusitana schreef:
sporter schreef:

En je paard kan niet vallen?

Voor die tijd ben ik er al lang afgesprongen.

Gangsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:56

Mensen die zonder cap rijden zijn IMO gewoon onverantwoord bezig. Net als mensen die zonder gordel rijden. Ik rijdt ALTIJD met cap. Dit is ook verplicht op onze stal evenals voor mijn klanten!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:57

Lusitana schreef:
Een helm is niet zweterig en daar krijg je geen hoofdpijn in. Dat is ook meestal een teken dat je cap gewoon te klein is.
sporter schreef:

Ik vind dat nou echt iets van eigen schuld dikke bult hoor. Dan maar voor de gevolgen opdraaien als je zo bewust zonder gordel/cap rijdt.

Nou, hier zou ik maar niet te zeker van zijn!
Reken maar dat een verzekering gaat bekijken of je wel of geen gordel hebt gedragen als je b.v. hersenletsel hebt opgelopen ;) Het zal vast niet gebeuren dat je niets vergoed krijgt, maar een deel zal zo maar voor jou kunnen zijn!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:58

Lusitana schreef:
sporter schreef:

Nee tuurlijk niet! Je idee klinkt heel leuk. Maar waar houd het op? Ik bedoel overgewicht is 1 van de dingen die het meeste geld kost. Word je niet meer geholpen bij hart en vaatziekte als je wel eens bij de Mac komt? Gaan we mensen met annorexia niet meer helpen? Stoppen met eten doe je toch echt zelf.

Vjestagirl

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:59

Anorexia is een ziekte, en daar kun je net zo min iets aan doen als het krijgen van de griep

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:00

No_No schreef:
Lusitana schreef:

Nou, hier zou ik maar niet te zeker van zijn!
Reken maar dat een verzekering gaat bekijken of je wel of geen gordel hebt gedragen als je b.v. hersenletsel hebt opgelopen ;) Het zal vast niet gebeuren dat je niets vergoed krijgt, maar een deel zal zo maar voor jou kunnen zijn!

Dan mag je mij een zaak laten zien waarbij dit de uitkomst is. Want als dit het geval is moet daar ergens bewijs voor zijn dat zou ik graag zien.
Laatst bijgewerkt door sporter op 29-11-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:00

Vjestagirl schreef:
Anorexia is een ziekte, en daar kun je net zo min iets aan doen als het krijgen van de griep

Dan klopt dat niet. Het andere is nog steeds wel van toepassing. Misschien kun je daar op reageren :Z

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:02

Ik vind sporter wel erg grappig :')

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... egels.html

Even googelen :D

ik plak het er wel even onder:

Verzekeringsmaatschappij
Als u tijdens een ongeluk geen autogordel draagt, kan dit consequenties hebben voor de vergoeding van de verzekering.

Laatst bijgewerkt door No_No op 29-11-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:04

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:06

sporter schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan klopt dat niet. Het andere is nog steeds wel van toepassing. Misschien kun je daar op reageren :Z

Welk andere? Over te dik zijn? Ik zal ff wat artikelen voor je zoeken, geef me een half uurtje.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:08

Vjestagirl schreef:
Welk andere? Over te dik zijn? Ik zal ff wat artikelen voor je zoeken, geef me een half uurtje.

Ik vraag toch nergens om artikelen over te dik zijn :S Ik zeg waar ligt de grens. Geen we mensen met hart en vaatziekte die wel eens bij de Mac komen niet meer helpen?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:12

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:14

sporter schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vraag toch nergens om artikelen over te dik zijn :S Ik zeg waar ligt de grens. Geen we mensen met hart en vaatziekte die wel eens bij de Mac komen niet meer helpen?

http://kateharding.net/faq/but-dont-you ... unhealthy/

Mac Donalds eten is alleen ongezond als je het vaak eet. Net als heel veel dingen kan het prima passen in een uitgebalanceerd en uitgedacht dieët.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:16

Vjestagirl schreef:
Mac Donalds eten is alleen ongezond als je het vaak eet. Net als heel veel dingen kan het prima passen in een uitgebalanceerd en uitgedacht dieët.

En wie gaat bepalen wat vaak is en wat niet? En welke hoeveel heid mag je eten voor het niet meer vergoed hoeft worden volgens jou?