[JV] Waar ergert de wedstrijdruiter zich aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:26

krunsjkim schreef:
Ik bedoel gewoon je kan toch bij het afgroeten op zijn minst even een (nep)glimlach te voorschijn toveren?

Daar ben ik het helemaal mee eens! Dat doe ik toch zelf zeker ook? Haha!

Briljante opmerking van mijn trainer toen ik ooit met mijn rampenplan-Trakehner de ring in moest met 100 kilo in elke hand wat met geen mogelijkheid op te lossen was:

"Just smile and pretend he's really light"

Dus Zep de hele proef Pling Pling

resultaat: een dikke winstpunt en een finaleplaats!

Schijnheilig concours rijden is toneelspelen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:29

Ik erger me aan weinig dingen op een wedstrijd eigenlijk.
Ja, slechte banen of losrijbaan.

Aan juryleden bijna nooit. Ik heb wel een keer gehad dat de jury idd ook zijn bolhoedje op de auto had liggen, ik kom binnen rijden, groet, jury groet terug met hoedje en ik was bij A de baan weer uit. Haha!
Maar ligt dat aan de jury? Ik vind van niet, ik vind dat mijn paard daar tegen moet kunnen, kan hij niet, maar dat is mijn probleem. (Hoewel betreffend jurylid het nu niet meer doet bij mij.)

Zit nu heel hard te denken maar kan eigenlijk niets bedenken, jakkie wat een saaie amazone ben ik zeg. Verward

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:16

Ik denk dat jij je aan een bepaald jurylid ook wel ergert, Jasmijn. Knipoog

Die wil zo onderhand dat je je paard dubbel vouwt in travers, appuyementen en schouderbinnenwaarts want overal staat 'meer LB'.
Komt je vast wel bekend voor?

Voor de rest erger ik me toch wel aan juryleden die zelf nog nooit in de betreffende klasse hebben gereden en bij een niet-progressieve overgang te abrupt zetten en dan ook nog een 1e prijs met 139 pnt. weggeven, terwijl de rest verlies heeft.

Maar dat zijn kleinigheden. Over het algemeen erger ik me meer aan de omstandigheden (zoals te klein of slecht losrijterrein) dan aan de juryleden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:29

Waar ik op mijn eerste wedstrijd erg ontdaan van was, dat er 2 ringen waren waarin gereden werd, ik was natuurlijk bloedjenerveus, dat het paard van de buurring dus 3x in-en-uit-de ring was gesprongen, over hekjes en alles heen...
Ikke maar zenuwen en kijken naar die andere proef, maar gelukkig had ik nog wel een WP gereden.

Wat ik heeel irri vind, is dat mensen je niet even voor willen lezen (voorlezer van de combinatie voor jou). Ik ben altijd alleen op wedstrijd en het is echt een heel gestress om een voorlezer te vinden! Boos!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:56

Vippie"]
[quote="Samsam schreef:
Jury's die niet opletten, Sam sprong verkeerd aan, son nam hem terug en sprong de tweede keer wel goed aan. Ze had een 5 met als commentaar ROMMELIG!

Ja wat had je dan verwacht een 7 met als commentaar: netjes gecorigeerd? Knipoog
[/quote]

Nee een 4 met als commentaar verkeerd aangesprongen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:28

Samsam"]
[quote="Vippie"][quote="Samsam schreef:
Jury's die niet opletten, Sam sprong verkeerd aan, son nam hem terug en sprong de tweede keer wel goed aan. Ze had een 5 met als commentaar ROMMELIG!

Ja wat had je dan verwacht een 7 met als commentaar: netjes gecorigeerd? Knipoog
[/quote]

Nee een 4 met als commentaar verkeerd aangesprongen!
[/quote]

Maar ze heeft hem gecorigeerd dus een 5, isse simpel.... Haha! Rij je door in de verkeerde galop dan een 4 (of eigenlijk een 8, contra is erug moeilijk maarja dat wordt niet gevraagd dus toch die 4, hihihi)
Dat ROMMELIG slaat op hoe ze hem gecorigeerd heet, niet DAT ze hem gecorigeerd heeft.
Jaja je leert wat van je protocollen.....

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:38

[quote="Fitzroy]

Die wil zo onderhand dat je je paard dubbel vouwt in travers, appuyementen en schouderbinnenwaarts want overal staat 'meer LB'.
[/quote]

Kan je mij die naam even PBén? Knipoog Ik heb een paard dat iets te makkelijk dubbel te vouwen is. Ik moet voor mijn gevoel ook zo min mogelijk buigen anders is het al teveel.
Dus bij die jury kan ik wel rijden Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:53

mee too........... Binnen komen in galop op de AC lijn is zowat een slangenvolte met 23 bogen........

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:01

CGJ12 schreef:
Ooit als jury meegemaakt:

Neem ik een eigen schrijfster mee.....babbelen we onder de proef ook even in het algemeen over de verrichting van de betreffende ruiter en zeg ik .....da's toch gewoon k#t ?

wat denk.......zet ze het gewoon op het protocol!
ik heb niet vaak een protocol zo onzichtbaar doorgekalkt.......

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! Ik zou me BESCHEURD hebben als dat op mijn protocol zou staan!!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:48

Fitzroy schreef:
Ik denk dat jij je aan een bepaald jurylid ook wel ergert, Jasmijn. Knipoog

Weet je dat ik echt geen idee heb over wie je het hebt??
Misschien als ik de naam hoor dat ik het 'oh ja' gevoel krijg, maar voorlopig even niet.
Er is idd wel een jury waarvan ik vind dat hij er niets van snapt, maar die mag geen Z, dus die bedoel je niet.
En dan nog, als ik hem als jury had, had ik altijd de grootste lol, want het protocol was altijd zo verrassend. Haha!

Maar ik geloof dat ik dan ook niet echt een goede wedstrijdmentaliteit heb. Scheve mond

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:01

Ik heb me eigenlijk maar 1x echt heel gigantisch geergerd. En dat is gelukkig heel lang geleden. Dat was toen iedereen die die dag reed een 4 op zijn briefje kreeg voor teugels op maat maken. Erachter stond: "niet de juiste manier". Toen we er uiteindelijk achterkwamen dat iedereen dat had staan was het de volgende ochtend. De goede man is nog wel gebeld met de vraag waarom, maar heeft daar nooit een bevredigend antwoord op gegeven. Heel frustrerend, vooral omdat het antwoord pas twee weken later van een ander jurylid moest komen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:23

Ach, de jury's kan ik me meestal niet zo aan ergeren. Tuurlijk is het soms frusterend als je je niet kan vinden in de punten, maar dat hoort erbij... Tenminste, zo praat ik het voor mezelf dan goed Haha!

Waar ik me wel aan kan storen zijn mijn mederuiters. Op een inrij terrein zijn ineens alle fatsoensnormen verdwenen Verward Voorrangsregels zijn ook spoorloos, er wordt niet op of om gekeken naar elkaar. Jij op diagonaal aan het strekken, een ander stapt ineens in die lijn: het paard aan de lange teugel aan het uitstappen. Dat soort dingen. Als een passerende ruiter ineens met een lange zweep uithaalt en daarbij ook ons raakt. Grr, dat soort dingen.
Je mag best een keer fout zitten, maar erken het dan en zeg sorry. Dat doe ik ook. Of als ik fout zat, sorry heb gezegd, ik de rest van het inrijden door de betreffende ruiter alsnog doodgekeken wordt... pff....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:37

organisator schreef:
Heb het ooit geprobeerd maar dat was dus levensbedreigend want de balken vlogen je om de oren

Ben ik gelukkig dus niet de enige met dat probleem!
Mijn Fries loopt ook lekker dwars door de hindernis heen als het hem niet zint. Als hij wel zin heeft springt hij als een zonnetje!

On-topic: waar ik me aan erger is juryleden die te laat komen en dan zeggen dat ze in de file stonden. En dat ik me dan afvraag: Hoe kwam jij een uur geleden dan bij het secretariaat?

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:50

Haha Lachen dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat mensen heel ver uitzwaaien met de zweep Lachen Mijn paard was altijd verschrikkelijk bang voor de zweep en dat zeg ik dan ook gelijk tegen zo iemand als die bezig is.

Een keer had ik het tegen iemand gezegd en die keek me aan met zo'n blik van: wat zeur je nou ik ben toch bezig! Nou ze heeft het geweten. De volgende keer dat ze dat weer deed schrok mijn paard zo dat zij haar de kont toedraaide en die omhooggooide. Die van mij haalt nooit uit met de benen maar ze is er toch goed van geschrokken! Ik kon er wel om lachen en ik had haar gewaaerschuwd! Knipoog

Maar inderdaad is sorry zeggen toch wel het minste wat je kunt doen wanneer je iemand 'per ongeluk' Knipoog in de weg zit.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:15

met een onderlinge wedstrijd een keer, had ik in de b 4 winstpuntn in een keer gehaald, zegt een of andere regelaar daarzo, die jury heeft veel te hoog gejureerd! en mn tegenrijder, die had 1 winstpunt! ( allebei 2 proefjes gereden ) Frusty

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:42

hihi ik eger me ook weleens, maar niet vaak.

*aan te kleine losrijruimtes
*in het binnenseizoen buiten moeten losrijden in noodweer ik moest als eerste, de 2e groep mocht toen binnen losrijden en ik was zeik nat.
*slechte ringen en losrijtereinen
*longeren waar iedereen aan het losrijden is
*je eerst op nummer moet rijden en dat je krijgt te horen als je al aan het losrijden bent dat het op aanmelding gaat grrrr
*jury auto's die tegen de berg omhoog staan geparkeert en dan ook nog eens scheef
*mensen die onder je proef door de ring heen lopen

en ja ik ken heel wat mensen die springen en hun paard eerst even longeren voordat ze erop gaan zitten.

aan jury's persoonlijk erger ik me bijna nooit, behalve als ze onderaan het protocol nog wat neer kladden wat je absoluut niet kan lezen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:13

Ik ben geen wedstrijdruiter, maar heb wel m'n paardje een keer meegenomen naar een locale open wedstrijd. Van te voren netjes gevraagt aan de organisatie of het okay was dat ik met een jong paard kwam kijken, en ze vroegen zich af waarom ik het vroeg. Deden wel meer mensen. Beestje gedraagt zich uitstekend, niets aan de hand, toch?

Nou rijden wij Western, dus ik heb het hele uur dat we er waren commentaar gehad over wat wij daar deden. "Wij wennen aan wedstrijdterreinen" was geen acceptabel antwoord blijkbaar, en er waren een aantal niet-ruiters die niet begrepen waarom een paard er uberhaupt aan zou moeten wennen...
Gelukkig wist de ringmeester ook dat ik er zou zijn, dus kon ik rustig m'n gang gaan. Netjes uit de buurt van de ringen gebleven enzo, en gelukkig ging het ook allemaal uitstekend. Paardje vond het wel interessant allemaal. Maar al die schuine blikken! En ik had nog niet eens m'n leren hoed op... Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:32

Ik erger me ook niet echt vaak op wedstrijd. Soms aan andere ruiters die menen dat ze de koningin zijn... En aan grote mannen die denken dat ze voor mogen schieten bij de juriauto als we op aanmelden moeten rijden. Tegen zo'n grote boer kan ik echt niet op! (ong. 1.64 meter)
En ik heb een keer gehad dat de juri stond te praten met iemand buiten de auto en ondertussen wel het startsein gaf. Ik groette, hij keek niet eens! (Toch nog wel een 6 voor gekregen!!!!)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:47

Waar ik me eigenlijk ook best aan kan ergeren is het niet uitkijken waar je rijd van losrijfiguren.
Vele denken altijd maar weer dat paardenmensen rijk zijn en gaan dus op zoek naar eventuele gevallen briefjes van 1000 op de grond,met als gevolg dat ze tegen je omhoog rijden.Of mensen die niet weten of links of rechts voorrang heeft en dus maar lekker voorrang nemen.Van de meeste krijg je dan ook nog eens zo'n lekkere opmerking,kun je niet uitkijken waar je rijdt? Verward Duh.......
Of ik rijd een hoog niveau dus alle B ruiters aan de kant,hier kom ik.

Of ook een hele leuke.Sommige buitenconcoursen hebben vanalles en nog wat aangesleept om het zo gezellig mogelijk te maken,met als gevolg dat je met je ring nog geen 10 meter naast een luchtkussen zit met allemaal gillende en ploffende kinderen Verdrietig

Ik heb het een keer mee gemaakt op ons eigen terrein dat er een scooterhandelaar uitgenodigd was.Deze was gevraagd om geen herrie te maken,maar liet wel even zien hoe het ding kom lopen.Dus hop achter het standje door de weg op en zo,hup langs de ringen.Leuk is dat met zo'n opgevoerd ding.Vloeken dat we deden en dat was voor hem de laatste keer dat hij als sponsor aanwezig mocht zijn.Hij begreep effe niet dat paarden niet van herrie gevallen gedient waren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:41

juryleden die gewoon duidelijk laten merken dat ze het paard niets vinden. Slechte organisatie kan ookh eel erg storend zijn, vooral als het niet opshciet, rij je al 2 uur en moet je EINDElijk je proef rijden, omdat ze tussendoor pauzes gehouden hebben e.d.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:25

Wat mij ook ergert is dat sommige juryleden geen naam onderaan de startcoupon zetten. Meestal staat er alleen het jurynummer met een krabbel onder, maar geen naam.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:27

soms niet eens een nummer......

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:30

CGJ12 schreef:

Nee dat is ook zo. Heb meerdere coupons met alleen een krabbel (paraaf). Ik vind het persoonlijk leuk om te weten welke jury ik heb gehad, zodat ik als ik later nog een keer bij hem/haar moet rijden kan zien hoe het toen ging.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:33

CGJ12 schreef:

Volgens mij is dat verplicht en komt anders ook je winstpunten administratie in het gedrang!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:35

voor een jury Verward Verward