paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:27

Klasien schreef:
Ik heb een grotere maat, maar ben ook nog eens lang. Broeken zijn vaak te kort. Ach, sokken er overheen, probleem opgelost :)
Ik had Eurostar en Pikeur heren broeken in een lengte maat. Mega duur... Nu heb ik amazoneXL ontdekt, die zijn echt meer als de helft goedkoper en die broeken zijn echt gemaakt voor een maatje meer, dus een veel beter model dan de heren broeken.

Veel broeken van Fuller Fillies zijn er tegenwoordig ook al in Standaard en Extra Lang zodat er voor iedereen de juiste lengte is.
Big Pearl gaat nog verder, die maken de broeken precies op lengte voor je en hebben ook nog eens 2 modellen, 1 voor de appelfiguren (Lilly)en 1 voor de peerfiguren (de Rose). Ach, en zo is er tegenwoordig voor iedereen wel een geschikte leuke broek te vinden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:41

Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in link

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:43

hihi wat een leuke combinatie!!! :j +:)+

fjordjes

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:45

Hier ook iemand met maat 46. Zelf heb ik echt enorme schijt aan iedereen die mijn dikke kont ziet, 't gaat erom dat IK lol heb met m'n pony. Ik trek vaak ook korte strakke shirtjes aan, die heb ik liever dan de grote. Maar heb wel een ander probleem, de meeste rijbroeken heb van hh maat 46, hele fijne maar ze zijn altijd te lang voor me en daardoor worden ze dikker bij m'n enkel doordat ze kreukelen daar. Inkorten gaat niet dus wie weet wel een oplossing?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:46

hihi gewoon afknippen en omzomen :+

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:53

leuk topic!

Ik heb ook geen kleine maat, maar daar heb ik toch ook wel een beetje mijn paard op uitgekozen. Dus echt gek lijkt het niet. ik heb ook geen probleem met rijbroeken, maar leuke shirtjes die er bijpassen kan ik eigenlijk nooit vinden... Nou heb ik hier al wel wat tips gezien. Maar ook op veel van die sites kan ik eigenlijk niets leuks vinden ;( Ligt dat nou weer aan mij? hihi!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:53

huppaJenH schreef:
kohtje schreef:
huppaJenH ik kan een patroon maken van een jasje maar heb wel ideeën ,kan ik dat ook insturen?

Ja zeker kan dat,
We zijn de wedstrijd nog niet begonnen maar we kunnen het alvast inleveren top :D

Je kunt de patronen etc. opsturen naar
Huppa Ruitersport
De Loane 3
9054 KR Hijum Friesland
vergeet niet je naam, adres en telefoonnummer erbij te doen!

groetjes Caroline

Ik bedoelde eigenlijk GEEN patroon maken maar wel ideeën :o

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:58

langua schreef:
leuk topic!

Ik heb ook geen kleine maat, maar daar heb ik toch ook wel een beetje mijn paard op uitgekozen. Dus echt gek lijkt het niet. ik heb ook geen probleem met rijbroeken, maar leuke shirtjes die er bijpassen kan ik eigenlijk nooit vinden... Nou heb ik hier al wel wat tips gezien. Maar ook op veel van die sites kan ik eigenlijk niets leuks vinden ;( Ligt dat nou weer aan mij? hihi!

Nou ik heb nu de eerste artikelen van JPC besteld en daar zijn nog veel meer leuk shirtjes die ik voor je kan bestellen. Kijk maar eens op http://www.breeches.com (staat ook een hele catalogus online).

En deze 2 heb ik liggen in XXXL en dat is bij deze shirtjes ongeveer maat 42/44?
http://breeches.com/Equine-Couture-Ladi ... 50183.html
http://breeches.com/Equine-Couture-Ladi ... -qty-.html
Laatst bijgewerkt door Suusje1972 op 23-08-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:59

ik zou wel graag shirtjes zien die iets getailleerd zijn, met een leuk halsje of kraagje maar zeker NIET kort en te strak, maar vooral dat korte vind ik erg vervelend, dan ben ik steeds het shirtje naar beneden aan het trekken, zelfs onder het rijden.

mijn probleemgebied is dus ook echt mijn buik, ook mijn brede rug :D en schouders, maar dat zie ik zelf niet dus heb ik daar geen problemen mee...... totdat ik kleding ga passen :(

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:13

Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:17

Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk GEEN patroon maken maar wel ideeën :o

Nou dan stuur die die toch op we willen alles graag weten, wat jullie wensen :D

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:21

nuka schreef:
ik zou wel graag shirtjes zien die iets getailleerd zijn, met een leuk halsje of kraagje maar zeker NIET kort en te strak, maar vooral dat korte vind ik erg vervelend, dan ben ik steeds het shirtje naar beneden aan het trekken, zelfs onder het rijden.

mijn probleemgebied is dus ook echt mijn buik, ook mijn brede rug :D en schouders, maar dat zie ik zelf niet dus heb ik daar geen problemen mee...... totdat ik kleding ga passen :(

Ja daar hebben wij ook al aan gedacht, iets met een V vorm aan de bovenkant is mooi en een wat hogere taille bijv. vlak onder de borsten en dan een A vorm kleed heel mooi af

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:23

@ Sjoos,

ik heb een mannen rijjasje voor heren van Harry's Horse. Heb bovenmaat 48 en hij staat super! Mannenjasjes zijn altijd wat langer als normale dames jasjes. De taille heb ik wat in laten nemen door iemand die handig is met stof. Dus mooie taille erin en mooi lang....

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:26

Hier ook die mening, ik vind een v hals erg mooi en dan de taille wat hoger, ik heb zelf ook een flinke bips en mijn buik is na 3 zwangerschappen ook niet meer wat het geweest is.
En ik vind het ook vreselijk als ik de hele tijd mijn t shirt weer terug op zijn plaats moet trekken....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:39

Lies21 schreef:
@ Sjoos,

ik heb een mannen rijjasje voor heren van Harry's Horse. Heb bovenmaat 48 en hij staat super! Mannenjasjes zijn altijd wat langer als normale dames jasjes. De taille heb ik wat in laten nemen door iemand die handig is met stof. Dus mooie taille erin en mooi lang....

Ik heb ook nog eens een cup F. Past deze daar ook in? haha

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:43

@ Sjoos, Ja!! haha heb ik zelf ook.
Het handigst is nog als je een jasje koopt en er zelf een A-lijn van gaat maken. Dat heb ik laten doen door famillie die heel handig is, het kleed enorm af!! Als het lukt zal ik even een foto maken.... Die heeft de naad in het midden onder je oksel losgemaakt en er een grote driehoek als t ware ingezet, dan krijg je die A-lijn.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:47

Sjoos schreef:
Ik heb ook een grotere maat (44/46) en het is echt drama om mooie (LANGE!) rijjasjes te vinden voor op wedstrijd! Iemand een tip? Graag donkerblauw :j

Je kunt de jasjes van Equetech helemaal op maat laten maken, qua lengte van mouwen of achterpand, borstomtrek etc maar ook qua kleuren.
http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 79&lang=NL
Verder zijn de jasjes van Fuller Fillies erg geschikt voor een grote boezem alleen zijn ze niet heel lang.

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:57

Suusje1972 schreef:
langua schreef:
leuk topic!

Nou ik heb nu de eerste artikelen van JPC besteld en daar zijn nog veel meer leuk shirtjes die ik voor je kan bestellen. Kijk maar eens op http://www.breeches.com (staat ook een hele catalogus online).

En deze 2 heb ik liggen in XXXL en dat is bij deze shirtjes ongeveer maat 42/44?
http://breeches.com/Equine-Couture-Ladi ... 50183.html
http://breeches.com/Equine-Couture-Ladi ... -qty-.html

Oh! Die eerste is errug leuk! Ik denk dat die wel zou kunnen passen (of natuurlijk net niet :o ) Maar dat ze net te strak zijn als ik op paard zit....
Maar je kan alles van die site bestellen? Want ik ga nog wel even verder neuzen!

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:58

wat vraagjes

Welke kleuren rijbroeken zouden jullie willen? Donkere of Bedekte kleuren of als ze in de juiste flatteuse snit zijn gemaakt in wat meer Trendy kleuren ?

Rijjasjes : zou je die liever op maat gemaakt in een duurdere prijsklasse willen of liever een een custom jasje in een goedkopere prijsklasse?
zou je het rijjasje in zwart, blauw of grijs willen of juist een meer opvallende ( accent) kleur als het toch mooi afkleed

Shirts: in rechte modellen, A modellen of aparte modellen die flatteus zijn

kortom we willen graag weten durven jullie in trendy kleuren als het maar mooi afkleed of ondanks dat toch liever afkledende en bedekte kleuren

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:01

@ HuppaJenH
Ik zou echt wua tshirts gaan voor basic kleuren! Donkerblauw, zwart, bruin, grijs, zo is het makkelijk te combineren. Voor felle kleuren zou ik zelf niet gaan.
Ik zou het liefst een rijjasje willen dat lang is (a la pikeur), getailleerd en in een grote maat. Het hoeft voor mij niet op maat gemaakt. Prijsklasse: tot €200,-

Shirts echt basis, V of vierkante hals. Getailleerd maar niet strak.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:02

Suusje1972 schreef:
Sjoos schreef:
Ik heb ook een grotere maat (44/46) en het is echt drama om mooie (LANGE!) rijjasjes te vinden voor op wedstrijd! Iemand een tip? Graag donkerblauw :j

Je kunt de jasjes van Equetech helemaal op maat laten maken, qua lengte van mouwen of achterpand, borstomtrek etc maar ook qua kleuren.
http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 79&lang=NL
Verder zijn de jasjes van Fuller Fillies erg geschikt voor een grote boezem alleen zijn ze niet heel lang.

Dat is wel iets om te onthouden. Echter ben ik dan weer een zeikerd, ik wil het liefst een jasje met 4 knopen

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:03

Ik zal me hier ook eens melden met mijn maat 44.
Ik ben altijd wel wat stevig geweest maar sinds de pil en een blessure die ik heb gehad is mijn gewicht toch wel toegenomen.

http://94.100.116.11/704000001-70405000 ... _5ej1.jpeg
Dit ben ik op mijn eigen paardje

http://94.100.118.45/786050001-78610000 ... _w1gL.jpeg
Dit ben ik op de haflinger die ik bijna iedere dag rijd voor een (oudere) man

Opstappen doe ik altijd met krukje. Ook op de haflinger. Ten eerste omdat ik niet aan de rug van het paard wil hangen en ten tweede omdat ik nog altijd last heb van mijn blessure
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:04

@ huppaJenh
Goh... als het kan is een flatteuse snit natuurlijk erg leuk! Maar ik denk dat ik toch sneller voor een donkere kleur ga.
Een jasje zou ik kiezen voor custom in een goedkopere prijsklasse, want zoveel wedstrijden rij ik nou ook weer niet....
en shirts zou ik graag wat langer zien :D
Laatst bijgewerkt door langua op 23-08-10 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BonnyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:04

Hoi hoi,

Nieuw hier in dit topic! Ik heb zelf ook een maatje meer (rij op Friezen) en koop mijn kleding altijd via AmazoneXL. Dit is een online webshop waar ze echt fantastische betaalbare kleding hebben. Alles zit heerlijk ruim en bovenkleding is lang zodat het over je kont heenvalt;)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:05

huppaJenH schreef:
wat vraagjes

Welke kleuren rijbroeken zouden jullie willen? Donkere of Bedekte kleuren of als ze in de juiste flatteuse snit zijn gemaakt in wat meer Trendy kleuren ?

Rijjasjes : zou je die liever op maat gemaakt in een duurdere prijsklasse willen of liever een een custom jasje in een goedkopere prijsklasse?
zou je het rijjasje in zwart, blauw of grijs willen of juist een meer opvallende ( accent) kleur als het toch mooi afkleed

Shirts: in rechte modellen, A modellen of aparte modellen die flatteus zijn

kortom we willen graag weten durven jullie in trendy kleuren als het maar mooi afkleed of ondanks dat toch liever afkledende en bedekte kleuren

ik vind trendy kleuren best leuk, maar niet het hele felle, maar iets anders dan zwart of d. blauw is best eens leuk,
van rijjasjes heb ik liever de wat goedkopere :D met 2 paarden reikt mijn budget niet zover :o en ga dan wel voor de wat meer traditionele kleuren, dus zwart, blauw maar ook grijs heeft wel wat.

dus ik ben best in voor een kleurtje, het liefst met leuke opdruk , maar een wat langer model