dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:57

Ja het was zeker niet verkeerd bedoelt allemaal.
Een volgende keer ga ik zo iemand meteen kwetsen ook al vind ik dat niet leuk om te doen.
Maar er komt geen volgende keer!!!
Ik wilde de man alleen wel een eerlijke kans geven en dat lukt alleen als je er even goed over denkt.
En als ik daar dan een rot gevoel bij blijf houden is het mijn goed recht om niet in te stemmen met het huis wat hij bied.
Deze pony is wel mijn hartendiefje en ik ben nog steeds verantwoordelijk voor haar toekomst.
En dat is iets wat ik wel serieus neem, dat zouden meer mensen moeten doen, maar dat is mijn mening.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:59

Volgens mij heeft ze ook gezegt dat ze 24 bedenktijd wilde en heeft ze hem binnen die tijd afgebeld. En deze phoeha heeft ze daar niet mee kunnen voorkomen. Het blijft toch een gedoe, met een koper die denk rechten te hebben, die er niet zijn.

PineApple

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:11

nou ben ik toch nieuwsgierig TS. Heb je de man duidelijk verteld dat je binnen 24 uur zou bellen? Of niet? Want ik weet het even niet meer ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 23:19

alison_belle schreef:
Ik vond zelf dat ik binnen die tijd de man moest laten horen of ik akkoord zou gaan of niet.
Gewoon omdat een langere tijd niet netjes zou zijn is mijn mening.
Ik ben er in de avond geweest en heb hem de volgende ochtend gebelt.(minder dan 12 uur dus)
Ik heb de man tot die tijd niet toegezegd dat hij de pony kon komen halen, anders was hij er afgelopen zaterdag n.l. al geweest.
Hij heeft dit ook goed begrepen lijkt mij, ik heb hem zaterdag n.l. ook niet gezien!
Het ontwijken van een reactie van mij op de vraag of ik akkoord ging was meer dan duidelijk, hij vond dit ook zichtbaar vervelend

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:26

Ik ben nu wel heel benieuwd naar dat topic van de nieuwe eigenaren waar Roka het over had.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:33

LindyH schreef:
Ik ben nu wel heel benieuwd naar dat topic van de nieuwe eigenaren waar Roka het over had.

zoek even op lotje en je hebt hem zo

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:34

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:35

dat jullie het hebben over netjes hoe het gegaan is snap ik niet. Het is geen fiets. Het is een levend dier en daar spelen emoties mee. En een ervaren handelaar probeert altijd met pressie middelen je tot een beslissing te dwingen dat is hun taktiek. Niet gek laten maken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 23:41

Ik heb ook even gekeken, lijkt me niet dat dat over deze lotje gaat.
Hier in de omgeving heten bijna alle shetlanders lotje of lotte,

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:47

Lotje is volgens mij ook een veel voorkomende naam, ik ken ook wel een pony die lotje heet (of lotte dat weet ik niet zeker :p)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:43

Inderdaad, het zijn vaak handelaren die proberen te pushen. Bij mij heeft er een een keer gebeld met de opmerking "ik vind dat je er veel te duur mee bent" Op dat moment heb ik gelijk gezegd, Oh vind u dat, dat mag u vinden.
Hij zei ook gelijk "Voor vijfhonder euro minder, haal ik hem vandaag op. Waarop ik hem duidelijk te verstaan heb gegeven dat hij zich de moeite kon besparen, en hij het dier niet meekreeg.
Maar je zou maar net wat minder sterk in je schoenen staan.

Dus TS, ik vind dat je sterk in je schoenen staat, en het beste doet voor jouw pony.
Prima.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 08:20

Kinkt herkenbaar, deze man wilde er eerst alles aan doen om Lotje voor een mindere prijs te krijgen.
Hij heeft verschillende voorstellen gedaan en heeft me daar zelfs speciaal voor gebelt.
De mensen die wel een goed huis bieden heb ik met geen woord over de koop prijs gehoord!!
De man wilde uiteindelijk wel de vraagprijs betalen omdat ik hem ook verteld had nog een hele rij wachtende te hebben.
En dat was ook zo, de vraag naar zo een pony was enorm.
Ik had zelfs in mijn advertentie moeten zetten dat ik voorlopig even geen nieuwe afspraken kon maken.
Dat deed ik vooral om een beetje rust voor lotje in te bouwen.
Zelfs nadat ik dat in mijn advertentie had gezet bleven de mails binnen stromen en de telefoon stond niet stil.
Persoonlijk vond ik dat nogal overdreven allemaal.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:08

ik heb net oom agent aan de telefoon gehad.
Het hele voorval aan hem verteld en er bij gezegd wat ik daar bij voel.
Oom agent gaat even contact opnemen met de man en hem duidelijk maken dat wat hij doet niet echt de bedoeling is
Daarna word ik op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:16

Mooi, ik hoop dat een goed gesprek met een dienaar der wet de man eventjes terug op het matjes zet, want waar hij nu mee bezig is, is afpersen en stalken.

Sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen al ze hun zin niet krijgen of niet alles zo loopt zoals zij dat willen...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:27

alison_belle schreef:
Kinkt herkenbaar, deze man wilde er eerst alles aan doen om Lotje voor een mindere prijs te krijgen.
Hij heeft verschillende voorstellen gedaan en heeft me daar zelfs speciaal voor gebelt.
De mensen die wel een goed huis bieden heb ik met geen woord over de koop prijs gehoord!!
De man wilde uiteindelijk wel de vraagprijs betalen omdat ik hem ook verteld had nog een hele rij wachtende te hebben.
En dat was ook zo, de vraag naar zo een pony was enorm.
Ik had zelfs in mijn advertentie moeten zetten dat ik voorlopig even geen nieuwe afspraken kon maken.
Dat deed ik vooral om een beetje rust voor lotje in te bouwen.
Zelfs nadat ik dat in mijn advertentie had gezet bleven de mails binnen stromen en de telefoon stond niet stil.
Persoonlijk vond ik dat nogal overdreven allemaal.

Dat hebben wij ook gehad met de bereden en betuigde shet van schoonvader. Toen we die wegens gezondheidsproblemen van schoonvader te koop hebben gezet, kon ik het aantal mailtjes ook niet meer op 2 handen en voeten tellen :+ .

Ik kreeg bijna ruzie met mensen die haar perse wilden hebben, maar haar alleen op een wei van 3000!!!!m2 wilden plaatsen. En haar heel erg zouden gaan verwennen, want hun dochter werd ook verwend en het dier zou ook niks te kort komen (nee eerder te veel met 3000m2 wei) en ze hadden zelfs al een kussenkoffer gekocht waar ze het hooi in konden bewaren :? . Daar past net 1 baal hooi in! Dat is weer veel te weinig! Nou ja....met 3000m2 wei hebben ze het hele jaar rond genoeg; had ze geen hooi meer nodig. Ik heb die vrouw een aantal keren aan de lijn gehad, daarna haar man nog. Terwijl ik duidelijk gezegd had dat ik liever een nieuwe eigenaar met meer ervaring zocht. Daarbij kwam dat ze niet de prijs wilden betalen die ik vroeg en ook de kar met tuig niet wilden overnemen. En ze bleven maar bellen en zeuren......dat prijs niet het belangrijkste moest zijn. Dat een goed tehuis belangrijker was. Ja daahag! Toen heb ik ook gezegd dat iemand die me WEL de prijs wil betalen met alles erop en eraan, waarschijnlijk OOK een goed tehuis kon bieden. En uiteindelijk is dat ook zo, want ze is terecht gekomen bij een stichting in Friesland, waar ze pleegkinderen hebben. Daar wordt ze nu bereden en betuigd, geknuffeld door alle kindertjes. Ze heeft er soortgenootjes waarmee ze samen mag staan.+

Een ander van een zorgboederij werd boos op me omdat ik niet meteen had terug gebeld, terwijl hij eerder had gebeld dan de stichting. Ik had echter duidelijk 2 tel. nrs doorgegeven met de melding dat hij me 's morgens NIET op mijn mobiele nr moest bellen maar op mijn thuisnr, omdat mijn mobiel thuis niet werkte (ontvangst is bij ons erg slecht) . Had hij toch mobiel gebeld en niet thuis. Ja sorry hoor! Daar kan ik dan ook niks aan doen.

Ik heb uiteindelijk iedereen een mailtje gestuurd met de melding: u bent nr. 14-15-16 op de wachtlijst van geinteresseerden. En nog mailden ze me dan terug dat ze ECHT op de wachtlijst wilden blijven staan....voor het geval dat...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:43

hahaha, ik heb zelfs mensen gehad die even op de fiets zijn gesprongen en waren gaan kijken.
Mensen die vreselijk hun best deden om aan te geven dat zij echt het aller aller beste plekje te bieden hadden.
Veel beloftes deden en zelfs iemand die heel boos was omdat ik niet gelijk kwam kijken toen ze me uitnodigde.
pppfff.....gewoonweg vervelend allemaal.

Oom agent belde me net weer.
Het huis waar ik op bezoek geweest was blijkt op een andere naam te zijn dan mij verteld was door de man :?
Hij had de dochter gesproken, de man zelf moest hem terug bellen voor 13.00 vandaag.
De dochter (wist trouwens niet dat hij nog een dochter had?) had het tegen oom agent ook gehad over een koopovereenkomst.
Wist de prijs te noemen (duh) bla bla bla. Ik heb agent verteld hoe het is gegaan toen ik daar op bezoek was en dat het mijn goed recht was een beter onderkomen te zoeken, daar was hij het mee eens.
vanmiddag hoor ik meer, als de man naar oom agent gaat bellen dan.
ben benieuwd

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:09

Wat raar zeg en vreemd ook dat die dochter het heeft over een koopovereenkomst.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:10

Ben een stille meelezer, maar ben benieuwd wat er uit het gesprek tussen hem en de agent komt.

Je hebt in ieder geval gelijk dat je Lotje niet aan hem wou verkopen, en zoals hij zich nu gedraagt maakt hij alleen maar duidelijker waarom jij dit niet wou.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:27

Wat een gedoe zeg! Er lopen toch vast wel meer leuke Lotjes rond? Waar halen die man en dochter de tijd en energie vandaan om zo te lopen touwtrekken om een pony. Ik heb ook zo vaak naast het potje gepiest bij de zoektocht naar een pony. Met valse beloftes aan het lijntje gehouden, maar dan altijd nog de eer aan mijzelf gehouden.
TS ik hoop dat die man op tijd inziet dat hij toch wel erg ver gaat om zijn zin te krijgen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:27

jeetje zeg , wat een gedoe van die kerel !
Succes met de "zaak"

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 12:31

Ik kon er niet echt een vinger op leggen maar het voelde gewoon niet goed.
Het enige positieve hieraan is dat hij dat zelf heeft weten te bevestigen.
De enige dochter van hem die ik gezien had was 3 jaar oud!!!
Zal vast niet de dochter geweest zijn die oom agent heeft gesproken.
Tijdens mijn bezoek daar had de man met niet 1 woord gesproken tegen de kleine meid.
Het kind werd compleet genegeerd, ik heb verder ook niets gehoord over meedere kinderen die hij zou hebben.
Dit in combinatie met een voor mij onbekende bewoner op dit adres maakt mij denken dat, als ik hem lotje had meegegeven ik haar zeker nooit meer gezien zou heben.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 14:23

goeie genade!!!!

Belt oom agent me net terug, hij heeft de man gesproken.
verteld dat de heeft gezegd 4 getuigen te hebben en de man schijnt te denken dat als hij bij een rechter het verzoek indient dat hij dan zelf beslag kan leggen op mijn pony.......mja hoor?
Hij gaat dus een civiele procedure starten!!
De reactie van oom agent was dat de man schijnbaar in een eigen wereld leeft!!!

Agent maakt hier een rapport van, als ik de man hier zie kan ik aangifte doen van stalken.

`t is toch niet te geloven he?
Hij procedeert zich maar helemaal arm, het blijft toch zijn woord tegen het mijne.
Ik kan ook wel aan vrienden vragen of ze willen zeggen dat ze er bij waren ppffff
Maar ik verlaag me niet tot de man zijn niveau!!!
Hij had ook tegen oom agent gezegd dat zijn dochter van 3 zeer teleur gesteld was en dat hem dat erg raakt????????
Zijn dochter gaf ons de melding geen pony te willen nota bene!!!!
sjemig wat loopt de wereld toch vol met gestoorden!!

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:31

Ach meid, het is natuurlijk heel rot voor jou, maar probeer je er niet té veel van aan te trekken. Laat hem maar prutsen met een rechtzaak en weet ik veel wat. Hij kan geen kant op! Succes!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:31

haha jemig zeg , wat een type.
Tsja als ik in jou situatie zat had die man ook van mij de boom ingekund ... Pony weg = pecht ... wat wou hij nog beginnen als het dier al weg is ?

Lekker laten doen , hij heeft geen poot om op te staan waarschijnlijk.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:34

Wat maakt hij er een drama van zeg.Er zijn nog meer leuke shetjes...............