De rotste opmerking die je ooit hebt gekregen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:35

Uums schreef:
en dat ruintjes van 10 toch zeker nooit Rhino hadden, pfffffffffjew. Blunder!

Jammer genoeg heeft mijn ruin toen hij 10 was wel rhino gehad, en het maar ternauwernood overleefd.
Die blunderveearts was dus zo gek nog niet, en de paardenveearts weet ook niet alles.
Gelukkig is mijn paard helemaal 100% geworden, maar ik had al toestemming van de verzekering om hem af te laten maken.
Om met Appie Happie te spreken: Zeg nooit nooit Knipoog

Kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:42

Hai toen ik voor het eerst op wedstrijd ging met mijn tinker Kick, zei iemand die ik ken (ik noem geen namen) die op haar mooie dressuurpaard zat tegen mij:
Bloos! Goh het is weer eens wat eens he een schillenpaard, van wie is dat mormel nou weer!!!!! Bloos!
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Echt ik was zooooo boos, mijn arme Kickje.
Als ik nou gewoon blij ben met mijn tinker.... En trouwens ik had 2 winstpunten en zei 1, gna gna.

Dus aan iedereen: Ookal rijd je op een lelijke pony van 35, die geen cent waard is. Als hij of zij lief is is hij/zij goud waard! OK dan!

Veronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:39

Had vandaag weer een leuke opmerking, heb jij een mini paard, zeker wel de kleinste hier. Het is een fjord van 136,5 dat kan toch!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:10

Van een toeschouwer toen ik met een bonte eerste premie merrie rondliep op de keuring: Het is dat er nog geen horens op zitten, maar anders was het net een koe

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:52

Helaas kreeg ik vandaag ook een rotopmerking van de juri. Ik ging na mijn proef vragen of hij nog tips had over het rijden. Hij eventjes denken, wie ik was. (Ik hoop dat hij de verkeerde voor zich had...) zegt hij, "ja meer impuls, maar dat heb ik op je coupon geschreven, en verder niet veel commentaar." Toen praatte hij nog verder, "ja je bent wel te stevig voor je pony, je moet maar eens aan een paard gaan denken." En verder zei hij nog " tja, niet iedereen kan voorop staan, t'is een mooie sport..."
Nou toen was de prijsuitrijking blablabla.... Op de 4e plaats met 155 punten blablabla... Ik was blij want dan moest ik wel een winstpunt hebben. "Ow eh... Hier een ex-aeqo..." Tja, en dat was ik. Echt een domme fout, mensen blij maken, en dan toch weer teleurstellen...

Maar dat ik te stevig ben en maar een paard moet kopen... NEEEEEE!!!!!
Ik ben 1.64 en rij op een brede E-pony van 1.51 en ben echt niet dik of stevig...
Toen ik eventjes alleen was moest ik toch wel beetje huilen... Als zo'n man dat vindt moet hij het maar eventjes voor zich houden, want aan zo'n tip heb ik niet veel.....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:32

Het enigste wat ik me kan herinneren (toen mijn tanden nog naar voren stonden)

Kijk: een paard op een paard!

Verder kan ik me helemaal niks voor de geest halen van nare opmerkingen? Wel veel complimentjes! Oh wacht, wel nog een. Van een man die de verenigingslessen geeft.

(Ik wil super graag naar deurne en ik doe er álles voor en dat weet hij ook) Zei hij laatst in de les toen Okkie heel vervelend was door de vliegen (lees: bokken, wegspringen etc. etc.) Toen ging hij achteruit lopen en ik gaf hem flink been. Zegt die instructeur.

"JIJ wilt graag naar Deurne Verward ? Leer dan eerst maar fatsoendelijk hulpen geven want als jij daar zo been geeft kom je er dus nooit!"

Ik werd best kwaad van binnen omdat ik hem gewoon flink aanspoorde anders zat ik aan de andere kant van het schot van de rijbak, wat me nou ook net niet de bedoeling lijkt.

Dus ik zei:"Hoe moest ik dat dan oplossen? Met mijn benen toch zeker?"

Hij:"Nou door hem een tik te geven."

(hij is heel gevoelig voor de zweep, soms rijd ik met een maar dan moet ik hem gewoon stilhouden en werkt hij super)

Ik:"Nee bij hem niet, bij een ander paard misschien maar bij hem werkt het alleen ave-rechts en fokt hij zich nog meer op."

Hij:"Luister nou maar naar mij want ik heb Deurne al af en jij moet er überhaubt nog zien te komen!"

Ik zou normaal alles aannemen van mijn instructeur maar die lessen op de vereniging is gewoon niks voor mij en mijn paard, ik ga er nou ook niet meer heen. Ik heb een jaar nou ofzo goeie lessen in België en daar neem ik ook alles van aan. Nee, dat klikt niet goed daar!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:12

Oh, met mij NF valk, Bobby, heeft zomerexceem...
Dus we hadden zijn manen afgeknipt want het zag er niet uit...
Gingen al die mensen zeggen
KIJK EEN FJORD

Naja ik lag altijd maar om die opmerkingen hoor....
Ook over die C pony (staat al in dit topic)...dat ik het toch al maar zo ver geschopt heb, toen jij 11 was reed je nog geen zet hah en een C pony is echt niet makkelijker (ze kunnen immers niet bewegen volgens sommigen...grrrrrrrrrr)

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:05

Tis niet echt een opmerking maar wel banketstaaf:
Op de Kampioenschappen in utrecht werd flink gejureerd en ik had een best redelijke proef, eigenlijk best goed. maar ik had 141 en 147 punten en iedereen had die punten.
Vraagt een club genootje naar mijn punten en lacht me 4-kant uit!
( ik was niet door naar de volgende dag) en vertelde mij dat ze wel door mocht naar de volgende dag!
ja haha duhhhhh ik rijd M2 en jij B.
Uit eindelijk ben ik 7e geworden (van de 9)( ja dan wel van de 50 maar ik rijd hoger Haha!) in het M2 en zij 15e in de B.
Sorry hoor maar je hoort gewoon iemand niet uit te lachen om de punten die hoger dan jezelf rijd. ( als ze nou Z was geweest ooooookey)

Zij moet nog mara eens in het M zien te komen!!!!!!!!!!!!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:40

biepp schreef:
opmerking van een clubgenootje (toen mijn pony nog mijn verzorgpony was):
"Die knol van jou is echt zooo lelijk, je mag al blij zijn als je ooit de L haalt."
(en inmiddels zijn we M, muhahaha Tong uitsteken )

opmerking van het zelfde clubgenootje toen ik bij haar (zij was L springen met haar pony en ik Groen) in de springles mocht omdat mijn pony het zo netjes deed:
'geez waar slaat DAT nou op, jij met je goedkope knol in MIJN les Boos! '
(inmiddels ben ik L springen met mijn pony en is zij wegens teveel weigeringen teruggezet van de L naar de B Haha! )

opmerking van een jury afgelopen zaterdag:
'nou als ik geweten had dat je met deze winstpunt naar de M mag, had ik hem je nooit gegeven'

opmerking van iemand toen ik een buitenrit aan het maken was:
'he! dat is een haflinger!!!'
'niet!!' Boos!
'ow, dan is het een Fjord'
'neeee! Boos! '
(het is een Palomino kleurige Nrps)

Ik vraag me af wie in godsnaam jouw pony verward met een haflinger of fjord...Toch een heel ander type!
Trouwens z'n fotos gaan zien in je profiel...lijkt me een echte droompony *LOL*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:33

Van een instructrice heb ik ooit tijdens een les (ik had Valentijn nog maar net, kwam net van manegepony's en zou de week erna wedstrijd starten). .zegt ze opeens 'ja als je zo rijd word je zeker laatste' en bedankt weg zelfvertrouwen voor mijn eerste wedstrijd (was 4e trouwens).

En tijdens mijn stage bij een dressuurstal 'we hebben je een 6 gegeven, maar eigenlijk is dat nog te hoog, je toont totaal geen intresse en een baan in de paarden lijkt me niks voor jouw'

Ik had me echt kapot gewerkt, de reden die hun geen intresse noemden was dat ik niet bij het dekken kwam kijken (op zo'n KI ding) was dat ik even nog de stal waar ik mee bezig was aan het opstrooien was en daarna die kant op ben gelopen en toen waren ze al klaar.
En geen intresse was ook dat ik nooit in de rijhal ging kijken, ik kreeg de kans er niet eens voor

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:48

jeetje ....sommige opmerkingen zijn echt bot !!!!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:06

Met mijn vorige verzorgpaard reed ik mee op de clubkampioenschappen. Toen ik ging losrijden kwam er iemand naar me toe: "Rijd jij ook mee, met met.... dat???"
Voor de verduidelijking, Flair was afgekeurd en had twee pinnen in haar benen. Ik ben wel mooi tweede geworden, en dat met een afgekeurde knol. Eind goed al goed dus.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:02

biepp schreef:
opmerking van een jury afgelopen zaterdag:
'nou als ik geweten had dat je met deze winstpunt naar de M mag, had ik hem je nooit gegeven'

dit vind ik zooo onterrecht!!! en winstpunt krijg je toch gewoon omdat je hem verdient hebt!!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:12

Een paar jaar geleden reed een vriendin van me fanatiek wedstrijden en ik 'groomde' altijd. Die zomer gingen we naar Aerdenhout, ze startte daar voor de tweede keer M1. Bij het losrijden stond ik langs de kant, en met mij een paar van die echte kakmadams die lekker alles aan het afkraken waren wat voorbij kwam. Zo ook toen mijn vriendin langs kwam rijden, maar die hoorde het zelf ook. De opmerking was zo ongelooflijk rot, dat we hem volledig verbannen hebben!!!
Ze won daarna wel lekker allebei de M-proeven met dikke winst, hihihi, toen stonden de dames met hun bek vol tanden...

Maar ook op de bedrijven waar ik heb gewerkt heb ik veel moeten slikken, kennelijk heb ik ondertussen al een automatisme ingebouwd: rotte opmerkingen gaan het ene oor in en het andere oor er meteen weer uit.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:28

Van een heel dure dressuurinstructrice over B'elanna:

Verkoop die gruwelijk luie, eigenwijze rotknol toch aan een manege. Dat wordt nooit een sportpaard.

Mijn wraak: ze is uiteindelijk toch een sportpaard geworden Lachen

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:17

haha kan me zo gouw niks meer herinneren maar wel 1tje van de hoefsmid:
ga eens aan de kant met die haflinger!!
"is geen haflinger"
Nou ga maar aan de kant dan met die fjord!
"is geen fjord"
Nou wat dat ook is ga toch maar aan de kant!
"is een nrps pony!"

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:30

toen ik Camble net had, kwam er iemand (lees kennis van mn ouders bah)
Ten eerste zei die, wat is dat een klein mormel (ze is 1m70 en hun pony 1m45 of kleiner..)
Ten tweede, ik vroeg iemand, wil je me helpen met dat hoofdstel, want ik weet niet echt of het goed zit. En dan zei die op iets : je paard heeft maar een scheve kop
Goh toen was ik kwaad! zijn paard is jonger dan Camble en ziet er 10 keer ouder uit, en dat zei hij omdat het bit niet gelijk getrokken zat..
Niet denken dat Camble lelijk is, want ik krijg vaak opmerkingen Mooi paard.. Lachen
Ten derde, in de piste (er is alleen een buitenpiste) moet er iets zijn waar alle paarden soms van schrikken. Niemand weet wat maar ok.. Camble had zo een dag dat er dus iets heeeel eng stond.. Dus ze loopt er bang voorbij en springt 5 cm ofzo Lachen opzij.. Zegt er iemand tegen mn vader, Goh nu dacht ik dat ik een vriendin had om mee buiten te wandelen..
Als ze echt moet voorbij die plaats rijden doet ze het zonder er eens op te letten. Mensen met hun commentaar => bah

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:53

Over mijn vorige paard heb ik twee keer de opmerking gehad dat hij beter naar de slacht kon... Scheve mond De eerste keer was t een moeder van een vriendin van me die dat zei toen ik m gekocht had maar zij vlak daarvoor getuige was geweest van een van zijn boksessies. De hele familie vond t belachelijk dat mij dat paard was verkocht, vandaar. En toen ik inderdaad een week later in t bos op de grond lag en mijn paard 5 minuten later van de 80-km weg moest halen was er een voorbijganger die zich - wel terecht natuurlijk - rot was geschrokken en zei dat dat beest levensgevaarlijk was en naar de slacht moest. Hij was ook niet makkelijk maar eerder bang dan gemeen. En zo'n opmerking te krijgen over jouw grote liefde, da's echt niet leuk...!!!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:46

Ik heb er niet zo heel veel last van, maar heb wel een paar opmerkingen naar me hoofd gehad.
Ik heb een verzorgpaard, die had vroeger m2 gelopen, maar na zeven jaar door haar eigenaaresse gereden te zijn liep ze nauwelijks groen. Ze was megadik en super vies en verslonst . Ik had me ingeschreven voor wedstrijd vlak na de zomervakantie zodat ik haar goed kon trainen. Had me ingeschreven voor de B, wordt ik notabene opgebeld of ik niet beter groen kon starten Boos! . Maarja ik ben wel mooi tweede van de 24 geworden met 163 pnt. Haha!

Nog een. Ik kan niet op mijn paard rijden omdat ze een afwijking aan haar achterbeen heeft. Zeg iemand, als ik jou was zou ik hem naar de slacht doen. Naja ze is veel te lief Lovers

silco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:02

Randy01"]
[quote="CGJ12 schreef:
Die dierenarts was tenminste wel recht-door-zee.

Ik heb meegemaakt dat na niet-goedkeuring aan de dierenarts gevraagd werd wat de waarde dan WEL was......

......."eerlijk?" vroeg ie..............KILOPRIJS.....1,50 Euro (schoon)

Dat kan bot overkomen, maar wel eerlijk.

Recht door zee kan ik waarderen maar het ligt wel aan de manier waarop. Zoiets zég je gewoon niet, hij had het anders kunnen formuleren. Als dierenarts zijnde ga je met dieren om, maar je hebt ook met de eigenaar en daarbij behorende emoties te maken. Wat geeft hem het recht om te beoordelen of mijn paard leuk is voor in de achtertuin en meer niet?
Helemaal omdat ik hem 2 dagen erna (na het weekend) door een andere dierenarts klinisch heb laten keuren, werd door hem gewoon goedgekeurd (ook voor de verkoopprijs die ik vroeg). Belachelijk.

Noot: betreffende dierenarts staat erom bekend (wist ik toen nog niet) en zijn klantenbestand loopt terug maar het klachtenbestand loopt op!
[/quote]

Maar een klinische keuring heeft toch ook helemaal niks met de verkoopprijs te maken???
Hij is klinisch GOED of NIET goed!! Want als jij dan een paard zou kopen dat niet zoveel hoefde te kosten, dat hij eigenlijk niet helemaal 100% hoefde te zijn?!!?!?!?!

Groetjes Inge

silco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:08

Ik heb dat ook meegemaakt, ik had een pony gekocht en die was verwaarloosd. En toen zeiden mensen: "meisje meisje, ik zou die knol ng niet willen al kreeg ik er fl.1000 bij!!"
En die man waar ik toen gestalt stond, die zei steeds: "je kunt hem beter verkopen, want daar bereik je niks mee, je mag blij zijn als je in het L komt!!"

Maar ja, wat heb ik met "die knol" bereikt:
- NCB-kampioen klasse M1 M2 Z1 Z2
- NKB-kamipeon klasse M2 en Z2
- 8e NK Nijmegen Junioren (paarden)
- 3e kur op muziek Z1 INDOOR BRABANT ( paarden)

Nou als dat niet genoeg is?!?!?! Tong uitsteken
EN hij is ook nog verkocht naar florida als Grand Prix paard!! *LOL*

(paarden)= ik heb 2 seizoenen bij de paarden gereden.

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:22

ik zit me hier te verkneukelen op de ongeloofelijke verhalen. daar wordt je nu blij van als je dat leest. laat die mensen een poepie ruiken *LOL* OK dan!

zelf heb ik nooit negeatieve opmerkingen gehoord over mijn rijstijl of de paarden die ik reed maar dat zal dan wel achter m'n rug vaak genoeg gebeurd zijn (of gebeuren).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:35

Ik sta er werkelijk van te kijken wat ik hier zo allemaal lees. Hoe kun je iemands paard toch zo afzeiken? Hoe kun je zowiezo een paard afzeiken als je echt van paarden houdt? Ik snap er niets van. MAar ja, dat is hetzelfde vind ik, als paarden "brandhout" noemen, zoals ik hier wel eens vaker lees, met name op het "wedstrijden forum" en bij "fokkerij". dat zijn ook mensen die zich paardenliefhebber noemen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:35

Kan wel wat bedenken. Mijn vorige paard was een basispaard met veel tuiger erin...
Opmerkingen inderdaad: koop eens een echt paard. Hij heeft een kronkel in zijn kop en lijkt op een ezel. En wat moet je met die zure, vieze, vuile paasei rotbok?
Nu moet ik wel zeggen dat het een eenkennig paard was. Ik kon er alles mee alleen anderen niet. Maar het blijft niet leuk om te horen. Vooral toen ik hem heb moeten laten inslapen en een western instructeur (ik rij engels..) tegen mij zei dat de wereld er een stuk beter uitzag nu mijn paard dood was. Hij had het verdiend en hij had veel eerder dood moeten gaan. Huilen

Toen heb ik wel even gehuild maar dacht later.. hier sta ik boven. Stomme onwetende mensen.

Mij maakt het echt niet uit waar je mee aankomt. Als jij lol hebt op je paard en je bent goed er voor dan zal mij alles worst wezen. Waarom kunnen andere mensen niet zo denken.
Als jij schik hebt met je paard dan maakt het toch niet uit hoe zo'n paard er uit ziet?

Nu heb ik een paard die best goed eruit ziet. En ik ben ook heel blij met hem. Hij is heel eerlijk. als ik wat verkeerd doe in het rijden krijg je dat wel weer terug. Hij bokte me een keer eraf. Zegt een beginnend instructeurtje... Wat een vieze vuile flikker, ik zou hem maar verkopen als ik jou was want dit wordt nooit wat.

Na ja slaat nergens op. Ik maakte een fout ja en hij bokte daardoor. Maar goed. Toen had ik hem net nu zijn we twee jaar verder en zei ze sorry omdat ze het fout had gehad.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 07:44

het is niet echt een rotopmerking maar best een grappige, een tijdje geleden had iemand over mijn vrij witte tinkerhengst geschreven: Chakotay is zo lelijk wit dat hij daardoor best wel weer mooi is, verder hoor ik op manege's vaak opmerkingen als, wat is dat voor een beest, ga eens aan de kant met dat beest, toch altijd gedacht dat ik een paard had, verder zijn de volgende opmerkingen ook niet v/d lucht: kijk, een koepaard, zet je knol maar bij de koeien, voelt ie zich thuis, is dat een bonte fries mevrouw?, enz enz enz. Huilen