Wil jij je paard laten cremeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:22

Hoi ts, ik heb alleen jou vraag gelezen en weet dus niet of het al gezegd is maar je kan tegenwoordig een apparte verzekering hier voor afsluiten. De crematieverzekering kun je vinden bij: Equinerisk, hippozorg, EFO en Equipe paardenverzerkingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:58

daffie1986 schreef:
Hoi ts, ik heb alleen jou vraag gelezen en weet dus niet of het al gezegd is maar je kan tegenwoordig een apparte verzekering hier voor afsluiten. De crematieverzekering kun je vinden bij: Equinerisk, hippozorg, EFO en Equipe paardenverzerkingen.

Eerlijk gezegd, vind ik dat echt maf. Je wéét dat dat dier ooit doodgaat. Je kunt er ook eigenlijk wel vrij zeker van zijn wanneer dat gaat gebeuren, de meeste paarden gaan nogsteeds van ouderdom dood. Dan kun je toch ook gewoon sparen?

Flew

Re: Wil jij je paard laten cremeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:07

Ik vraag me af of de meeste paarden tegenwoordig nog door ouderdom sterven eerlijk gezegd. Heb daar wel twijfels over.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:04

Flew schreef:
Ik vraag me af of de meeste paarden tegenwoordig nog door ouderdom sterven eerlijk gezegd. Heb daar wel twijfels over.

Ja hoor, mijn Odilla is 26 geworden en behalve dat ze ziek was, ook echt op. Daar speelde ouderdom wel een rol, ze had artrose en werd mager, kon niet goed meer eten door tandenverlies, dus allemaal ouderdomsklachten, al bleef ze in haar koppie nog heel kwiek. ;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 10:08

Laten we allemaal hopen dat onze paardjes 100 worden, maar je weet nooit wat er gebeurt. Met een beetje pech ontsnapt mijn paardje op dit moment en rent hij een weg op met alle gevolgen van dien, ik zou dan toch blij zijn als ik zo een verzekering zou hebben/of al flink wat gespaard had.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:12

Ik zal mijn paard niet laten cremeren.. Ik heb er wel over nagedacht, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het veel te duur.. Ik breng mijn paard naar de slacht en knip een stukje manen en/of staart af.. Dan heb ik ook een herinnering aan haar.. Ze heeft bij mij een goed leven gehad en als het eind daar mocht zijn dan is het mooi geweest..