Het licht eraan of je een goede cap hebt of een goedkopere hebt. Je moet je cap nooit op de kop leggen of laten vallen hij kan daardoor doormidden breken! en neem meteen een wat duurdere , goedkope kan goed zijn maar gaan sneller kapot En zonder cap mag je niet rijden dus wees er zuinig op of koop voor de zekerheid er 2
Ik heb de mijne al een jaar of 6, hij ziet er nog zo goed als nieuw uit, maar je weet maar nooit. Ik wil ook graag een nieuwe kopen, aangezien de mijne eigenlijk iets te groot is en niet lekker zit. Ben er 2 keer mee gevallen, maar niet op mijn hoofd. Hij valt wel vaak op de grond (Vasthouden is moeilijk hoor xd)
Ik heb de mijne al bijna 10 jaar. Met onderbreking van een aantal jaar niet rijden. Maar moet nu echt een nieuwe. Hij ziet niet goed meer en als het ook maar een beetje waait valt ie af.
Monik31
Geplaatst: 20-10-10 21:30
Ik heb met mijn vorige cap denk ik wel 20 jaar gedaan. Het is omdat het elastiek is vergaan, daarom heb ik een nieuwe aangeschaft. ik heb mij laten vertellen door 1 goede val op je hoofd dat je cap niet meer bruikbaar is. Succes
hoe lang je met een cap doet ligt aan hoe goed de cap is en aan hoe vaak je valt. hij kan al heel snel stuk zijn als je een keer hard valt, maar je kan er ook heel lang mee doen..
Shaggy09
Geplaatst: 23-10-10 11:45
Aslhey heeft wel gelijk
ashley1 schreef:
Maar waarom 5 jaar? Kijk 1 harde val is logisch natuurlijk Maar waar komt die 5 jaar vandaan? Als je er zuinig/normaal mee omgaat maakt de 'leeftijd' toch niet uit? Of komen er iedere 5 jaar nieuwe veiligheidseisen waar een cap aan moet voldoen?
Shaggy09
Geplaatst: 23-10-10 11:48
Maar het is toch onzin om na 1 harde val al een nieuwe aaqnteschaffen? want je hebt bijvoorbeeld net een nieuwe omdat je een wilde pony hebt je wilt over gaan in galop je pony bokt en boem je valt er hard af alweer een nieuwe ookal had je net een nieuwe dure. De week erop val je weer en heb je weer een nieuwe nodig... Straks als je een vervelende pony hebt moet je elke week een nieuwe kopen
xcharlotte1
Geplaatst: 23-10-10 11:48
Ik heb mijn cap nu een jaar, en gekocht in Hypo Plaza. Hij koste helemaal niet duur, volgens mij 40 euro. Hij is gewoon neutraal zwart met een strikje aan de achterkant. Mijn cap is na een jaar gewoon het zelfde gebleven. Die bandjes niet versleten enzo. En nog een mooi kleurtje. Ik heb hem wel verschillende de keren laten vallen maar toen gebeurde er neits mee (best logisch haha) Ik heb wel perongeluk het strikje aan de achterkant eraf getrokken.. Hij zit vanbinnen ook erg lekker. Niet zo'n helmcap die je kan verstellen met van die bandjes, maar een zachte binnenkant. Ik denk dat hij de 2 jaaar wel haalt!
Dat ligt eraan hoe de kwaliteit van de cap is een wat duurdere cap is vaker wat beter van kwaliteit. dan gaat het er inderdaad nog om hoe je hem behandeld. Als je de cap laat vallen, kan hij, ook al denk je dat hij niet kapot is, toch een scheurtje op hebben gelopen. als je er zuinig mee omgaat zul je er langer plezier van hebben
SiggHorsezz
Geplaatst: 31-10-10 19:02
er zit geen bepaalde tijd aan een cap hoe lang die mee kan gaan, als jij vaak valt zou die eerder kapot gaan, dan waarneer je hem alleen op je hoofd hebt en geen harde klappen hoeft op te vangen.
Irisdepieres
Geplaatst: 02-11-10 21:57
als het goed is : tot dat je hem niet meer past of 5 jaar of naar een harde val op je hoofd, groetjes,
Jessica66098
Geplaatst: 07-11-10 16:32
Mijne gaat denk ik niet meer zo lang mee
bornie97
Geplaatst: 07-11-10 16:41
Ik heb er al 6 jaar meegedaan, en ben ook echt toe aan een nieuwe Volgens mijn moeder ben ik er niet zuinig op geweest Maar de voorkant laat los en ik ben er ook wel vaak mee gevallen, maar niet hard.
susanne52
Geplaatst: 07-11-10 20:42
eeehm een cap gaat volgens mij best wel lang mee
tenzij je er natuurlijk heel hard mee valt dan zouu ik em wel vervangen