Afspraken met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:32

1 keer in de week moet ze stofzuigen , En minimaal 3 keer in de week koken en op zondag mee naar de kerk :D

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:36

Mijn paard weigerd steeds het contract terug te sturen met handtekening.... :list: -O- ^)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:37

Circel schreef:
Mijn paard weigerd steeds het contract terug te sturen met handtekening.... :list: -O- ^)

Ik zou hem voor de rechter slepen ~~}>

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:37

Specials schreef:
Circel schreef:

Ik zou hem voor de rechter slepen ~~}>

Dat is inderdaad stap twee.

We zitten nu nog in de fase: ik geen contract, jij geen wortels.

Maar vooralsnog bitter weinig resultaat...

Dilan1993

Re: Afspraken met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:39

Circel: ik stel relatieterapie voor

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:39

Geen wortels?! :oo
Ben je gek ofzo, Gewoon helemaal geen voer meer geven!!!
Jij eerst je contract en dan hij pas weer eten , Komop zeg je laat je paard toch zeker niet winnen :(:)

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:40

oh

-O-

dus ik ben gewoon te soft?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:47

Ja tuurlijk !!
Zo loopt hij over je heen en kan je fluiten naar je contract !!
Hop, Nu er heen en hem voor eens en altijd duidelijk vertellen wat de bedoeling is en niet over je heen laten lopen!!

Waar is je ruggegraat gebleven?? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:48

Hij wordt het snelste mak als je even geen water meer geeft }:) .

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:52

Ik wist wel dat ik te vroeg gestopt was met grondwerk...

Hopeloze paarden krijg je daarvan :+

*gaat ruggegraat zoeken*

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:54

Circel schreef:
Ik wist wel dat ik te vroeg gestopt was met grondwerk...

Hopeloze paarden krijg je daarvan :+

*gaat ruggegraat zoeken*

kijk even achter je kast ;) daar ligt ie misschien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:55

Yep, je moet nog wat met je leadrope rondslingeren, met je wortelstok zwaaien en onderwijl wat spreuken prevelen.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:27

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 24-04-25 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:04

Afspraken met mijn paard:
-niet bovenop Mensch springen (ook niet als dat patatbakje heul eng is en je haar het liefste naar voren zou schuiven om te kijken of ze dan vermoord wordt of niet)
-niet Mensch als krabmeubel gebruiken (ook al maakt ze dan zo'n grappige geluiden en zie je niet in waar Het anders nut voor heeft)
-Niet een sprintje inzetten als Mensch nog aan de andere kant van het touwtje hangt (en zeggen "maar ik was je vergeten" telt niet)
-Niet op Mensch kauwen of dansen (smaakt toch niet lekker en Mensch kan ook hard terugdansen :+ )
-Niet stiekem de stal uitlopen als Mensch heeft gezegd dat je moet blijven staan (ja, ze heeft ECHT ogen in haar achterhoofd)
-Niet over Mensch heenlopen als ze voer brengt (goed personeel is moeilijk te vinden, zeker voor wat betreft de catering)

Afspraken van mijn paard met mij:
-Personeel dient 24/7/365 op afroep beschikbaar te zijn. Op afroep dient men letterlijk te nemen (het beest krijst als Ma Tokkie)
-Er dient ten alle tijden een ruime voorraad luxe voedsel beschikbaar te zijn. Hetzelfde geldt voor water; water ouder dan 8 uur is niet acceptabel en dient alleen om (als gepaste wraak) hooi in te soppen zodat het eruit ziet als de spinazie die Mensch aan haar Manmensch voorzet (en die hij stiekem weggooit omdat het waarschijnlijk hetzelfde smaakt als natgesopt hooi)
-Het is extreem wreed om een emmer slobber om de hoek van de stal te plaatsen. Verstoppen is zinloos, ik WEET dat hij er staat en ik ZAL hem krijgen ook. Bespaar jezelf een ontwrichte staldeur en mij een boel werk en geef het gewoon. Hetzelfde geldt voor wortels, appels, brokjes, hooi, haver en andere eetbaren.
-Je bespaart jezelf een heleboel irritaties als je me gewoon meteen geeft waar ik zonder enige twijfel recht op heb*. Jij wilde toch zo nodig een paard?
*Datgene dat door Paard bestemt wordt als Grondrecht (zie alle voorgenoemde punten).
-Paardrijden is GEEN sport. Je kunt jezelf wel wijsmaken dat het dat wel is, maar ben jij degene die met zo'n laaf op je rug rond moet sjouwen? Je kunt me op zijn minst compenseren (denk Voer! en massages) voor alle ellende. En oja:
- Ik heb net zo'n hekel aan sporten als jij dus als jij niet moe wordt, dan word ik het ook niet ;)

Deze punten zijn nogal eens onderwerp van onderhandelingen :+
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 25-11-10 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:08

nolanlover schreef:
in de stal blijven als de deur open is, er uit als ik het zeg.
Weer terug de stal in op commando en ook zelf de deur sluiten! (scheelt mij mooi werk ;))

Verder stil staan bij het op stappen, maar ook als ik bijv een hindernis er weer op wil leggen.

Maakt hij hem dan ook niet zelf open? :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:47

kjoetie schreef:
-niet bovenop Mensch springen (ook niet als dat patatbakje heul eng is en je haar het liefste naar voren zou schuiven om te kijken of ze dan vermoord wordt of niet)
-niet Mensch als krabmeubel gebruiken (ook al maakt ze dan zo'n grappige geluiden en zie je niet in waar Het anders nut voor heeft)
-Niet een sprintje inzetten als Mensch nog aan de andere kant van het touwtje hangt (en zeggen "maar ik was je vergeten" telt niet)
-Niet op Mensch kauwen of dansen (smaakt toch niet lekker en Mensch kan ook hard terugdansen :+ )
-Niet stiekem de stal uitlopen als Mensch heeft gezegd dat je moet blijven staan (ja, ze heeft ECHT ogen in haar achterhoofd)
-Niet over Mensch heenlopen als ze voer brengt (goed personeel is moeilijk te vinden, zeker voor wat betreft de catering)

-Personeel dient 24/7/365 op afroep beschikbaar te zijn. Op afroep dient men letterlijk te nemen (het beest krijst als Ma Tokkie)
-Er dient ten alle tijden een ruime voorraad luxe voedsel beschikbaar te zijn. Hetzelfde geldt voor water; water ouder dan 8 uur is niet acceptabel en dient alleen om (als gepaste wraak) hooi in te soppen zodat het eruit ziet als de spinazie die Mensch aan haar Manmensch voorzet (en die hij stiekem weggooit omdat het waarschijnlijk hetzelfde smaakt als natgesopt hooi)
-Het is extreem wreed om een emmer slobber om de hoek van de stal te plaatsen. Verstoppen is zinloos, ik WEET dat hij er staat en ik ZAL hem krijgen ook. Bespaar jezelf een ontwrichte staldeur en mij een boel werk en geef het gewoon. Hetzelfde geldt voor wortels, appels, brokjes, hooi, haver en andere eetbaren.
-Je bespaart jezelf een heleboel irritaties als je me gewoon meteen geeft waar ik zonder enige twijfel recht op heb*. Jij wilde toch zo nodig een paard?
*Datgene dat door Paard bestemt wordt als Grondrecht (zie alle voorgenoemde punten).
-Paardrijden is GEEN sport. Je kunt jezelf wel wijsmaken dat het dat wel is, maar ben jij degene die met zo'n laaf op je rug rond moet sjouwen? Je kunt me op zijn minst compenseren (denk Voer! en massages) voor alle ellende. En oja:
- Ik heb net zo'n hekel aan sporten als jij dus als jij niet moe wordt, dan word ik het ook niet ;)

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap me op!!!!! _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:33

kjoetie schreef:

Met jouw paard kan ik praten _O- _O- :')

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:37

Behalve dat mijn paardje altijd moet luisteren en zich netjes en respectvol moet gedragen (wat ze ook echt doet), zijn er een paar dingen/afspraken waar ze zich wonderwel aan houdt.
Zoals niet de stal in als ik nog aan het uitmesten ben (ze wacht ook echt tot ik knik en ja zeg);
Als ik mijn armen naar buien strek met gebalde vuisten, krijgt ze geen aandacht meer en mag ze weer 'los' zijn (zodat ze niet voor het draadje blijft smeken om aandacht)
Als ik fluit, is het plastijd. Dan zoek ik een plekje waar het niet spettert, en daar mag ze dan plassen. Doet ze ook altijd! Heel handig.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:42

Kjoetie .. echt geweldiiig :D heeft ie echt de staldeur ontwricht :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:54

sssttt, bij mij thuis tot dusver nog niet.... op pension wel :') Ik ben dan ook extreem harteloos, want het hooi is opgeslagen naast haar stal en ze kan er dus naar kijken. Als ik dan voor de stal sta dan kijkt ze me nadrukkelijk aan, kijkt dan nadrukkelijk naar het hooi en dan weer naar mij... ze vindt me erg traag van begrip :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:39

Onze afspraken zijn heel simpel. Ik bescherm haar en verzorg haar naar mijn beste kunnen en in ruil daarvoor laat zij me heel, in de breedste betekenis van het woord. Een heel eenvoudige afspraak waar we ons beide zeer goed in kunnen vinden. Al het andere mag over onderhandeld worden, wat niet meteen zegt dat ze daarin ook altijd haar zin krijgt. Geven en nemen geld voor ons allebei, het is tweerichtingsverkeer.

BlackDriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:43

Op het moment dat je echt en serieus afspraken met je paard wil maken, is het misschien een aanrader om eens bij Boudewijn uit Oudleusen te rade te gaan.... Heb hier zelf erg goede ervaringen mee... Had een keer een hengst die de trailer niet in wou, van alle geprobeerd en op dat moment kwam Boudewijn voorbij, fluistert een paar lieve woordjes in zijn oor en hup, voor ik het wist stond hij erin!!!

annlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 02:26

kjoetie schreef:

Ge-wel-dig _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:53

Hhahaha kjoetie, goed bezig :D :D
Bij mij verschilt het per paard / per stal / per werkwijze op die stal nogal eens.
Op m'n stage had ik de duidelijke afspraken met paardenlief dat we met het voeren NIET meteen de neus in de bak staken maar even wachten totdat ik een pas opzij had gedaan.
Bij binnenkomen in de stal een pas naar achter om ruimte te maken. Wachten met de stal uitgaan totdat ik het zeg.
Dekens opdoen doe ik met veel beleid en voorzichtigheid, dreigen omdat 'deken opdoen' toch nog een negatief beeld heeft mag, daadwerkelijk raak bijten niet.
'Terug' en 'Om' zijn ook ECHT 'terug' en 'om', en niet nog even blijven staan of tegenwicht geven, of zelfs over menslief heen willen lopen. Dat was in het begin nogal even wennen voor sommige geloof ik :=
En nouja, eigenlijk ook alle andere standaard logische regels die hier al veelal genoemd worden.
Op het bedrijf waar ik vast werk laat ik ook de staldeur wel eens openstaan als ik even de beschermers naast de staldeur moet pakken, afspraak is dus blijven staan totdat ik zeg dat eruit gaan mag.
Stilstaan op de gang is stilstaan, ook als ik het touwtje om de nek heb gegooid en bezig ben met beschermers om de achterbenen/deken opbergen, etc. Uberhaupt stilstaan als ik bezig ben, ieder pasje een willekeurige kant op resulteert gewoon in consistent terugzetten.
Als we wandelen gaat dat aan een lang touw, maar als ik stilsta, staan we allebei stil, en passeren we daarbij mij dus eeecht niet.
NIET op mijn voeten staan of over me heen lopen/me omduwen. Of tegen me aanschuren. Echt, dat vind ik met stip op 1 de meest irritante gewoontes van sommige mensen die hun paard maar half opvoeden. Erger dan bijten.

Het hangt ook per paard ervanaf, er is er eentje die met de deken opdoen bij de voorsluiting nog wel eens wat wilt mopperen, maar dat mag ze van mij. Soms pakt ze dan een stuk jas vast, niet hard, amper met haar tanden, en dan laat ik haar maar. In de zomer als ik geen jas aan heb doet ze het nooit, dus ik heb er geen problemen mee..

Maar natuurlijk heeft ieder paard ook wel een eigen inbreng.. ik probeer me altijd te bedenken waarom iets gebeurt, probeer lastige situaties voor het paard te vermijden (bijv. niet op de gang naast een aantrekkelijk hooibaaltje gaan staan), en paarden mogen zich praktisch altijd uiten zolang dat geen gevaar oplevert. En er wordt praktisch nooit geslagen, ook niet bij bijten.. Natuurlijk zijn er de andere kant op ook dingen die ik voor of samen met paarden doe, maar ik geloof dat dit topic voornamelijk over het 'wat moet je paard doen'gedeelte ging :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:01

Afspraken? heb ik die dan met mijn paard? haha!

ik ben veel te lief voor hem, en hij voor mij..

ik denk dat voor iedereen het zelfde geldt dat een paard niet mag door buffelen..

en vooral stil staan bij het opzadelen en opstappen..

verder nog wel meer dingen!

Verder moet je naar het paard kijken, sommige paarden zijn wat angstig en als je die dan ''aanpakt'' ga ja alleen maar verder van de wal in de sloot..
ik denk dat je vooral veel met rust moet doen, dan dat je gelijk een rop aan het touw geeft..