Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

JulienSVU

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:41

Misschien moeten we een petitie website openen waar men petitie kan tekenen tegen het bontgebruik bij Kingsland.
Dat kunnen we dan naar hen toesturen, en zien zij wellicht in dat paardenliefhebbers geen bont willen dragen,.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:42

waikiki_6 schreef:
Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.

Helemaal mee eens, we hebben bijna allemaal ( ik ook) een Lamswole zadel bontje met huid en al dus dat is niet zielig maar een bontjas wel? :Z

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:44

Snoevie schreef:
tallie1979: misschien niet helemaal,maar ik trek op zijn zachtst gezegd mijn wenkbrauwen op bij mensen die gewoon normaal vlees eten en leer gebruiken,maar bont verafschuwen

ik heb ook niets met bont en walg van het filmpje,maar vind sommige redeneringen gewoon apart.

en het gaat ook om de behandeling van dieren voor ze geslacht worden

Ik trek ook mijn wenkbrauwen op hoor, begrijp me niet verkeerd..

Maar ik snap de vergelijking niet.. Een wasbeer zit ook in een hok voor hij levend gevild word en zijn lijfje ontveld en nog ademend op een hoop word geworpen..

De koe wat in een hok gestopt heeft gezeten word geschoten, dan ontveld, de huid van de koe gaat naar de looierij en de rest word opgegeten/verwerkt.. De koe word niet levend gevild en dan op een hoop gegooid om weggedonderd te worden..

Ik zie verschil tussen deze 2.. En ik zie niet in waarom ik hypocriet ben omdat ik wel vlees eet, maar geen bont wil gebruiken. :D Want er word op 2 totaal verschillende wijzes "gebruik" ( of misbruik ) gemaakt van een dier.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:45

roybrit schreef:
waikiki_6 schreef:
Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.

Helemaal mee eens, we hebben bijna allemaal ( ik ook) een Lamswole zadel bontje met huid en al dus dat is niet zielig maar een bontjas wel? :Z

Laat me raden.... jij hebt het filmpje nog niet gekeken :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:48

Een lamswollen zadelbontje? Ook daarvoor word het schaap niet levend gevild en weggegooid.. Het lam word opgegeten/verwerkt naar andere producten..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:48

Snoevie schreef:
tallie1979: misschien niet helemaal,maar ik trek op zijn zachtst gezegd mijn wenkbrauwen op bij mensen die gewoon normaal vlees eten en leer gebruiken,maar bont verafschuwen

ik heb ook niets met bont en walg van het filmpje,maar vind sommige redeneringen gewoon apart.

en het gaat ook om de behandeling van dieren voor ze geslacht worden

Ik vind eerder jou redenering apart.
Je kan toch levend villen of eerst slachten op een normale manier toch niet vergelijken?

Alsof je zegt dat iemand die euthanasie wil plegen maar zich moet laten mishandelen door iemand net zolang tot je dood bent :?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:07

Ik heb ook het filmpje geprobeerd te kijken, de eerste keer heb ik het bij het neerslaan van de wasbeer afgezet, de 2e keer heb ik het van schrik met bevende en zwetende haden afgezet toen ze aan de (levende) wasbeer begonnen....hoe kunnen mensen een dier zoiets aandoen. Ik moet zo aan het eten beginnen (met vrije uitloop kipfilet) maar ik ben er gewoon misselijk van. Ik ben zelf uit principe vegetarier en voor diegene die net zei dat er een (duidelijk?) verschil is tussen mensen die vlees eten en vegetariers: mensen zien het aan mij niet, ik heb mijzelf al meerdere keren door de huisarts laten controleren inclusief bloedprikken, ben helemaal gezond en zelfs veel minder vaak ziek dan mijn vriend die wel vlees eet en ook braaf iedere dag 2 stuks fruit, als ik 1x per week een stukje fruit eet is het veel. Dus het argument dat vegatariers wat sneller ziek, zwak en misselijk zouden zijn en van die geitenwollen-sokken types, raakt kant noch wal.
Mijn hart huilt om die dieren |(

Ohja en voor degenen die wel 'diervriendelijk 'scharreldier''bont uit Europa willen, waar de diertjes het oh zo goed hebben, lees dit maar eens en bedenk je alsjeblieft dan nog eens 1 goede reden waarom je tegenwoordig nog echt bont zou dragen:

"The globalization of the fur trade has made it impossible to know where fur products come from. China supplies more than half of the finished fur garments imported for sale in the United States. Even if a fur garment's label says it was made in a European country, the animals were likely raised and slaughtered elsewhere—possibly on an unregulated Chinese fur farm."

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:20

Snoevie schreef:
ik vind het niet erg om dierlijke producten te gebruiken,maar wel als ze zo vreselijk zijn behandeld zoals in zo'n filmpje....

hypocriet vind ik inderdaad de mensen die wel tegen bont zijn maar ook gewoon bio industrieel vlees eten en allerlei leren producten hebben

wat velen niet weten,is dat er koeien worden gehouden,gefokt en geslacht speciaal voor hun huid. dus het excuus van: ja ze zijn toch al dood voor het vlees,gaat niet op.

Eens, vooral de eerste zin stem ik volmondig toe :j

Waarom en waarvoor een dier geslacht wordt maakt me niks uit, maar de houding en het slachtgebeuren op zich moet zo humaan mogelijk zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:22

Nee, ik vind bont ordinair en onhandig. Buiten dat heb ik het niet nodig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:23

Ik hou niet van bont, vind het kriebelen :P

Maar aan de poll te zien gaat dit merk niet veel verkopen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:23

Ik doe alleen namaak-bont en namaak-leer (skai). Ik kruip niet graag letterlijk in de huid van anderen ;)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:25

We zullen hun is met hun kop op straat slaan, vervolgens op z'n kop hangen, hun velletje eraf trekken en dan bij de rest op een hoop gooien om daar te sterven. Nee, dan heb je gelijk human rights of weet ik veel wat achter je aan.

Kijk, ik ben ook niet tegen het gebruik van dierproducten, maar wel als het op zo'n manier gaat. En aangezien je op een label niet kunt zien waar het bont vandaan komt, koop ik het niet en ben ik er tegen. Misschien moeten ze in de tweede kamer eens invoeren dat er op het etiket komt te staan waar het bont vandaan komt ipv eeuwen te doen over een kabinetsformatie die waarschijnlijk over 3 maanden toch weer uit elkaar ligt.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:26

Ik draag népbont.
Maar echt bont, nee echt niet.. komt hier het huis niet in ;)
We hebben een keer een bontjas gekregen. peperduur dat ding,
en écht volledig bont. We hebben hem maar verkocht, want als je hem weggooit is er voorniks een dier voor vermoord..

Draag expres népbont, want ben dol op dieren en kan er echt niet tegen dat er een dier aan mijn jas zit. ( ondanks dat het toch leer is maar oke :p)
Maar leer vind ik dan minder erg, omdat die dieren voor het vlees *vermoord* zijn, en het leer dan weggooien is zonde, dus dan liever wat schoenen, beter dan weg gooien toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:31

wat een onzin,er worden ook koeien gefokt speciaal voor het leer,dit is echt een uitspraak om het voor jezelf goed te praten dat je wel leer gebruikt en geen bont.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:40

Ik vind het echt walgelijk. En ik voel me ook geen hypocriet omdat ik vlees eet, want ik weet zeker dat vlees gefokte dieren een véél beter leven hebben, en ook zeker weten veel eerlijker en respectvoller aan hun eind komen. Echt walgelijk die filmpjes. En dan kunnen koeien wel voor het leer gefokt worden, maar ik weet zeker dat die niet levend gevild worden, of dood geknuppeld worden. Of zoals ik laatst een filmpje zag waarin een wasbeer 3 keer levend tegen een muur geslagen werd, en daarna levend gevild werd. Ik heb echt tranen met tuiten gejankt. En hetzelfde bij zeehondjes, die worden met zo'n knuppel met ijzeren pinnen (half)dood geslagen en gevild. Afschuwelijk, daar heb ik echt geen woorden voor. En ik zal je eerlijk zeggen, dat als ooit iemand zoiets zie doen (wat wss gelukkig nooit het geval gaat zijn) dan sla ik ze letterlijk de hersens in.

Ik weet 100% zeker dat dit bij koeien echt niet gebeurd. :n En ik weet ook zeker dat ik nooit meer KL koop, want al moet ik naakt over straat, dan komt er nog geen stukje bont aan mijn lijf. Dan maar een vuilniszak.. :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:51

Hebben ze geen scharrelbont? ;) Dan zou ik er niks op tegen hebben. Wij doen er heelmoeilijk over maar in Rusland en het verdere oostblok is het heel normaal en noodzakelijk in de winter.

onze hond wordt alleen helemaal gek als hij bont ruikt en verscheurd het (we hadden ooit een oude bontmuts van mijn oma, gék werd ie). Dat is voor mij al een reden geen bont te kopen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:05

Kijk dat het noodzakelijk is in zulke landen met zulke temperaturen bijvoorbeeld net als bij de Inuit, logisch. Snap ik ook. Maarrrr....dan nog hoeft het niet op deze manier te gebeuren toch?!

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:31

Ik vind bont soms wel leuk, maar zou dan altijd gaan voor nepbont, ook mooi en zacht maar geen dierenleed. Ik heb zelf een gewoon jasje met aan de binnenkant een laagje nepbont. Moest het echt zijn had ik het niet gekocht.
Ik wil ook niet doodgemaakt worden om mijn huid ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:57

Snoevie schreef:
wat een onzin,er worden ook koeien gefokt speciaal voor het leer,dit is echt een uitspraak om het voor jezelf goed te praten dat je wel leer gebruikt en geen bont.

Dan nóg word de koe eerst geschoten en niet levend gevild..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:04

ja hoor ik zou het kopen.

al mijn jassen die een bontkraag hebben , zijn echt!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:07

@Rockey: WTF?! Zou je deze (op z'n minst opmerkelijke) keuze misschien kunnen en willen toelichten? Waarrom jij het nodig vind om het vachtje van dieren om je nek te willen dragen die speciaal daarvoor gefokt en gedood worden? En dan niet voor een 'eerste levensbehoefte' als voedsel, maar puur voor het uiterlijk...aangezien ik aanneem dat je in Tilburg woont en niet op de Noord/Zuidpool?

Tenzij het een hele aparte manier is om een 'grapje' te maken..?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:10

Never zou ik echt bont kopen, het ook is nergens voor nodig
De bont industrie is gewoon vreselijk
Dieren worden levend gevild... :r
Honden en katten worden in China levend gevild en het bont komt hier op de markt als "konijnenbont"
Een mens met het hart op de juiste plaats koopt gewoon GEEN bont

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:12

rockey schreef:
ja hoor ik zou het kopen.

al mijn jassen die een bontkraag hebben , zijn echt!

O:)

Hier nog 1... :o

Wij krijgen nu vast het hele topic over ons heen hahahaha !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:13

Ik vind het heeeel vreemd dat KL, een paardenmerk notabene, met een bontcollectie komt -O- paardenliefhebbers zijn vaak toch dierenliefhebbers in het algemeen, en het lijkt me niet dat die bont dragen :=

Ik niet in ieder geval, ik heb dus ook voor de optie 'absoluut niet' gekozen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:14

Nou, prachtig hoor. Ik zie hier echt het nut niet van in. 1 ding...wees stoer, kijk het filmpje (en helemaal af uiteraard!) en geniet dan maar heeeel veel van jullie lekkere bontkragen 8)7