Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
alison_belle schreef:Ik vond zelf dat ik binnen die tijd de man moest laten horen of ik akkoord zou gaan of niet.
Gewoon omdat een langere tijd niet netjes zou zijn is mijn mening.
Ik ben er in de avond geweest en heb hem de volgende ochtend gebelt.(minder dan 12 uur dus)
Ik heb de man tot die tijd niet toegezegd dat hij de pony kon komen halen, anders was hij er afgelopen zaterdag n.l. al geweest.
Hij heeft dit ook goed begrepen lijkt mij, ik heb hem zaterdag n.l. ook niet gezien!
Het ontwijken van een reactie van mij op de vraag of ik akkoord ging was meer dan duidelijk, hij vond dit ook zichtbaar vervelend

alison_belle schreef:Kinkt herkenbaar, deze man wilde er eerst alles aan doen om Lotje voor een mindere prijs te krijgen.
Hij heeft verschillende voorstellen gedaan en heeft me daar zelfs speciaal voor gebelt.
De mensen die wel een goed huis bieden heb ik met geen woord over de koop prijs gehoord!!
De man wilde uiteindelijk wel de vraagprijs betalen omdat ik hem ook verteld had nog een hele rij wachtende te hebben.
En dat was ook zo, de vraag naar zo een pony was enorm.
Ik had zelfs in mijn advertentie moeten zetten dat ik voorlopig even geen nieuwe afspraken kon maken.
Dat deed ik vooral om een beetje rust voor lotje in te bouwen.
Zelfs nadat ik dat in mijn advertentie had gezet bleven de mails binnen stromen en de telefoon stond niet stil.
Persoonlijk vond ik dat nogal overdreven allemaal.
.
. Daar past net 1 baal hooi in! Dat is weer veel te weinig! Nou ja....met 3000m2 wei hebben ze het hele jaar rond genoeg; had ze geen hooi meer nodig. Ik heb die vrouw een aantal keren aan de lijn gehad, daarna haar man nog. Terwijl ik duidelijk gezegd had dat ik liever een nieuwe eigenaar met meer ervaring zocht. Daarbij kwam dat ze niet de prijs wilden betalen die ik vroeg en ook de kar met tuig niet wilden overnemen. En ze bleven maar bellen en zeuren......dat prijs niet het belangrijkste moest zijn. Dat een goed tehuis belangrijker was. Ja daahag! Toen heb ik ook gezegd dat iemand die me WEL de prijs wil betalen met alles erop en eraan, waarschijnlijk OOK een goed tehuis kon bieden. En uiteindelijk is dat ook zo, want ze is terecht gekomen bij een stichting in Friesland, waar ze pleegkinderen hebben. Daar wordt ze nu bereden en betuigd, geknuffeld door alle kindertjes. Ze heeft er soortgenootjes waarmee ze samen mag staan.+