Het belang van een sportbeha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:35

Ik heb 75D en draag er bijna nooit een, ik schaam me diep want ik heb er 2 liggen. :') Ik had er vandaag toevallig wel echt last van omdat ik vandaag geen goede BH aan had. Maar met mijn maat koop ik meestal goede stevige BH's die tijdens het rijden wel prima zitten. Maar als ik er zo over denk moet ik misschien toch wel een sport BH gaan dragen. ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:37

Isegrim schreef:
kaatje89 schreef:
Isegrim, tuurlijk erger voorkomen is altijd fijn :P Al weet ik niet of het echt nog zin heeft bij mij := Maar goed, als ik bvk heb gehad, zijn ze ook gelift, dus dan ga ik goed op zoek naar een fijne sport bh :)

Bvk?

Borst verkleining denk :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:38

Steef schreef:
Borst verkleining denk :P

Aha. :)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:44

Ik rijd ook met gewone beha en ik heb een grote C, nergens last van.
Ze vliegen ook niet alle kanten op, nu iig nog niet :') en ik rijd er 2 op een dag en ze gaan ook niet hangen ofzo
Zonder bh is wel gruwelijk, ik had een keer dat mijn bandje was losgeschoten met een buitenrit

Ik ken ook een vrouw van middelbare leeftijd, als je die ziet rijden krijg je echt plaatsvervangende pijn en schaamte,
die heeft nog nooit van het begrip sportbeha gehoord.

Indomitable

Re: Het belang van een sportbeha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:46

Ik reed eerst altijd met een gewone bh, maar ik ben hel blij met mijn sport bh. Ik heb maatje 80D dus ik stond ook niet achteraan met het uitdelen zeg maar ;). Ik rijd nauwlijks meer zonder, of het moet zijn dat ze in de wasmachine zitten :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:51

Isegrim schreef:
Ik vind het trouwens ook echt geen porum als je zo'n vrouw op een paard ziet zitten met nét iets zwaardere borsten waarbij de borsten flink aan het bouncen zijn. Ziet er gênant uit. :P En gezond zal het ook niet zijn idd.

Het lijkt mij dan ook niet echt comfortabel, dan zou ik wel zorgen dat ik een goede sportbeha zou dragen. Ik draag zelf geen sport bh tijdens paardrijden of andere sporten, aan een gewone heb ik genoeg steun maar dat is ook niet zo gek met een A :')

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:25

kleinvosje schreef:
Als je het hele topic terugleest, kun je lezen wat er niet goed aan is. De huid gaat heel erg rekken, en het komt de stevigheid niet ten goede.

Ja dit heb ik gelezen.
Maar vroeg me af of er nog meer was, waar ik niet van wist.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:30

Het is de grootste onzin om je borsten te ondersteunen. DAt is nergens voor nodig. Als je het fijn vindt, dan is er niets tegen een bh, maar de verhalen over hangtieten e.d. doordat je geen bh draagt is onzin. Dan had ik ze al in 10-voud moeten hebben. Ik draag ook geen bh's, die dingen belemmeren gewoon. Wel draag ik topjes van Sloggi. Die geven precies genoeg steun. Meer is niet nodig. Ook niet met harlopen of wat dan ook.
Ik heb geen last van waggelende tieten zonder bh.
Nu val ik gelukkig ook absoluut niet onder de categorie 'zware voorgevel'. Ik heb geen idee welke maat ik heb, want ik heb nog nooit een bh gedragen. Maar het zal wel A zijn. Ik zweer bij topjes van Sloggi, dat zijn mijn bh's. Gewoon maat 42 of 44 en klaar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 21:41

Hmm, ik denk dat je dan eens moet gaan zoeken, er zijn onderzoeken gedaan, en die geven toch andere uitslagen. Ik kan me voorstellen dat je met een kleine boezem zonder prima vindt, en ik draag met mijn grotere maat in het dagelijks leven ook wel eens gewone topjes, maar om zonder te gaan sporten, nee, dat is echt pijnlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:44

kleinvosje schreef:
Hmm, ik denk dat je dan eens moet gaan zoeken, er zijn onderzoeken gedaan, en die geven toch andere uitslagen. Ik kan me voorstellen dat je met een kleine boezem zonder prima vindt, en ik draag met mijn grotere maat in het dagelijks leven ook wel eens gewone topjes, maar om zonder te gaan sporten, nee, dat is echt pijnlijk.

Nou, ik kan me dat bij sommige mensen wel voorstellen hoor. Maar als je begrijpt dat ik vrij weinig heb, dan valt er niet zo veel mee te dansen.
Maar dat lubberen ook bij kleine borsten is ook al genoeg tegengesproken. Zelfde verhaal als puistjes en chocola, ook pure kul, of klimaatverandering door CO2, ook onzin. Er zijn genoeg onderzoeken die zoiets tegenspreken. Bij mij valt er gelukkig niet veel mee te stuiteren. Maar als je inderdaad iets van cup D hebt, tja, dan heb je toch behoorlijk wat, als dat gehuppel dan vervelend aanvoelt, tja, dan een bh. Maar mensen die zich dus prettig voelen zonder bh, prima. Een tiet is nu eenmaal een vrouwelijk iets, danst het wat meer, nou ja, puur natuur zullen we maar zeggen, leven en laten leven. Ik heb er geen moeite mee.
Laatst bijgewerkt door germie op 31-07-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 21:45

Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, daar ben ik me van bewust. Ik heb in ieder geval heel veel verschillende meningen voorbij zien komen, haha!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:53

ik heb nog steeds geen fijne sport BH gevonden...
Wat wel geweldig is, is een BH van de legerdump.
superstevig, brede middelband, en brede gekruisde bandjes. Zijn volledig van katoen, wel fijn wanneer je zweet :j ze pletten de boel een beetje, en hebben de opening aan de voorkant.
Iets beters heb ik nog niet gevonden..

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:21

Zijn er ook sport bh's met een paar mm vulling erin?
Geen push up, maar alleen voorgevormde cups bedoel ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:28

dat laatste vind ik ook vervelend inderdaad, de sportbeha's die ik heb, hebben eigenlijk alleen maar het voordeel dat ze geen afzakkende bandjes hebben ivm kruis-deel op de rug. De stof om je borsten heen is ontzetten dun, dus daar geeft het weinig steun. Alleen een brede band onder je borsten, maar dat hoeft toch niet perse meer steun te geven dan een stevige beugel?

Heb zelf 80D en ik rijd met gewone bh, heb nou ook niet echt het idee dat het meer hotst dan wanneer ik met een sportbh rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:33

Ik draag altijd een normale bh.. Heb er niet veel last van ofzo.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:35

Met mijn F85 doet het echt wel pijn zonder dus draag altijd eentje (voor te sporten).

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:36

Ik zweer bij de shock absorber level 4! Nu sport ik bijna elke dag (of sportschool of paarden of beide) dus heb er ook een aantal liggen hier en gebruik ze dus altijd met sporten/paardrijden. Ze zijn er in het zwart/wit en zijn onderandere te koop bij de wehkamp en kosten maar 50 euro. En ze gaan lang mee!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:40

Ik (75B) draag een sport BH omdat die bandjes niet zo snel afzakken. Maar kan opzich ook wel prima rijden met een gewone BH hoor. Een gewone BH moet in principe ook voldoende ondersteunen, anders heb je gewoon een slechte BH aan.

Dat het slecht zou zijn voor je borsten, of dat ze gaan hangen van het hots/bots geweld geloof ik niet. Hangtieten (excusez le mot) die krijg je, of die krijg je niet. Puur een genen kwestie. Net als dat de één onwijze rimpels krijgt en de ander niet.

Maar het is zeker wat comfortabeler.

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:42

Ik heb laatst bij Divoza een voorgevormde sportbh gekocht en het toont inderdaad stukken beter dan mijn andere sportbh, daarin word alles zo plat gedrukt dat ik me afvraag waar mijn 75D gebleven is.. :?
Hema heeft ook licht voorgevormde sportbh's, heb ik er ook een van. Vind het er toch net iets mooier uit zien. niet dat ik er perse altijd mooi uit wil zien bij de paarden, (als ik niet ga rijden ga ik ook nog weleens even voeren zónder bh, lekker de bodywarmer erover :o ), maar vooral in de zomer vind ik het gewoon raar als mensen mijn volle borsten gewend zijn in gewone outfit en je ze ziet denken als ik met warm weer in een hemdje paardrijd met een cupmaat minder, om maar niet te spreken van die harde erwtjes die dwars door je shirt heen steken als de wind erover heen komt :P haha.. ik voel me daar gewoon niet zo bij op mijn gemak. In de winter draag ik die andere wel, lekker onder mijn dikke trui.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:06

Hoi hoi, ik heb een nette 75C, maar zweer echt bij mijn sportbh. Ik draag hem bij het paardrijden, fitness en zelfs als ik sportief ga wandelen of op fietsvakantie ga. Die van mij zijn nooit strak geweest.....:(

edit: ik draag shockabsorber level 4!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:27

Ik draag ook altijd een sportbeha en het liefst eentje van Swgmark, zit echt heerlijk.
Heb ook maat 80D en zou niet zonder kunnen want de boel hangt mede door het lijnen en 2 zwangerschappen nogal slapjes :D en mijn leeftijd doet er ook al geen goed aan (45) dan gaat de boel vanzelf verslappen.
Wat mij enorm helpt naast een goede sportbeha, mijn bodyprotector. :D De boel zit dan echt goed op z`n plek.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:36

pompidou2 schreef:
Ik heb laatst bij Divoza een voorgevormde sportbh gekocht en het toont inderdaad stukken beter dan mijn andere sportbh, daarin word alles zo plat gedrukt dat ik me afvraag waar mijn 75D gebleven is.. :?
Hema heeft ook licht voorgevormde sportbh's, heb ik er ook een van. Vind het er toch net iets mooier uit zien. niet dat ik er perse altijd mooi uit wil zien bij de paarden, (als ik niet ga rijden ga ik ook nog weleens even voeren zónder bh, lekker de bodywarmer erover :o ), maar vooral in de zomer vind ik het gewoon raar als mensen mijn volle borsten gewend zijn in gewone outfit en je ze ziet denken als ik met warm weer in een hemdje paardrijd met een cupmaat minder, om maar niet te spreken van die harde erwtjes die dwars door je shirt heen steken als de wind erover heen komt :P haha.. ik voel me daar gewoon niet zo bij op mijn gemak. In de winter draag ik die andere wel, lekker onder mijn dikke trui.

:D

Heb net bij neckerman een bestelling gedaan. Wil het toch eens proberen :j
Met een gewone bh niet echt last ervan, maar misschien dat het op de lange termijn wel steviger is :Y)
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... lt=default

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:41

gewone bh met goede 75C :)
nergens last van

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:19

ik rijd met sport-bh.
heb een aardige grote voorgevel en als ik met normale bh rijd dan doet het echt zeer.
zelfs toen ik nog niet zoveel had reed ik al met sport-bh.
het zit steviger en is beter voor je rug en schouders.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:23

Ik rij met mijn gewone -NETJES PASSENDE- bh'tjes :j zelfs al heb ik niet de petieterigste boezem van België ;) Eigenlijk heb ik er helemaal geen last mee, al zou ik het wel fijn vinden om een paar echte 'paarden-bh's' te hebben, kwestie van wat orde in de kast te houden :P