Verplicht cap op met rijden over de weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Verplicht cap op met rijden over de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:58

Ik schrijf dus niet dat de familie moet bepalen wat jij uitvoert, ik schrijf dat je moet denken aan je familie als je onveilige maatregelen neemt, twee verschillende dingen.

Denush

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:12

de vraag is of het verstandig is met je paard door de nacht heen te rijden...koplampen van auto's schrikken de mijne altijd af

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:53

Volgens mij is dat een heel ander onderwerp :?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:06

Het is in Nederland niet verplicht, en dus kun je er ook geen boete voor krijgen.
Wel kan het in bepaalde gebieden verplicht zijn, zoals op de Hoge Veluwe ofzo. Daar moet je ook een ruiterbewijs hebben.
Maar dat weet ik dus niet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:33

Michel123 schreef:
Het is in Nederland niet verplicht, en dus kun je er ook geen boete voor krijgen.
Wel kan het in bepaalde gebieden verplicht zijn, zoals op de Hoge Veluwe ofzo. Daar moet je ook een ruiterbewijs hebben.
Maar dat weet ik dus niet.

En ook dat klopt dus weer niet. :n Op de Hoge Veluwe hoef je geen cap te dragen en ook geen ruiterbewijs te hebben, alleen maar een toegangskaart.
Cap is alleen verplicht op prive terrein van bijvoorbeeld maneges en/of trainers en daar staat het (als het goed is) duidelijk aangegeven.

flower20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:00

Vreemd, ik ken iemand die een afgeschreven cap op had, die kreeg een boete van 80 euro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:04

flower20 schreef:
Vreemd, ik ken iemand die een afgeschreven cap op had, die kreeg een boete van 80 euro..

Dan zou ik diegene adviseren nu rechtsbijstand in te schakelen en het voor te laten komen ;)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:25

flower20 schreef:

Was je erbij of heb je het van "horen zeggen", lijkt een spannend/stoer verhaal ;)
Bovendien is 80 euro een raar boetebedrag :?

Grtz.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 05:17

flower20 schreef:

Dat kan. :j Ken je dat verhaal van die kerel die onder de maximum snelheid zat en toch een prent kreeg?
Hij had z'n gordel niet om! ;)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 06:30

flower20 schreef:

Ik geloof er geen fluit van.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 06:41

..en wie bepaalt wat een "afgeschreven" cap is??

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 06:46

Verzekering maakt er misschien geen punt van, maar een werkgever kan oordelen dat je eigen schuld hebt aan het zwaardere letsel.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 06:51

DendroFleur schreef:
Verzekering maakt er misschien geen punt van, maar een werkgever kan oordelen dat je eigen schuld hebt aan het zwaardere letsel.

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar mijn werkgever heeft bij mij niks te maken wat ik in m'n vrije tijd doe en hoe ik dat doe. ;)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:02

sflj schreef:
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar mijn werkgever heeft bij mij niks te maken wat ik in m'n vrije tijd doe en hoe ik dat doe. ;)

Dat is niet waar, want als jij door je eigen schuld maandenlang niet kan werken, moet je werkgever jou wél doorbetalen. En dan kan een werkgever toch zeker wel moeilijk gaan doen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:22

Michel123 schreef:
sflj schreef:

Dat is niet waar, want als jij door je eigen schuld maandenlang niet kan werken, moet je werkgever jou wél doorbetalen. En dan kan een werkgever toch zeker wel moeilijk gaan doen.

Nee hoor. Die van mij niet. ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:27

Ik vind het fijn dat ik het zelf kan bepalen. Sinds een vriend van me dodelijk verongelukt is door een schop tegen zijn hoofd, draag ik mijn cap vrijwel altijd, maar in de zomer en als ik wil stappen zonder zadel, ben ik altijd blij dat het niet hoeft!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:30

Ik ben ook blij dat je zelf mag bepalen wat je doet. Ik rij welleens buiten maar met 1 bepaald paard, als ik dan getraind heb en ik wil lekker op de weg uit stappen doe ik niet nog m'n cap op.
Zou ik echt op buitenrit in het bos gaan of met andere paarden zou ik hem wel op doen. Hoewel ik 1x wel enorm geluk heb gehad dat ik bleef zitten anders was ik er wss niet meer geweest...

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:32

sflj schreef:
Michel123 schreef:

Yeah, right. _O-

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:33

De verzekering die je met je ruiterbewijs mee krijgt maakt er wel een probleem van: geen cap op en schade? geen uitkering.

Ik rij overigens altijd buiten met cap, in de bak zonder en ik vertrouw mijn paard erop dat ze buiten ook geen gekke dingen doet. Maar om een voorbeeld te noemen: van de week werden we echt aangevallen door een hond, bijten naar de benen en buik en mijn paard doet niks terug, probeert alleen maar weg te komen en rondjes te draaien. Ik moet zeggen dat ik op dat moment ontzettend blij was met mijn cap, ik voelde me veel veiliger. Buiten kan er altijd iets gebeuren, hoe mak je paard ook is en wat dat betreft heb je met bakrijden toch minder risico's.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:44

Michel123 schreef:

sflj schreef:

Michel123 schreef:
Yeah, right. _O-

Waarom zou je werkgever moeilijk doen?
je valt dan in de ziektewet en je werkgever heeft dan gewoon je loon te betalen hoor.
Heb nog nooit een werkgever gehoord die moeilijk doet, omdat je paardrijd zonder cap...
Dan kan ie bij alles wat je doet wel moeilijk doen.
Je valt van je fiets en breekt je been. Tsjah had je maar voorzichtiger moeten fietsen, ik betaal niks....

Vriendin van mij heeft maanden in het ziekenhuis gelegen, bekken op 8 plaatsen gebroken... vanwege paarden... werkgever ging echt niet moeilijk doen hoor.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:47

blue_kim schreef:
Waarom zou je werkgever moeilijk doen?
je valt dan in de ziektewet en je werkgever heeft dan gewoon je loon te betalen hoor.
Heb nog nooit een werkgever gehoord die moeilijk doet, omdat je paardrijd zonder cap...
Dan kan ie bij alles wat je doet wel moeilijk doen.
Je valt van je fiets en breekt je been. Tsjah had je maar voorzichtiger moeten fietsen, ik betaal niks....

Vriendin van mij heeft maanden in het ziekenhuis gelegen, bekken op 8 plaatsen gebroken... vanwege paarden... werkgever ging echt niet moeilijk doen hoor.

Warom zou je werkgever moeilijk doen ? Omdat hij je moet betalen, terwijl je niks doet ! Als werkgever wordt je daar niet blij van.
En jij hebt nog nooit gehoord van een werkgever die het geen enkel probleem vind dat jij maandenlang moet worden doorbetaald, omdat je zo nodig in je vrije tijd roekeloos bezig was.
Waar werk je dan ? Bij Sinterklaas ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:46

Je werkgever word idd niet blij, maar dat word hij sowieso. Hij heeft jou echter niks te verplichten.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:50

Asyaa schreef:
Je werkgever word idd niet blij, maar dat word hij sowieso. Hij heeft jou echter niks te verplichten.

Je werkgever kan je inderdaad niks verplichten, maar je kunt wel degelijk in de problemen komen als jouw arbeidsongeschiktheid verwijtbaar is.
Dus wees daar voorzichtig mee.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:07

Ik ben m'n eigen werkgever. ;)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:09

sflj schreef:
Ik ben m'n eigen werkgever. ;)

Dat is nog erger. Als je dan weken uit de running bent, heb je geen inkomen.