en ik snap sowieso het probleem niet van hooi eten op de trailer? mijn paard krijgt op de heenweg nóóit hooi
mimeslosydy
Geplaatst: 14-11-10 20:33
ik denk dat het best kan ja. over dat hooi eten, lijkt me geen probleem. gewoon niks geven. als ik op wedstrijd ga krijgt mijn pony ook niks en al helemaal niks op de terugweg. alleen als we lang moeten wachten op het terrein dan neem ik wat mee maar dat krijgt ze dan pas later.
NienSCHaap
Geplaatst: 14-11-10 21:03
Die van mij doet ook altijd zo spastisch met het hoofdstel in doen vooral op wedstrijd, maar toch doe ik het als ze van de trailer af is en dan gewoon halster door ene hoofdstel verwisselen. Maar je zou inderdaad gewoon eens kunnen proberen om een hoofdstel alvast thuis om te doen, net wat jezelf fijner vind als ze er geen last van heeft om zo met der bitje in te staan. dat met name dat als ze ook nog hooi krijgt dat ze niet kan stikken..
chinookz
Geplaatst: 16-11-10 10:41
Ik zal het niet doen is niet veilig en ze moet het maar leren! ik zal in de vrachtwagen verwisselen
Ik durf zelf niet goed het hoofdstel om te laten op de wagen. Paard kan erg paniekerig zijn als hij ook maar even vast blijft zitten met zijn hoofdstel. Ik zet hem ook nooit strak vast op de trailer. Daarbij is hij gewoon veel rustiger op wedstrijd als hij lekker heeft kunnen eten op de trailer. Als ik aan kom op wedstrijd doe ik gewoon in de trailer zijn halster af en het hoofdstel om. Hij blijft dan meestal wel rustig en als ik hem van de trailer haal heb ik hem toch goed onder controle door het bit. Voorheen haalde ik hem van de wagen en deed dan het hoofdstel om, maar sinds hij een keertje mega hyper de wagen afkwam doe ik dat niet meer. Die van mij is nogal lomp ondanks mijn goede pogingen tot opvoeden, als hij achter een ander paard aan wil, de trailers eng vindt of wat dan ook, dan houd ik hem niet met het halster. Dus dan maar het hoofdstel om doen op de wagen.
roosjelove
Geplaatst: 23-11-10 17:35
het lijkt mij niet handig om het hoofdstel om te doen in de trailer ze kan zich daarmee verwonden maar misschien inderdaag in de trailer op het wedstrijd terrein?
Ik ben uiteindelijk niet kunnen gaan, avond ervoor had m'n merrie zich in een gekke bui wat verstapt en ik vond haar niet helemaal correct lopen, dus het zekere voor het onzekere genomen en thuisgebleven.
Daarna heeft ze ook nog een week vakantie, een osteo-behandeling en bijhorende rust gehad, ben pas sinds zondag weer aan het werk dus de wedstrijden zijn even uitgesteld!
xx_Lidia
Geplaatst: 23-11-10 19:00
Gewoon thuis het halster enkel omdoen. Op concour in de trailer het hoofdstel omdoen en naar buiten, klaar! Succes!