Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
waikiki_6 schreef:Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.
Snoevie schreef:tallie1979: misschien niet helemaal,maar ik trek op zijn zachtst gezegd mijn wenkbrauwen op bij mensen die gewoon normaal vlees eten en leer gebruiken,maar bont verafschuwen
ik heb ook niets met bont en walg van het filmpje,maar vind sommige redeneringen gewoon apart.
en het gaat ook om de behandeling van dieren voor ze geslacht worden
Want er word op 2 totaal verschillende wijzes "gebruik" ( of misbruik ) gemaakt van een dier. roybrit schreef:waikiki_6 schreef:Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.
Helemaal mee eens, we hebben bijna allemaal ( ik ook) een Lamswole zadel bontje met huid en al dus dat is niet zielig maar een bontjas wel?
Snoevie schreef:tallie1979: misschien niet helemaal,maar ik trek op zijn zachtst gezegd mijn wenkbrauwen op bij mensen die gewoon normaal vlees eten en leer gebruiken,maar bont verafschuwen
ik heb ook niets met bont en walg van het filmpje,maar vind sommige redeneringen gewoon apart.
en het gaat ook om de behandeling van dieren voor ze geslacht worden
Snoevie schreef:ik vind het niet erg om dierlijke producten te gebruiken,maar wel als ze zo vreselijk zijn behandeld zoals in zo'n filmpje....
hypocriet vind ik inderdaad de mensen die wel tegen bont zijn maar ook gewoon bio industrieel vlees eten en allerlei leren producten hebben
wat velen niet weten,is dat er koeien worden gehouden,gefokt en geslacht speciaal voor hun huid. dus het excuus van: ja ze zijn toch al dood voor het vlees,gaat niet op.

En ik weet ook zeker dat ik nooit meer KL koop, want al moet ik naakt over straat, dan komt er nog geen stukje bont aan mijn lijf. Dan maar een vuilniszak..
Dan zou ik er niks op tegen hebben. Wij doen er heelmoeilijk over maar in Rusland en het verdere oostblok is het heel normaal en noodzakelijk in de winter.