Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:04

conclusie............

ernstig overtrokken reactie :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:05

TS, als jouw dierenarts toen hij stage liep niks had gemogen, had hij ook nooit zijn werk goed kunnen doen.
Eerlijk gezegd snap ik niet waar je je druk om maakt.
Die moeilijkheid van jouw paarden zal wel meevallen, anders was dit echt niet gebeurd.
Dan had je dierenarts zijn collega wel gewaarschuwd....

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:06

maar een 'simpel' schimmeltje is wel wat anders dan een enting!

een enting kom op zeg. dat stelt niks voor.
als ik niet bang voor naalden zou zijn, zou ik het zelf doen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:10

Dat je het niet ok vind, is nu eenmaal zo.
Maar de arts in kwestie had toestemming van jouw vader.
Dan had je dus je vader duidelijker instructies moeten geven, die had moeten zeggen dat het niet ok was dat de stagiair jouw paard entte.
Nu kun je hen niets verwijten, want ze hadden toestemming.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:13

Als een stagair niet mag enten zijn er over een paar jaar een dierenartsen meer toch?

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:14

Je overdrijft echt, een assistente kan nog enten (doe dit ook zelf), het is het simpelste wat je kunt doen! Het zal wel geen eertsejaars zijn geweest hoor! De da is erbij...

Ik heb dan wel liever dat ze het in de borstspier doen dan in de hals.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:16

godsamme, enten ZEKER de infl/tet is een intermusculaire enting......... mijn dochter van 11 zou dat nog kunnen :D :D

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:18

Aaaah zeg wat een toestand! Nog even en er zijn geen dierenartsen meer! Maar gelukkig zijn er wel mensen (ongeveer 99% in dit topic) die wel hun paard gewoon door een stagair laten enten.
Als wij dé dierenarts bellen weten we nooit wie er op de stoep staat.... Ze hebben hun papier en zijn niet voor niks daar aangenomen, dus heb vertrouwen in wie je dierenarts stuurd!

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:18

Hoi Ts

Ik vind je reaktie niet overdreven.
Waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, dat zei dan zo.
Maar ik kan het me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent.
Wij hebben op stal ook 2 jonge paarden, waarvan ik er totaal geen probleem mee
heb dat een stagiar ze behandelt mits onze eigen dierenarts en ik erbij ben.

Ik zou als ik jouw was de dierenarts even bellen en vragen of hij de volgende keer even contact wil opnemen
mocht hij eerder willen komen of een vervanger willen sturen.
Bij ons wordt er ook altijd eerst toestemming gevraagd of de stagiar het paard mag enten/behandelen.

Groetjes

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:22

ik heb ook altijd liever mijn eigen da maar bij ons op stal enten we ze allemaal dezelfde dag door een da die de staleigenaar goed kent(mijn da dus niet)want als we allemaal onze eigen da halen komen er 6 verschillende :+ de stal eigenaar overlegt het en het is geregelt ik leg boekje er neer en haal en savonds weer op.
en een stagaire moet het ook leren ik heb ook weleens meer entingen gegeven op een dag dan de da zelf ja van de praktijk leer je het van theorie niet..
En ik heb ook een paard wat allekanten op vliegt bij het zien van de da (afstammeling jazz :o )

en ik ben er zelf nooit bij want werk de hele dag ik ga op vertrouwen uit dat het goed gaat en gaat al 2 jaar lang goed...

andere problemen bel ik mijn eigen da

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:23

Als ik de da bel weet ik niet eens welke da komt,ben allang blij dat er 1 komt,en het liefst een half uur geleden!
Ook een stagair weet dat het paarden zijn die onverwachtse dingen kunnen doen en wie weet heeft je ''vaste'' da wel gezegd van ''joh stagair doe jij die klant even want ik weet zeker dat die paarden okay reageren en kan jij mooi leren'' (voor zover je dat nog moet leren.......

Niet te druk over maken,als ze die stageloper niet vertrouwen sturen ze'm echt niet langs.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:23

KiWiKo schreef:
godsamme, enten ZEKER de infl/tet is een intermusculaire enting......... mijn dochter van 11 zou dat nog kunnen :D :D

nou idd. Ik gaf op m'n 12de de kalveren ook wel een ontstekingsremmer.
Mijn paard spuit ik ook zelf. Doe mij maar injectievloeistof ipv pasta's, daar kan ik dus niets mee worden.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:13

Jeetje wat kun jij (TS) overdrijven zeg!!
Ik heb genoeg paarden geënt en ik ben geen dierenarts en geen stagiare....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:03

wat een drama zeg... :+
ik snap echt niet dat je hier zo moeilijk over doet.

Ok, je DA het even kunnen melden dat er een ander kwam op een ander tijdstip.
maar dat je zo moeilijk doet dat er een andere DA kwam.... er kan toch iets tussen gekomen zijn?
en die DA laat heus niet zonder toezicht o.i.d. die stagiaire jouw paarden (of die van iemand anders) inenten hoor.
daar staat hij echt wel met zijn 'neus bovenop'

doe toch niet zo moeilijk.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:19

Ik snap de ts haar punt wel. Ik wil ook geen stagiaires bij m'n pony hebben en ook geen andere da (noodgevallen uitzondering), en dat heeft een reden. :)
Als ik een mak paard zou hebben, zou ik er geen probleem mee hebben als een stagiair 't enten deed, mits ik daarvan op de hoogte was gebracht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:28

Maar roxiie, als jij niet zelf bij je paard kunt zijn maar er iemand anders bijlaat (je vader bijv.) dan geef je die toch instructies?

Dierenarts had toestemming van TS haar vader, dus valt niks te verwijten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:30

roxiie schreef:
Ik snap de ts haar punt wel. Ik wil ook geen stagiaires bij m'n pony hebben en ook geen andere da (noodgevallen uitzondering), en dat heeft een reden. :)
Als ik een mak paard zou hebben, zou ik er geen probleem mee hebben als een stagiair 't enten deed, mits ik daarvan op de hoogte was gebracht.

1. Ben wel nieuwsgierig naar die reden.
2. TS hééft schijnbaar makke paarden want er is niets gebeurd?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:32

Ik vind dit echt een zwaar overdreven reactie hoor. Een stagiaire is ECHT wel in staat om een spuit te zetten. Vooral ook omdat er een andere gediplomeerde dierenarts bij was, zie ik echt geen enkel probleem.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:33

Je eigen DA heeft toch ook eerst je paarden moeten leren kennen? En dat er een DA komt van een andere kliniek vind ik een beetje vreemd...

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:37

Ik vindt je een enorme aansteller, Als een stagier het niet leert zijn er inderdaad over een jaar geen dierenartsen meer, dus op jouw paarden mogen ze het niet leren, maar gerust wel op andere paarden, ook jouw dierenarts kan verkeerd enten of iets verkeerds doen, Pff maak je eigen niet zo druk zeg,

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:34

KiWiKo schreef:

euhhh, intramusculair.. als je grote mensen woorden gebruikt wel even de juiste dan graag. ;)

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:41

Nergens druk om maken joh..!
Waarom zou een stagiaire het niet kunnen? Het is echt een klusje van niks..!!
Een DA gaat echt niet bellen dat ie eerder komt, en als ze toevallig in de buurt zijn.. waarom niet naar dat adres?!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:53

En dan daarbij, wat kunde betreft is de scheidslijn tussen net afgestudeerd en stagair soms maar heeeeeeeeeeel dun........... Het is altijd zo jammer, dierenarts is een vak wat je echt alleen maar leert in de praktijk. Maar dan moet je het wel kunnen oefenen. En dat gaat een beetje lastig als je alleen maar het paard van de buren kan gebruiken. En dan nog de grap dat iedereen altijd zeurt dat een dierenarts te laat komt. Komt ie eerder is het weer niet goed.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:54

Mijn veulen is vorige week ook ingeënt. Het beest is panisch voor vreemden en niet mijn eigen DA maar zijn stagiair heeft haar ingeënt. Had ik dan ook moeten zeggen nee dat mag niet ik wil dat je dit zelf doet.
Is toch belachelijk. Er kan idd iets fout gaan maar dat is bij alles, dan moet je je paard al in een glazen kastje gaan zetten.
Overdrijven is ook een vak apart

Dat de Da had kunnen bellen vind ik ook. Maar je weet niet waarom hij zelf niet kon komen voor hetzelfde geld had hij een spoedoperatie.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:00

Ik heb vroeger zelf van de DA geleerd om intramuskulair te spuiten (in dit geval AB). 't Is echt een eitje.
Maar daar gaat het ook niet om.
De stagiaire heeft geënt onder toezicht en verantwoordelijkheid van de DA. Reken maar dat die oplet dat de stagiair het goed doet. Waarschijnlijk krijgt je paard meer echte aandacht dan 'van een echte DA die zijn 38ste enting van die week zet.

N.B. zelf nooit bijv. op de spoedopvang geholpen door een co-assistent? Zelfde verhaal....