Alane schreef:Volgens de wet kun je kun je als verkeersdeelnemer paarden en koeien tegenkomen in het verkeer... Als je als verkeersdeelnemer daar niet mee om weet te gaan (bijv. snelheid aanpassen bij het passeren) dan kun je je dus inderdaad afvragen of die verkeersdeelnemer dan wel thuishoort in het verkeer.
Kinderen, en mn kleine kinderen, worden niet voor niets extra beschermd, omdat hun gedrag onvoorspelbaar kan zijn.
Hetzelfde geldt mi voor paarden, wat niet gelijk betekend dat de hele wereld zich maar aan moet passen, maar rekening houden met elkaar...
In deze tijd van het jaar zijn ze hier in de buurt bezig met het mais oogst, mijn paarden kennen groot landbouwverkeer, maar geen haar op mijn hoofd die erover peinst om nu met een paard over/langs ene smal landweggetje te gaan...
Idem met de auto, dan sla ik de sluiproute ook even over, en pak de grote straten.
Op welke zin geef je deze reactie?
Als dat idd op mijn reactie was....
Ik heb het over:
Citaat:
Feit blijft dat mensen, mensen blijven. Mensen maken fouten en vanuit die fouten kunnen er altijd ongelukken gebeuren. Niemand is perfect. Nu nog iedereen zo ver krijgen dat dat gesnapt wordt. Dat gelul in de theorie klinkt altijd mooi en goed, maar dat is de werkelijkheid nu eenmaal niet. Heel krap door de bocht zou je kunnen zeggen dat die mensen maar niet in de auto moeten stappen of niet met hun paard de openbare ruimte mogen betreden.
Ik heb het dus over mensen die onmoedwillig fouten maken. En niet over mensen die zich er moedwillig niks van aan trekken.
Dus ik kan me niet in je reactie verplaatsen Alane. Of ga jij er altijd vanuit dat iemand moedwillig maar door jakkert?
Om een ongenuanceerd en veel voorkomend probleem als voorbeeld aan te halen:
Misschien had de bestuurder die geen gas mindere de ruiters wel helemaal niet gezien. Ik kan daar wel inkomen. Ik kom ze tegen helemaal weg gedoken in de berm en met schutkleur kleding aan. Tja je moet de laatste trend nu eenmaal volgen. Maar je bent duidelijk niet zichtbaar voor de mede weg gebruikers. Hoe kan je dan gaan verlangen dat ze maar rekening houden met je??
Niet zo snel met de vinger wijzen. Dat gebreurt al genoeg in het verkeer zelf, want we zijn allemaal heilig en de fout ligt altijd bij de ander.....