Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:00

Die heb ik nog nooit gezien.
Lijkt me heel lekker warm, maar moeten ze laarzen dan niet 2 maten groter?
Die wollen inlegzooltjes maken ze al een maat kleiner, laat staan als er bovenop je voet ook nog een laag zit. :)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:02

asjemenou schreef:
Die wollen inlegzooltjes maken ze al een maat kleiner, laat staan als er bovenop je voet ook nog een laag zit. :)

Nou dat was dus het probleem. Het voet gedeelte van mijn thermoboots zijn te groot, daarom leek me dit wel handig. Lekkere warme opvulling,
Maar ik heb wel ergens gezien maar waar geen idee mee

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:27

Vandaag bij de zeeman een fleecevest gekocht voor 8,-. Gekocht in mijn pauze op werk en de verwarming deed het niet goed dus het was daar erg koud, dus ik heb hem meteen getest en hij is echt heel warm (ik had het op kantoor gewoon te warm terwijl ik de hele ochtend had zitten mekkeren dat het zo koud was). Ook tijdens het naar huis lopen (glijden) van het station naar huis heb ik het niet koud gehad, maar dit kan ook door de angst komen aangezien ik doodsbang ben om te vallen ;).

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:30

Afgelopen zondag ben ik met -5 vertrokken te paard. Ik heb het niet koud gehad met: legging, daarover rijbroek en skisokken. Thermoshirtje, coltruitje, vest, sjaal, winterjas (winddicht) en handschoenen. Ik heb altijd snel last van koude voeten, maar met skisokken heb ik nergens last van.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:33

Wendel schreef:
asjemenou schreef:

Nou dat was dus het probleem. Het voet gedeelte van mijn thermoboots zijn te groot, daarom leek me dit wel handig. Lekkere warme opvulling,
Maar ik heb wel ergens gezien maar waar geen idee mee

Zijn bama sokken dan niet iets http://www.bama-tana.com/nl/Brands/Bama ... +Extra.htm

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:41

_Dune_ schreef:
Afgelopen zondag ben ik met -5 vertrokken te paard. Ik heb het niet koud gehad met: legging, daarover rijbroek en skisokken. Thermoshirtje, coltruitje, vest, sjaal, winterjas (winddicht) en handschoenen. Ik heb altijd snel last van koude voeten, maar met skisokken heb ik nergens last van.

Ik ben met de kids op de fiets mee geweest met een bosritje. Vorig jaar heb ik bij de kringloop een skibroek gekocht voor 3 euro :D daaronder een een spijkerbroek en een thermo legging bij de action vandaan aan mijn voeten een paar moonboots een thermo shirt bij de action vandaan en een gewatteerde trui die ik al jaren heb daaroverheen een waxjas om mijn nek zo'n tunnelvormige fleecesjaal die je ook als capuchon kan gebruiken. Man man man wat had ik het warm.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:45

Jullie werken allemaal niet hard genoeg, dat is de beste remedie! :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:08

yvonnedv schreef:
Ik ben met de kids op de fiets mee geweest met een bosritje. Vorig jaar heb ik bij de kringloop een skibroek gekocht voor 3 euro :D daaronder een een spijkerbroek en een thermo legging bij de action vandaan aan mijn voeten een paar moonboots een thermo shirt bij de action vandaan en een gewatteerde trui die ik al jaren heb daaroverheen een waxjas om mijn nek zo'n tunnelvormige fleecesjaal die je ook als capuchon kan gebruiken. Man man man wat had ik het warm.

Ben benieuwd hoe je er donderdag (voorspelling overdag -8!!!) uit ziet :D!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:08

Ik heb in mijn bed lekker mn elektrische deken aan :), geweldige.uitvinding :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:20

Hebben jullie nog tips over een goede muts die ook over de oren heen gaat. Niet die mooie voor over je cap heen eerder uit dit topic. Maar een voor direct op je hoofd.
Ik heb ook ooit een hoofdband gezien die een beetje flapjes eraan had voor over de oren. Maar dat model kan ik ook nergens meer vinden. Iemand enig idee?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:18

Martine_R schreef:
Girassol, zijn die handschoenen zo warm dat je er een uur buiten mee kan rijden met -4 zonder koude handen te krijgen? :) Want dan ga ik ze halen..

Ik had er een uurtje mee gereden in een binnenbak bij 0 graden en dat ging in ieder geval goed. (1 wand is tijdelijk een heel stuk open dus het is wel vergelijkbaar met de temperatuur buiten.) Maar het is denk ik niet voor iedereen hetzelfde, de een kan beter tegen kou dan de ander dus ik kan je niet garanderen dat deze handschoenen voor iedereen fijn en warm zijn ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:27

Darkness85 schreef:
Hebben jullie nog tips over een goede muts die ook over de oren heen gaat. Niet die mooie voor over je cap heen eerder uit dit topic. Maar een voor direct op je hoofd.
Ik heb ook ooit een hoofdband gezien die een beetje flapjes eraan had voor over de oren. Maar dat model kan ik ook nergens meer vinden. Iemand enig idee?

Van het merk Asics heb ik er ook eentje.
Denk dat je er zo-eentje bedoelt.
http://www.snelaanbieding.nl/Asics-Gel- ... oen/571449

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:11

Darkness85 schreef:

Ik heb er zo een
Afbeelding
maar die is vaak te warm

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:03

Afbeelding
Goed kijken hoor!
Ik heb deze, de Kamikaze van Barts met glimmend bruin stofje aan de buitenkant! heerlijk warm!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:15

Ja zo'n piloten muts is idd ook een goed idee. Maar dan moet je wel een goeie hebben neem ik aan. En niet zo'n goedkoop nylon ding van de markt... :Y)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:24

Girassol schreef:
Martine_R schreef:
Girassol, zijn die handschoenen zo warm dat je er een uur buiten mee kan rijden met -4 zonder koude handen te krijgen? :) Want dan ga ik ze halen..

Ik had er een uurtje mee gereden in een binnenbak bij 0 graden en dat ging in ieder geval goed. (1 wand is tijdelijk een heel stuk open dus het is wel vergelijkbaar met de temperatuur buiten.) Maar het is denk ik niet voor iedereen hetzelfde, de een kan beter tegen kou dan de ander dus ik kan je niet garanderen dat deze handschoenen voor iedereen fijn en warm zijn ;)

Ik denk dat ik ze ook ga kopen en er een paar zijden handschoentjes onder doe, dan moet het goedkomen :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:27

Darkness85 schreef:
Ja zo'n piloten muts is idd ook een goed idee. Maar dan moet je wel een goeie hebben neem ik aan. En niet zo'n goedkoop nylon ding van de markt... :Y)

Het zal allicht iets helpen!

Ik heb er dus 1 van Barts. Mocht iemand ook zoiets willen, kijk even of je de kindermutsen past, schelen bijna de helft in de prijs!
(ik heb hem geloof ik voor ong. 23,-, maten voor volwassenen vanaf 39,-)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 11:32

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:37

@ IMJ: Eeeh.. Een kindermaat gaat zeker weten niet passen... :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:43

Oh gister had ik het al zo onwijs koud toen ik fietse, ik had fleecehandschoenen aan maar mn vingers waren alsnog blauw van de kou. Nu heb ik vandaag een panty daarover mn broek en dikke sokken. Een thermoshirt met lange mouwen en een fleecetrui, hopen dat t zo een beetje te doen is anders weet ik echt niet wat ik nog aan kan? Het moet allemaal ook nog passen met een jas erbij :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:45

Afbeelding

:Y) :Y)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:54

Ik heb heerlijk warme (en waterdichte!) handschoenen van Sealskinz, ze zijn nu zelfs in de aanbieding: http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... ng/305508/
Echt een aanrader, ik doe er alles mee, van rijden tot ijs uit de waterbak halen.

Verder wil ik nog een goede thermolegging gaan aanschaffen. Nu heb ik zo'n lange witte opa-onderbroek aan die mijn vriend nog had liggen haha, maar die is eigenlijk niet warm genoeg.
Maakt het nou echt uit of je zo'n thermolegging bij de Hema haalt of dat je er één van een gerenommeerd merk als Falke of Odlo koopt?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:57

@ Rieja: Ik vroeg me al af of die handschoenen wat waren. Maar ze zijn dus echt lekker warm? En rijden gaat ook wel redelijk? Of zijn ze erg stug?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:16

Darkness85 schreef:
@ IMJ: Eeeh.. Een kindermaat gaat zeker weten niet passen... :D

Veel hersenen = groot hoofd hè? :D
Dat dacht ik serieus ook.. maar vond de kleur zo leuk en die hadden ze niet op voorraad in volwassen maten destijds.
Om te zien hoe de kleur stond toch maar opgedaan.. verbaasinwekkend..hij pastte! ;-)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:22

Ik heb gister bij de kruidvat een heerlijke muts gekocht met klepje voor 4 euro.
En bij Euroland Fleecehandschoenen voor 1,50 :D
Verder heb ik zelfgebreide sjalen, ook lekker warm... en heeeeel veel truien over elkaar :')