jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:21

Ik snap dat de jury het ziet als programma fout en de ruiter nog een kans wil bieden om het onderdeel opnieuw uit te voeren.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:22

ladylay schreef:
Idd, programma fout.
Daar was hier geen sprake, een onderdeel werd niet correct uitgevoerd.
2 totaal verschillende dingen.

op mijn coupon stond programmafout :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:23

mimeslosydy schreef:
ladylay schreef:
Idd, programma fout.
Daar was hier geen sprake, een onderdeel werd niet correct uitgevoerd.
2 totaal verschillende dingen.

op mijn coupon stond programmafout :)

Juist, en dat is dus vreemd.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:26

op mijn coupon stond programmafout :)[/quote]

Juist, en dat is dus vreemd.[/quote]

uiteindelijk is het allebei lijkt mij??

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:32

Sabinee__ schreef:
mimeslosydy schreef:
een 0 is wel erg overdreven hé, ik was in de baan :P

Waarom zou je punten krijgen voor iets wat je niet toont ?
Als je niets op schrijft op je school toets krijg je toch ook geen 4 ?[/quote]

Op onze school wel :P

Even zonder dollen vergeet het, het is vervelend maar er zijn ergere dingen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:35

ambre schreef:
Gelukkig ben ik jury en weet ik dat een 0 niet terecht is.Dan is er namelijk NIETS vh gevraagde getoond.
Dat is er in dit geval wel.
Gelukkig zijn de jury's niet zo streng als jullie hier anders reed er niemand nog winst....

ladylay:waarom mag een jury niet uit de auto komen?Je zult je toch verstaanbaar moeten maken als er iets fout gaat!

Gelukkig is mijn instructeur ook jury en die doet het altijd zoals ik het zei. Als er gewoon niet gewijkt wordt een heel laag cijfer, maar als het goed gaat durft hij ook gerust een 9 of 10 te geven hoor.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:39

Heel laag is prima,maar een 1 is dan laag zat.
Ik krijg zelfs in het ZZZ voor verkeerd aanspringen met een steiger nog een 4,dus denk echt dat jullie veel te streng zijn.

In dit geval denk ik nog steeds dat het een misverstand is vd jury en dat ze dacht dat TS verkeerd reed.
Toen ze eenmaal uit de auto was en in de gaten kreeg dat het wijken mislukt was heeft ze het zo opgelost.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:41

Nee okee, een 0 zou ik zelf ook niet doen hoor, en mijn instructeur ook niet geloof ik, maar een 1 vind ik best kunnen.

En in dit geval ben ik het met je eens :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:56

ambre schreef:
Heel laag is prima,maar een 1 is dan laag zat.
Ik krijg zelfs in het ZZZ voor verkeerd aanspringen met een steiger nog een 4,dus denk echt dat jullie veel te streng zijn.

In dit geval denk ik nog steeds dat het een misverstand is vd jury en dat ze dacht dat TS verkeerd reed.
Toen ze eenmaal uit de auto was en in de gaten kreeg dat het wijken mislukt was heeft ze het zo opgelost.

dat vindt ik dan weer meevallen!
ik krijg een 4 als ik goed aanspring maar de kop omhoog gaat...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:32

Wat wordt er weer fel en offtopic gereageerd. Als jury stel ik me voor dat de lijn A-C die gevolgd werd de indruk gaf dat er een fout in de proef gemaakt werd. En dan mag de jury uit de auto komen hoor, wat er hier verder ook gezegd wordt. Als jury moet je duidelijk en zonder twijfel kunnen zien dat er aan de gevraagde oefening gewerkt wordt. Was hier blijkbaar niet te zien.(gedacht vanuit de jury).
Vanuit het oogpunt van de ruiter snap ik ook de irritatie wel. Je zit je best te doen om te wijken en helaas ziet de jury dit anders.
Kan gebeuren en is best vervelend zo'n misverstand. Maar om dan te roepen dat je maar niet op wedstrijd moet gaan vind ik erg kort door de bocht.( kort door de bocht houden ze wel van op Bokt) De ervaring in het proeven rijden krijg je alleen door op wedstrijd te gaan.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:06

Janine1990 schreef:
mimeslosydy schreef:
een 0 is wel erg overdreven hé, ik was in de baan :P

Kijk het proevenboekje er maar eens op na, als ik me niet vergis is een 0 voor niet getoond.
De jury heeft zelf gezegd dat ze het niet kon beoordelen, dat kan toch niet als je het niet getoond hebt.

Een 0 zou ik persoonlijk liever hebben, dan uit m'n concentratie gehaald te worden...

0 = niet uitgevoerd :D
1 = zeer slechte
2 = slecht
3 = tamelijk slecht
4 = onvoeldoende
5 = matig
6 = voldoende
7 = tamelijk goed
8 = goed
9 = zeer goed
10 = uitmuntend

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:56

CharleyT schreef:
Wat wordt er weer fel en offtopic gereageerd. Als jury stel ik me voor dat de lijn A-C die gevolgd werd de indruk gaf dat er een fout in de proef gemaakt werd. En dan mag de jury uit de auto komen hoor, wat er hier verder ook gezegd wordt. Als jury moet je duidelijk en zonder twijfel kunnen zien dat er aan de gevraagde oefening gewerkt wordt. Was hier blijkbaar niet te zien.(gedacht vanuit de jury).
Vanuit het oogpunt van de ruiter snap ik ook de irritatie wel. Je zit je best te doen om te wijken en helaas ziet de jury dit anders.
Kan gebeuren en is best vervelend zo'n misverstand. Maar om dan te roepen dat je maar niet op wedstrijd moet gaan vind ik erg kort door de bocht.( kort door de bocht houden ze wel van op Bokt) De ervaring in het proeven rijden krijg je alleen door op wedstrijd te gaan.

inderdaad, jammer dat ik wel allemaal van die opmerkingen naar mijn hoofd krijg!

0 = niet uitgevoerd :D
1 = zeer slechte
2 = slecht
3 = tamelijk slecht
4 = onvoeldoende
5 = matig
6 = voldoende
7 = tamelijk goed
8 = goed
9 = zeer goed
10 = uitmuntend[/quote]

er hebben hier al meerdere jury's gezegd dat een 0 niet terecht, dus ja jij bent de honderdste die nu zegt dat dat wel terecht maar ben jij een jury?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:56

ik zie al in je profiel, 12 jaar.
geen jury dus

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:17

Als wijken wordt gevraagd en iemand blijft de AC-lijn volgen en gaat vervolgens op de gevraagde hand rijden, dan is dit geen programmafout, maar een laag cijfer, misschien geen 0 omdat je wel de eerste wending hebt gereden maar hooguit een 2, wederom omdat je ook de tweede wending rijdt. Als iemand een volte vergeet te rijden is dat ook geen programmafout maar een zuiver niet getoond onderdeel dus een 0. Een programmafout is enkel een fout die ervoor zorgt dat je het programma (simpel gesteld de af te leggen route) niet meer kunt vervolgen zoals het in de proef gevraagd wordt. Bv. links in plaats van rechts wenden. Dan moet de jury de proef stilleggen en de deelnemer aangeven hoe en waar verder te gaan, uiteraard volgt dan -2, bij de tweede keer -2 en bij de derde keer uitsluiting. Daarnaast kan een deelnemer zich vergissen, bv. door twee keer een volte te rijden (dus niet bij het vergeten van een onderdeel!!) en ook een dergelijke vergissing leidt tot strafpunten.

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:18

Herstel: bij de tweede keer -4, tja het is warm en ik had al geplaatst

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:22

roybrit schreef:
Ik vind dat ook erg respect loos tegen over jou, en dan kan zij dat beter na de proef doen en niet halve wegen je proef de auto uit komen rollen en een probleem gaan staan maken!
ging je 2e wel beter? :D

Ik vind het eerder respectloos voor de jury die haar goede tijd zit te verdoen voor iemand die nog niet kan wijken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:26

celano schreef:
roybrit schreef:
Ik vind dat ook erg respect loos tegen over jou, en dan kan zij dat beter na de proef doen en niet halve wegen je proef de auto uit komen rollen en een probleem gaan staan maken!

Ik vind het eerder respectloos voor de jury die haar goede tijd zit te verdoen voor iemand die nog niet kan wijken.

Dit heeft niks te maken met wel of niet wijken, paard in kwestie kan wel wijken.

Er zijn mensen die starten voor hun plezier, en die groeien in de klasses, en de klasses uitrijden.

Het kan altijd fout gaan in een proef, Edward Gal met Totilas heeft dat ook.
Dan komt de jury ook toch niet uit zijn hokje, en de jury verdoet zijn tijd dan ook volgens jouw _O-

Echt serieus, sommige reacties zijn echt te lachwekkend hier :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:34

Te erg voor woorden om te zeggen dat een jury zijn tijd aan een combinatie verdoet, omdat iemand het wijken niet voor elkaar kreeg tijdens een proef op vreemd terrein... Ik mag hopen dat jij geen jury bent...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:37

celano schreef:
roybrit schreef:

en ik vindt jou post respectloos...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:10

Nou ja ik heb liever dat een jury even uitstapt dan dat ze keihard op die toeter gaan rammen zodat je je paard er never nooit meer langskrijgt :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:36

orienta schreef:
Nou ja ik heb liever dat een jury even uitstapt dan dat ze keihard op die toeter gaan rammen zodat je je paard er never nooit meer langskrijgt :+

ik persoonlijk zou het echt belachelijk vinden als ze getoeterd had.
iemand met een beetje verstand van paarden snapt volgens mij wel dat dit over het algemeen niet op prijd gesteld wordt!
ik iniedergeval niet, áls ze getoeterd had was ik uitgesloten wegens het verlaten van de baan.
lees:ergens 10 kilometer verderop in een sloot gelegen....

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:21

Nou ja ik denk dat je je antwoord allang hebt, jij bent het er niet mee eens dat kan. Lijkt me onzinnig om nog langer discussies hierover te gaan voeren eigenlijk :o

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:49

Je hoeft echt niet alles 100% te kunnen voor dat je een wedstrijd rijd.
Ervaring op doen is juist goed, en tijdens de wedstrijd is er spanning die er thuis niet is.
Ts zet hem op en je komt er wel met veel oefenen, en als ik jury was had ik je ook geen nul gegeven maar een 2 of 3 voor de moeite:P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:01

mimeslosydy schreef:
orienta schreef:

ik persoonlijk zou het echt belachelijk vinden als ze getoeterd had.
iemand met een beetje verstand van paarden snapt volgens mij wel dat dit over het algemeen niet op prijd gesteld wordt!
ik iniedergeval niet, áls ze getoeterd had was ik uitgesloten wegens het verlaten van de baan.
lees:ergens 10 kilometer verderop in een sloot gelegen....

er zijn genoeg jurys die toeteren bij een (programma) fout

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:19

Vind het ook een beetje vreemd, ze had ook na de proef even kunnen komen :+ Het wordt er toch niet ineens beter van. Maar misschien dacht ze dat je rechtuit reed, dus verkeerd?
Wel reed ik ook altijd ong. een schuine lijn voordat wijken beter ging. Liet ik iniedergeval iets zien :o