Overleden, maar niet zo geregistreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:17

Mar77 schreef:
eigenlijk zou de slager een formulier moeten tekenen dat ze daadwerkelijk een paard hebben geslacht, met chipnummer erop en dat naar de verzekering moeten sturen.
De verzekering zou dat dan naar de eigenaar moeten sturen. Lijkt mij een hoop verwarring te besparen.

TS: het is wel een paardje dat opvalt, das misschien in je voordeel.

Die 'verklaring' bestaat hoor.
Een slager zal nl. een credit-factuur naar de verzekering sturen met daarop het aantal kg vlees dat het paard heeft opgebracht.
Dat moet in de administratie van de verzekering zitten en dit soort administraties moeten jarenlang bewaard worden voor de belastingen.

Dat moet dus gewoon ergens zijn.

steffie

Re: Overleden, maar niet zo geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:56

Ja inderdaad. Ik heb mijn vorige pony weg laten brengen door de eigenaresse van mijn stal (die ik helemaal vertrouw dus weet zeker dat dat goed is gegaan) zij is er ook daadwerkelijk bij gebleven om dit te voorkomen.

Ik heb toen een factuur van het slachthuis gekregen dat hij op ... datum geslacht is en dat het een bepaald bedrag op heeft gebracht qua vlees.

Dat heeft uiteindelijk mijn verzekering afgetrokken van het verzekerde bedrag en dat heb ik netjes uitbetaald gekregen(de rest kreeg ik van eht slachtshuis)

Daphz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:20

Even een berichtje om TS te laten weten dat ik meeleef!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:32

Ik zal morgen weer eens contact opnemen met de slachter.
Hij vertelde mij dat hij mijn paard in een andere plaats heeft geslacht dan dat ik op papier heb staan, dus wellicht kan hij niks vinden omdat hij in een verkeerde administratie kijkt? en ik zal het slachthuis waar mijn paard is (als het goed is) geslacht eens polsen of hij ook toen daadwerkelijk daar paarden slachtte. Ergens heb ik gelezen (hier op bokt) dat hij toen dat slachthuis huurde.......
En ik kan de verzekering nog eens polsen of ze inderdaad een factuur hebben liggen van de hoeveelheid vlees dat hij heeft opgebracht.
Gelukkig werkt mijn contactpersoon er nog wel bij de maatschappij die toen de verzekeringen heeft overgenomen.....

Thanx iedereen...
Wordt vervolg

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:34

Ik heb bij nrps gevraagd (daar stond mijn oude pony ingeschreven) die van mij is begin maart helaas weg gebracht (door eigenaresse van stal) vroeg me af hoe dat nu geregistreerd stond maar daar staat inderdaad achter dat hij overleden is.

hoe gaat het nu jou? kom je er ondertussen een beetje uit?

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:08

Jemig TS wat een drama. Het zal je gebeuren zeg. Sterkte.
Je hoort inderdaad wel vaker dat paarden bij terugname door de verzekeringen nog wel eens elders belanden. Dit was overigens voor mij een reden om m'n paard vorige week niet mee te geven aan de verzekering.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:34

Na je beginpost gelezen te hebben, en je profiel, zag ik daarna pas dat het om jou gaat Sharon.
Echt heel erg om met zoveel twijfels te zitten, ik hoop dat je er gauw achter komt hoe het nou precies zit!

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:36

Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Mijn paard werd afgekeurd en de verzekering kwam haar ophalen. Met tranen in mijn ogen reed ze weg. Tot mijn grote verbazing stond twee jaar later in (volgens mij) paard en sport een advertentie. Hierin werd gevraagd wie het betreffende paard kende. Foto er bij. Ik dacht toen; dat zou toch niet... Aangezien ze heel aparte aftekeningen had, heb ik mijn oude foto's en het kopie van de stamboekpapieren er bij gezocht. Ik kon het niet geloven, maar ze was het wel! Die betreffende mensen wisten dus niet dat ze was afgekeurd voor de sport en dat ze naar de verzekering was gegaan. Ik heb er verder geen werk van gemaakt bij de betreffende verzekering, maar ik vind dit absoluut niet kunnen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:46

even heel snel erdoor gelezen.

Een paard dat afgekeurd is/wordt voor de sport betekend niet gelijk dat het paard niet meer geschikt is voor bijv. draagmoeder, recreatiepaard etc. De verzekering neemt het paard over tegen betaling van het verzekeringsgeld, en dan is het paard van de verzekering. Soms gebeurd het dat je jaren premie hebt betaald (en geen risico hebt gelopen) en je je paard mischien wel 3 X hebt betaald (of meer) en soms heb je het pech dat je al eerder afscheid moet nemen van je paard. Als je verzekerd draagt de verzekering het risico en hoe groter of hoger het risico hoe hoger het bedrag dat je moet betalen....

Zelf wegbengen als het dier voor de dood wegmoet of meegaan is de beste zekerheid die je hebt.....
En als je dat doet krijg je inderdaad een briefje met het bedrag en het geld wat het heeft opgebracht.

voor TS veel sterkte en zal duimen dat je paard inderdaad op de eeuwige groene weides loopt....

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:40

en al wat meer duidelijkheid?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:46

:( nee nog steeds niet.
Ik heb hem laten readen, eens kijken wat daaruit komt, wellicht een aanknopingspunt.
De slachter zou nog kijken in zijn administratie uit 2006 toen hij slachtte in een ander slachthuis.....
Maar ik ben bang dat dit een hele moeilijke zoektocht gaat worden. Het is natuurlijk ook al zo lang geleden.
Weet ook even niet meer waar ik nog verder kan kijken.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:56

heb het verhaal al vaker gehoord. Verzekeringen verkopen paarden meestal wel door. Zeker als ze afgekeurd worden voor de sport. Ze kunnen inderdaad dan nog voor andere doeleinden gebruik worden.

Sterkte met je zoektocht!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:03

misschien iets voor die misdaadverslaggever...?
je wilt niet weten hoe hierin gesjoemeld word... je wordt belazerd waar je bij staat.
er zijn echt een hele rotzooi verzekeringen en slagers die zich hier schuldig aan maken. en handelaren natuurlijk ook.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:05

De vezekeringen dekken hun altijd in.(Lees kleine letters) Dat als een paard niet meer geschikt is voor het sport het dan op een andere manier kan worden gebruikt, bv. fokmerrie. Hun hebben dan het "recht" om het paard als fokmerrie doorverkopen. Wat de nieuwe eigenaar er dan mee doet weet je meestal niet. In principe verkoop je je paard aan de verzekering en zijn hun dan de eigenaar. Heb dit een keer mee gemaakt. Je staat machteloos.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 11:32

Ja mijn paard was een ruin dus fokken kan helaas niet meer.
In de kleine lettertjes van de verzekering heb ik zwart op wit staan dat ze hem naar de slacht brengen en verantwoordelijk zijn voor de verdere afhandeling van de papieren.....maar ja dan moet ik de verzekeringsmaatschappij die toen mijn verzekering heeft gekocht eens benaderen. De verzekering waar ik toen mijn paard had verzekerd bestaat niet meer..... ze hebben blijkbaar toch niet correct de verdere afhandeling van de papieren gedaan!
ik hoor/lees inderdfaad dat t vaker gebeurd maar echte hele concrete voorbeelden heb ik nog niet echt gezien/gehoord. Ben dan toch ook wel nieuwsgierig of die gevallen van dezelfde verzkeringsmaatschappij en/of slachter zijn.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:55

Dat klinkt helaas als een nieuw topic... :(:)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:03

MarvanTom schreef:
Dat klinkt helaas als een nieuw topic... :(:)

Eens kijken waar ik die ga plaatsen.....

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:11

jeetje wat een verhaal..

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:23

Heb je al nagevraagd bij de KNHS?
Als iemand wedstrijden er mee rijdt of heeft gereden is dat na te trekken.

Maar even iets heel anders en staat een beetje los van jou vraag:
Ik heb mijn paard helaas moeten laten inslapen, heb haar zelf naar de dierenarts gebracht. Heb haar nog gezien dat ze al was overleden, maar heb het papier nooit opgestuurd naar het stamboek. Dus volgens het stamboek leeft ze nog....
Wil dus niet altijd zeggen dat als het stamboek zegt dat het paard leeft dat ook echt zo is...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:50

Japeloup schreef:

Ik heb mijn paard helaas moeten laten inslapen, heb haar zelf naar de dierenarts gebracht. Heb haar nog gezien dat ze al was overleden, maar heb het papier nooit opgestuurd naar het stamboek. Dus volgens het stamboek leeft ze nog....
Wil dus niet altijd zeggen dat als het stamboek zegt dat het paard leeft dat ook echt zo is...

Ja die heb ik gesproken..... ER is na mij niemand meer met hem gestart. Dat is wel een opluchting. Maar ja geeft dat ook de garantie dat hij niet gestart is in het buitenland?
Ik snap het wat je bedoelt maar omdat de verzekering garant stond voor de juiste afhandeling van de papieren had ik dus verwacht dat de papieren daar terecht zouden zijn gekomen. En hij dus als overleden geregistreerd zou staan.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:02

mynique schreef:
Japeloup schreef:

Ja die heb ik gesproken..... ER is na mij niemand meer met hem gestart. Dat is wel een opluchting. Maar ja geeft dat ook de garantie dat hij niet gestart is in het buitenland?
Ik snap het wat je bedoelt maar omdat de verzekering garant stond voor de juiste afhandeling van de papieren had ik dus verwacht dat de papieren daar terecht zouden zijn gekomen. En hij dus als overleden geregistreerd zou staan.

Ik kan niet anders zeggen dan sterkte...

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:49

o balen zeg! Sterkte ermee!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:56

Jeetje dat is niet leuk!
Er slordig ook, wat erg om zo in onzekerheid te zitten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:21

mynique schreef:
Ik zal morgen weer eens contact opnemen met de slachter.
Hij vertelde mij dat hij mijn paard in een andere plaats heeft geslacht dan dat ik op papier heb staan, dus wellicht kan hij niks vinden omdat hij in een verkeerde administratie kijkt? en ik zal het slachthuis waar mijn paard is (als het goed is) geslacht eens polsen of hij ook toen daadwerkelijk daar paarden slachtte. Ergens heb ik gelezen (hier op bokt) dat hij toen dat slachthuis huurde.......
En ik kan de verzekering nog eens polsen of ze inderdaad een factuur hebben liggen van de hoeveelheid vlees dat hij heeft opgebracht.
Gelukkig werkt mijn contactpersoon er nog wel bij de maatschappij die toen de verzekeringen heeft overgenomen.....

Thanx iedereen...
Wordt vervolg

Probeer anders eens bij de KvK te achterhalen waar alles gebleven is met de overname.

Nikky87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:55

Wat erg voor je.
Ik hoop dat je snel duidelijk krijgt, dat wachten is helemaal niks!