Zonnebril op paard fout of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Re: Zonnebril op paard fout of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:39

het ligt eraan. Ik heb hier op bokt wel eens een haw foto gezien met een meisje helemaal bling bling in setje en glitters en een ultra grote (die nu zo hip zijn, helaas :)) zonnebril op. Dat vind ik wel fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:50

Lowara schreef:
bij mij mogen leerlingen zelfs niet met een gewone bril op de paarden rijden :=
ben veel te bang dat als ze vallen, het glas in hun ogen komt. tot nu toe gewoon altijd netjes uitlegd, wordt volledig geaccepteerd hier.
heb zelf eenmalig een wedstrijd met zonnebril moeten rijden ivm zware bacterie in de ogen. zonder die bril kon ik niet eens buiten lopen :=
maar vond het wel wat eng qua gevoel, dus was reuze blij toen dat ding weer af kon.

Vind ik niet netjes hoor. Ik zie zelf aardig slecht en zonder bril, ik heb beide glazen (welke van kunstof zijn) tegen de -5. Mensen hebben niet voor de lol een bril op sterkte hoor. Ik hoop niet dat je buitenritten maakt met je leerlingen.

Artoflosing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:25

vanLotje schreef:
het ligt eraan. Ik heb hier op bokt wel eens een haw foto gezien met een meisje helemaal bling bling in setje en glitters en een ultra grote (die nu zo hip zijn, helaas :)) zonnebril op. Dat vind ik wel fout.

Waarom is dat fout? Zonnebril is zonnebril.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:52

Artoflosing schreef:
vanLotje schreef:

Waarom is dat fout? Zonnebril is zonnebril.

kan ik niet toelichten, is mijn smaak en gevoel.
Daarom ook "dat vind ik fout" en niet "dat is fout" :)

CharH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:54

Lijkt me zeker niet fout, wanneer je verblind wordt door de zon heb je juist meer kans op het maken van brokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:51

Ik heb een zonnebril op sterkte :D Lenzen is ook niet altijd prettig, mijn ene oog is te plat en de lenzen gaan daarop schuiven.

Maar ik zou niet ergens gaan rijden, waar ik geen gewone bril mag dragen, vind het van de zotte eigenlijk.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:12

waarom??

je hebt gewoon zonnebrillen voor het rijden. zelfs die je aan je cap kunt klikken dus die zullen echt wel getest zijn hoor!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:16

Tsja, ik heb nooit met een zonnebril gereden maar waarom zou dat fout zijn?
Mocht ik in de toekomst eens buiten gaan rijden in de zomer zou het wel fijn zijn om een zonnebril op te zetten.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:45

Mijn grote diva zonnenbril gleed altijd af.
En heb nu een oude bril die heeft best kleine glazen en zit ook stevig.. en dan kijk ik gelijk niet meer zo boos als ik rij :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:55

Ik rijd vaak buiten met zonnebril! Heb zachte lenzen, en ik heb snel last van stof of vuil in mijn oog. Dat kan lekker gaan irriteren, en geloof me, dat wil je niet meemaken hoeveel pijn dat kan doen.
Dan doe ik liever een (grote) zonnebril op om mijn lenzen te besparen!

Niks mis mee..

MarjonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:16

Op je bril vallen wanneer jr van je paard valt is inderdaad niet fijn. Wanneer ik zonder bril rijd ben ik echter levensgevaarlijk (ik zie geen steek) en aangezien ik de ziekte van Graves heb zal ik toch écht met zonnebril moeten rijden.
Ik draag vanaf m'n zevende brillen met dikke glazen; een bal erop krijgen of er anderzins tegenaan vallen is onprettig, maar uiteraard kunnen brildragers niet zonder.

:D

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:48

Ik vindt een zonnebril hetzelfde als een gewone bril, daar ga je toch ook niet van zeggen dat die niet op mag....

1jet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:32

ik vind het niet fout want je krijgt geen stof en je hebt ook geen last van de zon

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:40

Is toch niets mis mee?
Als je daardoor minder last heb van de zon of wat dan ook is het toch alleen in je voordeel!
Gewoon doen hoor.

Wel vind ik dat je niet moet gaan overdrijven met glitters en supergrote glazen ( Staat gewoon niet te paard. ), alhoewel dat ook geheel eigen keuze is.
Gewoon een doodnormale zonnebril die er echt voor gemaakt is je ogen te beschermen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:08

Ik rijd enkelt eens met zonnebril. Wel een sportmodel, die zijn ervoor gemaakt dat ze (zo goed mogelijk) blijven zitten tijdens het bewegen. Op een erg stoffige locatie heb ik het liefst een zonnebril op, zeker op (spring)wedstrijd. Wel even thuis oefenen, omdat het beeld soms wat kan vertekenen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:39

Ik heb het 1 x gedaan maar er zat zoveel zand op dat ik niet meer zo goed zag, afgedaan dus. :P