Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:49

Heino schreef:
En als 400 kilo Haflinger er van door gaat heb jij nog tijd om je kinderen er van af te vissen? Of als het paard struikelt vang jij direct je kinderen op? Sorry, maar ik vind het onverantwoordelijk en niet bepaald eerlijk richting je kinderen. Dankzij jou hebben zij op latere leeftijd mogelijk last van geheugenproblemen, concentratieproblemen en emotionele problemen en mogen ze lekker naar het speciaal onderwijs. Om maar even te schetsen wat er kan gebeuren wanneer ze er af vallen. En dan hoeven ze geeneens uren buiten bewustzijn te zijn.

Wat heeft dat er mee te maken?? Dat speciaal onderwijs?? Alsof dat minderwaardig is?? Zoonlief zit daar al :roll:. En een haf van 400kg gaat er niet vandoor als ik er naast loop...... dan loopt ze hooguit rondjes om me heen....... Al een paar keer meegemaakt dat ze schrok van een brommer of vrachtwagen die de bak voorbij scheurde...... Zowel zoon als dochter hebben dan een knop om vast te pakken. Nu moet ik wel zeggen dat als 1 van mijn kids er op zit.... ze zo mak als een lammetje is en nergens van schrikt. En je mag het onverantwoordelijk vinden hoor, dat is jou mening en daar heb ik geen moeite mee ;).

Enne op de motor zonder helm is ook wel eens lekker........... Heerlijk die wind door je haren....

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:03

Wat heeft dat er mee te maken?? Dat speciaal onderwijs?? Alsof dat minderwaardig is?? Zoonlief zit daar al :roll:. En een haf van 400kg gaat er niet vandoor als ik er naast loop...... dan loopt ze hooguit rondjes om me heen....... Al een paar keer meegemaakt dat ze schrok van een brommer of vrachtwagen die de bak voorbij scheurde...... Zowel zoon als dochter hebben dan een knop om vast te pakken. Nu moet ik wel zeggen dat als 1 van mijn kids er op zit.... ze zo mak als een lammetje is en nergens van schrikt. En je mag het onverantwoordelijk vinden hoor, dat is jou mening en daar heb ik geen moeite mee ;).

Enne op de motor zonder helm is ook wel eens lekker........... Heerlijk die wind door je haren....[/quote]

Jij snapt um ;)
Wrm altijd meteen zoon commentaar hea?Iedereen mag tog zelf weten wat die me zijn haf,kinder,moter enz doet?

cissie

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:41

Zelf rijd ik altijd met helm (veiligheidscap), of een sul of hiitepetit, maakt me geen drol uit, het is en blijft een levend dier waar ik bovenop zit.
Ik heb mijn haflinger nu een jaar of 6 en ik ben er nog nooit afgevallen, helaas geen graadmeter om dan maar geen cap op te zetten want iedere keer zijn de omstandigheden weer anders (verkeer ect.).

Wat een ander doet moet deze helemaal zelf weten, en als mensen op bokt foto's plaatsen waarbij ze geen cap dragen ook prima.
Ik heb teveel ongelukken met andere zien gebeuren die zonder cap reden en dan ga je toch nadenken, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook eens een nare kneusing heb gezien die veroorzaakt werd door de cap, maar dat zijn in mijn ogen meer de uitzonderingen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:04

Ik heb altijd een cap op eigenlijk. Heel soms niet als het heel warm is en dan eigenlijk alleen met uitstappen en dan ook alleen bij Melody. Ja en soms even naar de wei toe met Amor spring ik er even snel op ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:20

Ik vind het wel grappig dat mensen zeggen dat ze aan het krabben zijn en last van jeuk hebben. Als ik aan het rijden ben ben ik geconcentreerd bezig en heb ik niet door als er een straaltje zweet onder vandaan komt.... ben ik nou de enige of....? :S

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:32

rainbow8 schreef:
Wat heeft dat er mee te maken?? Dat speciaal onderwijs?? Alsof dat minderwaardig is??

Nee hoor, niks minderwaardig. Maar het is dikwijls wel een teken van een belemmerde ontwikkeling wanneer je speciaal onderwijs nodig hebt. En dat jij je kinderen zonder cap op een dier laat zitten en daarmee ze een risico op belemmerde ontwikkeling geeft vind ik verschrikkelijk en asociaal tegenover je kinderen. Je kinderen hebben geen keuze, zijn afhankelijk van jouw gebrekkige risicoperceptie.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:09

Ik rijd altijd met cap. Vind het gewoon veiliger. ;)

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:19

Niet op het paard zonder mijn 'paddestoel'. Stijl-technisch is het ongetwijfeld onverantwoord en is vast heel veel te zeggen voor het vrije gevoel van de wind door je wapperende haren, maar aangezien die haren toch vast zitten als ik op een paard spring, kan die cap er ook nog wel bij ;)

Naast dat het verplicht is op de manege waar ik rij, is het over het algemeen veiliger dan zonder. Ik ken ook iemand die bijna is opgehangen in de veiligheidsgordels van de auto en die dat nog maar net kon navertellen, maar ook daarvoor geldt, dat ze vaker levens redden dan levens kosten.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:23

Weet je wat ik nou zonde vind:

Was naar het CHIO geweest..... en vele reden daar met inrijden zonder cap. Vind dat niet echt een goed voorbeeld voor kinderen die ook daar komen kijken.

Ik rijd altijd met cap nu. Bij ons verplicht en zeker na mijn ongeluk vorig jaar. Mijn vriendin was me haar paard gevallen (ging heel charming hoor haha) en haar cap was gewoon door 2en gebroken. Zo zie je maar als je geen cap op zou hebben gehad. Dus ik ben zeker een voorstander :D

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:26

Ik rij altijd met cap. Als ik hem niet op heb voel ik me niet veilig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:04

De titel is "Zonder cap????", dus ik vul in "nee, nooit" (oftewel: ik rij altijd met cap), maar de vraagstelling is later "Rij jij met cap?", waardoor mijn antwoord nu vertekend is. Kortom: ik rij altijd met cap.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:05

Minjon schreef:
Áltijd.
Geen cap? Cap kwijt? Dan niet rijden. :)

idd, me two ;)

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:14

Iedereen moet het toch voor zichzelf weten.

Ik rijd vaak met cap. Maar als ik met een halstertje en zonder zadel op m'n peert ga zitten, ga ik echt niet een cap op doen.
We zijn dan toch maar in de bak, veel raars zal daar niet gebeuren.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:23

Heino schreef:
rainbow8 schreef:
Wat heeft dat er mee te maken?? Dat speciaal onderwijs?? Alsof dat minderwaardig is??

Nee hoor, niks minderwaardig. Maar het is dikwijls wel een teken van een belemmerde ontwikkeling wanneer je speciaal onderwijs nodig hebt. En dat jij je kinderen zonder cap op een dier laat zitten en daarmee ze een risico op belemmerde ontwikkeling geeft vind ik verschrikkelijk en asociaal tegenover je kinderen. Je kinderen hebben geen keuze, zijn afhankelijk van jouw gebrekkige risicoperceptie.

Wil je zo vriendelijk zijn om volgende keer mijn hele post te lezen!! Daar stond dus achter dat mijn zoon al op speciaal onderwijs zit!! Dit heeft niets met een val van een paard te maken, maar met een aangeboren afwijking in zijn hersenen!! Dus de rest van je beschuldiging slaat kant nog wal!! Dank je wel voor het goed lezen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:25

Ik rijd zonder cap om de reden dat ik anders elke dag dat ik rij migraine heb.
In nederland rij ik wel met cap.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:25

Hill_R schreef:
Iedereen moet het toch voor zichzelf weten.

Ik rijd vaak met cap. Maar als ik met een halstertje en zonder zadel op m'n peert ga zitten, ga ik echt niet een cap op doen.
We zijn dan toch maar in de bak, veel raars zal daar niet gebeuren.

Ik zou juist zonder zadel een cap op doen en met zadel zonder.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:27

Ik rijd op mijn eigen paard eigenlijk altijd zonder cap. Ik verdraag die dingen gewoon slecht, krijg er na een half uur barstende hoofdpijn door en ja ik heb verschillende modellen, merken, groottes enz gehad ;) . Op andere paarden draag ik trouwens wel altijd een cap, op de mijne ook pas sinds een jaar of 3 niet meer. Mijn moeder heeft mij tot mijn 18e verplicht een cap op te zetten, terecht vind ik wel. Zou later hetzelfde doen met mijn kinderen.
Waar het verplicht is, zet ik hem trouwens ook op.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:29

altijd met cap!! Een stalgenoot heeft een heel braaf paard. Paardje schrok toch een keer en draaide om zn as, ruiter viel en viel precies met dr hoofd op een paaltje.. Die was erg blij een cap op te hebben! Het is en blijft een levend dier, hoe braaf ook ze kunnen altijd iets onverwachts doen...

Valkenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:32

Het ligt er heel erg aan! Als ik jonge paarden inrijd draag ik toch altijd een cap en ook bij paarden die ik niet ken en voor het eerst rijd of als ik ze niet helemaal vertrouw. Maar als ik vertrouwen heb in een paard en deze goed ken draag ik eigenlijk nooit een cap..

Vind iedereen moet voor zichzelf uitmaken of die wel of niet een cap wil dragen als het maar verplicht is tot onder de 16 jaar o.i.d. want je ziet ook wel vaak op manege's dat het voor meisjes onderling toch wel een soort competitie is om lekker met een petje op te gaan rijden en sporen aan... en denken dan niet meer echt na over de gevolgen...

Ik kan trouwens ook erg slecht tegen reguliere caps en heb altijd een kindermata qua cap heb een pikeur altijd gehad en die is echt fantastisch die vergeet je gewoon af te doen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:33

rainbow8 schreef:
Wil je zo vriendelijk zijn om volgende keer mijn hele post te lezen!! Daar stond dus achter dat mijn zoon al op speciaal onderwijs zit!! Dit heeft niets met een val van een paard te maken, maar met een aangeboren afwijking in zijn hersenen!! Dus de rest van je beschuldiging slaat kant nog wal!! Dank je wel voor het goed lezen.

Jij leest niet goed :) Want ik zeg nergens dat je zoontje naar speciaal onderwijs moet door een val van een paard. Maar dat je de kans dat kinderen naar speciaal onderwijs moeten wel vergroot. 1 keer verkeerd van een paard vallen zonder die cap en grote kans dat je leerproblemen er aan over houdt.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:35

Ik rij altijd met cap, een foutje is zo gemaakt en je ligt er zo naast, hoe goed je ook kunt zitten. :) Daarnaast hoort mijn bodyprotector en chaps met jopphurts ook bij mijn uitrusting. Zonder een van die 3 dingen ga ik niet rijden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:06

Ik zelf rijd toch erg vaak met cap, maar soms rijd ik wel eens zonder cap. Op de allerwarmste dagen heeft mijn haflinger ook niet veel zin iets te doen. En ik ook niet. Dus dan dribbel ik maar wat door de bak. En om dan die vreselijke cap op te doen :o

Bij het uitstappen zet ik hem altijd af :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:22

marise83 schreef:
altijd met cap!! Een stalgenoot heeft een heel braaf paard. Paardje schrok toch een keer en draaide om zn as, ruiter viel en viel precies met dr hoofd op een paaltje.. Die was erg blij een cap op te hebben! Het is en blijft een levend dier, hoe braaf ook ze kunnen altijd iets onverwachts doen...

Ja.. en als ze het paaltje in haar nek of rug had gekregen had die cap ook niets uit gehaald..
Ik zeg niet dat een cap niet bijdraagt aan de veiligheid hoor, maar geluk hebben speelt bij paardrijden ook wel een hele grote rol.

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:47

Rij altijd met cap. Vind dat ik het goede voorbeeld moet geven aan mijn kids!! Ik weet dat er altijd risico´s zijn als je paardrijd, maar in mijn ogen maak je die toch een stukje kleiner door het dragen van een cap. Een vriendin heeft een tijdje een paard bij ons op stal gehad en reed zonder cap. Toch vriendelijk gevraagd of ze die wou opzetten.

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:27

Op de manege rijd ik altijd met cap, op mijn eigen paard ook. Maar op het paard van mijn achter nicht doe ik dat nooit. Die loopt heel netjes en schrikt niet. Nu rijd ik de laatste tijd wel met cap op dat paard, omdat mijn achternicht alleen nog maar bezig is met het paard van haar vader, nu is dat andere paard zo druk, lijkt me wel logisch.